Thursday, April 6, 2017

PENDEKAR HITAMKAN KERUSI SPEAKER DEWAN RAKYAT, KERANA AMPU RUU 355.

IBN ABDULLAH ALAWAB
06042017 Khamis

Perkataan dan unggapan ini terpaksa saya keluarkan, kerana ianya layak sejajar dengan sikap serta tindakkan Speaker Dewan Rakyat, TS Pendekar Amin yang makan sebelah gelong serta bias. Pendekar cukup  kejam dan zalim dalam mengendali persidangan pagi dan petang tadi (06042017) berkaitan RUU 355 usul persendiarian Marang Haji Hadi Awang yang setahun lebih menjadi sajian zikir dan ratip lebai malaun PAN Malaysian Islamic Party kafirkan pemimpin AMANAH dan sesiapa sahaja yang persoalkan RUU 355 macam alQuraan tidak dapat disentoh.

Tindakkan speaker Pendekar Amin tersebut amatlah keterlaluan dan berpehak. Dugaan awal aku menjadi tepat. Telah ku tahu ikan dalam telaga spesis jenis jantan betina bersekali dengan jumlahnya. Cheh! Pendekar yang tempang, langkahmu sumbang. Anda mempengerusikan persidangan pagi dan petang tadi, kini tersingkap dan terselak perut pedai anda terburai bersekali shitnya bertaboran dikerusi kejam yang Pendekar dudok hampir 10 tahun. Pendekar telah merealisasi persidangan mengikut skrip dan arahan kerajaan Najib Razak kleptokrasi umNO(baru)bN. Berhubung RUU 355 yang Marang Hadi Awang kemuka usul dan bentangkan masok kali ke3 cukup misteri dan bertaraf kongkalikong. Hakikatnya Yang tersurat dan tersirat menceritakan anda Pendekar. Anda bias dan pengecut dengan kerajaan Najib umNO(baru)+PAN Malaysian Islamic Party.

Hari ini terang bulan purnama dengan keris telanjang terhunus dan cokmar menjadi saksi.  Sampai kiamat tindakkan jahat anda speaker Pendekar kepada Ahli Parlimen Pakatan Harapan untuk sesi bahas dinafi mutlak oleh anda walau dirayu. Anda kejam dan zalim. Langkah sembah  anda pengkar macam akar seruntun pahit. Rakyat Negara bangsa saksikan. Hakikat sebenarnya Pendekar Amin adalah speaker yang mengendalikan persidang pagi dan petang tadi adalah speaker ‘haramjadah’ khianat. Mencabuli paksi demokerasi bab perbahasan dinafikan tuntas kepada ahli parlimen PH. Setelah anda biarkan KB lali dan mangli sekelian ahli parlimen dengan butiran sejarah. Sejarah itu sesuai untuk masa itu dan masa ini dengan perangai jual agama kongsi dengan jual Melayu adalah diragu. Sekepas itu anda tikam curi dari hadapan dengan keris bogel umNO(baru)+PAN Malaysian Islamic Party diatas kerusi. Pengecut anda lari.

Sayang anda telah anugerah piala yang busok dipenohi danor dengan sikap anda yang bias. Untuk diberi gelaran juara dalam menjulang kemenangan laba politik secara haram kepada taukeh anda Najib Razak kleptokrasi umNO(baru)bN dan ahli parlimen Marang yang garang bengis Haji Hadi Awang bersekali PAN Malaysian Islamic Party. Nasi telah menjadi bubor. Pendekar anda semai pagi dan petang tadi dikerusi empok itu pagi dan petang. Kini pasti anda sedang menuai hasil semaian anda yang berbuah ranum dapat dimakan seluroh Negara oleh rakyat Negara bangsa. Najib dan Hadi dan partimereka mendapat untong laba politk dengan penipuan anda mempengerusi mesyuarat tadi.

Tetapi anda Speaker Pendekar Amin, anda teah mendapat kecaman, sumpah seranah dan penghinaan dari takayat Negara bangsa walau umNO(baru)bN+PAN Malaysian Islamic Prty angkt ibu jari dan ibu kaki anda hebat berjasa. Tetapi disudut pengundi rakyat Negara bangsa diluar parlimen seloroh Negara. Pakat sepakat tinta dengan dakwat HITAM PEKAT, anda telah lacorkan tugasan speaker anda pagi dan petang tadi,seperti  pelacor berkeliaran di Jalan Chow Keat dekat dengan pejabat parti agama bulan purnama mencari makan jual gadai bodi. Walau jalan baru berjuta menuju ke kediaman resmi anda, tetapi sepanjang perjalan anda rasa seperti merandok unggun bara api berjalan tanpa sepatu.

Sepanjang saya mengikuti persidang parlimen menerusi live streaming mencecah 10 tahun, Pendekar Speaker mengendali persidangan parlimen usul persendirian yang diulik mayang cukup lama oleh umNO(baru)+PAN Malaysian Islamic Party. Bilamana PAN Malaysian Islamic Party hancor belah dua dan diikuti oleh umNO(baru) juga belah 2 macam timun China. Jadi untuk umpama maknet untuk rakyat Melayu kembali kepada umNO(baru) bendera bangsa dijaja dan dijulang tinggi.

Manakala PAN Malaysian Islamic Party perlu dapatkan kepercayaan sokongan. Makanya panji-panji agama dikibar dijulang untuk bertarong dengan PARTI AMANAH NEGARA. Manakala umNO(baru) terpaksa bertembong dengan BERSATU dipimpin oleh Tun DMM dan TS MY dan DS Shapie Apdal dengan WARISAN di Sabah. Kerana Hadi dan PAN Malaysian Islamic Parti macam mengiakan mereka dapat rasuah politik RM90,000,000.00 di Affin Bank. Sebab itulah KB juga peguam handal tidak berani saman Husham Musa. Samalah macam Najib kleptokrasi selasa kiamat tak berani saman SR. Inilah perkongsian diantara sifu dan pelajar politik menjadi saudagar agama dan saudagar bangsa.

 Anda nama Pendekar dan Mulia. Tetapi anda cuma pendekar tempang hawar gelangang langkah sumbang. Anda layan habis Marang, Kota Bharu dan pencelah dari PAN Malaysian Islamic Party dan dari umNO(baru). Anda dapat sokongan dengan tertib dari ahli parlimen PH dalam mengendali persidangan. Sayang anjing tetap gunggong tulang dan gunggong bangkai. Anda berjanji selepas KB menyokong usul dibawa Marang, anda meyakinkan macam pak munafik berjanji untuk beri peluang membenarkan perbahasan. Cheh! Celaka haramjadah anda musnahkan semuanya dengan anda menjadi speaker berkuasa diatas kerusi empok itu stop berhenti bersidang dengan niat menafikan perbahasan dari PH yang menanti setahun lebih untuk berbahas.

 itu Selama ini, aku agak menghurmati Pendekar sebagai Speaker mengendali mesyuarat parlimen. Peristiwa terancang, diantara speaker parlimen bersekonkol dengan kerajaan bN umNO(baru) berselingkoh dengan PAN Malaysian Islamic Party dalam parlimen untuk tegakkan sebahagian perundangan syariah. Sayang disaad yang sama anda menjadi perompak keadilan dalam persidangan dalam parlimen sedang bersidang.

Sah sekiranya pendekar tidak tarik hand-break dipuncak bukit hentikan persidangan sebaik Kota Bharu Takayuddin Hassan tamat menyokong dan beretorit hampir mencecah 2 jam. Celaka sial haramjadah (pinjam kalimat YB Kuala Langat) Pendekar yang mempengerusi mesyurat bermata dacing yang senget pro PAN Malaysian Islamic Party+umNO(baru) perkataan ini tidak saya keluarkan disini. Tetapi Speaker Pendekar ini selayak dikatakan begitu. Inilah kongkalikong terbesar, sepanjang saya mengikuti persidangan Dewan Rakyat sejak tahun 1960 menerusi radio ketika itu.

Pendekar, kentut Tun Zahir Ismail, dan kencing Tun Syed Nasir Syed Ismail anda Pendekar tidak dapat menjejaki mereka diatas keadilan kepada semua ahli parlimen. Aku kenal Tun Zahir Ismail kerana dia teman Almarhom abah aku sejak mereka buka pejabat guaman di Alor Setar, Zahir, Jaafar & Co. Jaafar adalah selepas 1969 menjadi Menteri Besar Perlis ganti Almarhum TS Dato’ Sheikh Ahmah bin Sheik Hashim. Ayahnda kepada TS Razi mantan MDN dulu, Dato’ Redzuan dan ramai lagi anak-anak TS Sheikh Ahmad.

06042017 Khamis
IBN ABDULLAH ALAWAB (10.15malam)