Friday, May 8, 2015

BONDA TG USTAZ HAJI ADNAN BIN HAJI ABDUL MAJID - PONDOK ISLAHIAH SUNGAI KARANGAN, PADANG SERAI MENINGGAL DUNIA

Inline image 1

Assalamualaikum,
Dimaklumkan kepada sekelian anak murid dan jemaah mesjid-mesjid yang Tuan Guru Ustaz Haji Adnan Abdul Majid mengajar, dengan dukacitanya dimaklumkan bahawa bondanya yang berusia 85 tahun telah meninggal dunia hari ini Jumaat 19 Rejab1436 bersamaan 8 Mei 2015 ketika khatib sedang berkhutbah jam1.50 tengah hari tadi. Al Fatehah.

Saya baru menziarahi pondok Islahiah dan bertemu mengucapkan takziah dekat Ustaz Haji Adnan. Ustaz maklumkan, Jenazah bondanya akan dikebumikan selepas solat Isha' di kubor sebelah Mesjid Jame' Nurul Ehsan Sungai Karangan berhadapan dengan Balai Polis Sungai Karangan, InshaAllah.

Berkat dan barakahnya bonda ini memiliki anak-anak yang soleh seperti Tok Guru dan cucu-cucunya yang hebat seperti Imam Muda Ustaz Azhar Haji Ghazali dan beberapa abang dan adinya. Tetapi Tok guru Haji Adnan mencelah,"Sheikh, sebenarnya, ianya adalah lebih hebat bonda dan ayahnda ana yang telah mewakafkan tanah untuk pondak ini". Ana terkedu mengenang tulusnya Ustaz membicara tentang kehebatan bondanya. al Fatehah.

Keuzuran saya, tidak dapat lama dirumah Ustaz Haji Adnan, teman awal ketika proses membuka pondok ini. Jam lebih kurang 4.15 telah tiba Tuan Guru Ustaz Haji Mutalib Ma'arof,mudir Pondok Pusat Pengajian An Nahdoah Penanti, Bukit Mertajam,baru samapi untuk menziarahi dan mengucapkan takziah kepada Ustaz Haji Adnan dan keluarga.

Al Fatehah. Amin.


4.45 ptg 19 Safar 1436 - Jumaat