Saturday, September 27, 2008

MENGIRINGI 1 SYAWAL 1429

MENANTI SYAWAL

Umat Islam di Malaysia akan menyambut 1 Syawal 1429 pada Rabu ini Inshaallah. Ramadan akan pergi dan kalau umur dilanjutkan 'Allah tahun hadapan Ramadan 1430 bertemu lagi. Ramai dikalangan rakyat dan warganegara Malaysia maupun diluar dari ruang lingkup ini juadah santapan adalah tertumpu dan berligar dalam membincang membicarakan masalah politik negara dan menanganinya. Dikalangan kabilah dan penganut UMNO diseluruh negara telah pecah dan belah kepada beberapa kelumpuk kabilah secara terang sebulan purnama dan ada yang secara menyusut dan bersembunyi sokongan. Keputusan paraid peralihan kuasa diantara Presiden UMNO dengan Timbalan Presiden ditentang diperingkat bahagian dan akarumbi dicawangan-cawangan.

Sebelum ini Ahli MK membisu dan mengangguk terhadap kataputus Presiden dan Timbalan Presiden, kini mereka telah bersuara dan menunjukkan sikap dan hak bersuara. Naib Presiden sendiri TS MY gagah perkasa menyanggah dan pinta Presiden turun segera dan digantikan dengan Bahagian menentukan pegantinya. UMNO yang retak menunggu belah, dan belah menuju hancur berkecai, terkini dibahagi dan diregukan kepada beberapa belah kabilah. Kabilah DS Abdullah Badawi bersama TS Anwar Musa, TS Muhd Taib, Datuk Abdul Rashid (Timbalan KP UMNO PP) dan sewaktu dengannya, semua mereka adalah mantan penguasa negeri. Tidak berkuku dan taring sementelah jari juga telah kudong. Pusingan ini bersekali dengan Presiden UMNO DS Abdullah Badawi yang tidak punyai paksi negeri kelebihan dan kemenangan adalah berpehak kepada kabilah DS Najib Tun Razak, disudut menangani menjuarai mula dan penyudah persidangan UMNO sekarang.

DS NTR yang mempunyai tapak dan pengkalan negeri iaitu Pahang yang masih diperentah oleh UMNO, kalau ia berpadu tenaga dengan Naib Presiden TS MY yang masih mempunyai negeri seperti DS NTR iaitu negeri Johor. Maka nyatalah sifir mudah dan congak mudah kemenangan Presiden dan Timbalan Presiden dapatlah difaridkan diantara merka berdua memutuskan jawatan diidam untuk dipertandingkan. Nyatalah Presiden dan kabilahnya khusus Khairi menantu pakmentua akan berputih mata dan berputih tulang sebaik gelanggang dibuka paluan gong dan gendang dipalu menghadapi regu Silat lincah yang Khalifannya bergandingan antara Najib dan Mohiyaddin Yassin. Dua kabilah ini pasti sekiranya seluruh perwakilan UMNO bahagian yang bersidang tidak diugut, dihalang dan pelbagai mehnah dan kerenah dihadapkan kepada mereka akar umbi ini, barang pasti untuk kali terakhir dan penamat Kuli mampu menjadi diantara salah saorang calun Presiden UMNO untuk berdepan dengan DS Najib, ketika ini Pak Lah sudah terkeluar dan terlucut sebagai salah saorang calun presiden.

Wajarlah Kuli untuk sekian kali ini jadikan YB Shafie Apdal sebagai regunya untuk calun Timbalan Presiden. sekiraya tuah menyebelahi mereka cemerlang dan gemilang, maka dapatlah YBM TS Tengku Razaleigh Tengku Hamzah menjadi PM Malaysia Ke6 dan mencipta sejarah dan melakar sejarah negara yang Timbalan Perdana Menteri datangnya dari Malaysia Timur yakni Sabah. Ahli UMNO dan luar dari UMNO amat berharap dan berdoa semuga Kuli dan DS NTR mampu mendapat atau melepasi kota 30% pencalunan. Dalam pusingan ini juga nama DS AAB telah tersiseh keluar dari dalam senarai calun. ramai dikalangan teman-teman UMNO meminta pendapat dari saya dan ramai diantara mereka tidak menyanggah pandangan dan hemat yang diketengahkan sekadar bahan perbincangan dan maklumat bersama. Walau apa-apa pun politik Malaysia masakini ianya bukanlah bersifat simpul mati. Ianya masih punyai peluang dan kesempatan keemasan berubah, berputar melawan pusingan jam dengan menafikan semua pandangan diatas. Apakah itu?

PERALIHAN KUASA TERHALANG

UMNO-BN boleeeeeh!!! Takdirlah sekiranya UMNO itu bukan komponan BN dan ianya dari parti pembangkang sudah pasti pengharaman kali kedua telah disempurnakan oleh Pendaftar Pertubuhan disebabkan ianya telah melanggari dan merempuh undang-undang dan syarat yang diwajibkan keatas parti politik kerana menafikan mesyurat agung sekian lama. Saya pasti tentang kenyataan ini. Tetapi pelindungnya adalah Pendaftar Pertubuhan yang jua komponan BN dibawah jagaan selia Menteri Dalam Negeri (anak singa UMNO - Almarhom TS Syed Jaafar Albar), ini adalah kenyataan. Top pimpinan UMNO akan berak kencing diatas UMNO menjadi bahan mangsa pelahap mereka, demi tempat bergayut terakhir denyut nadi politik mereka. Biarkan UMNO hancur jangan pimpinan top hancur. Rakyat dan negara lintangpukang diterokai oleh Pinpinan UMNO sekarang. Ekonomi merudum dan inflasi sampai tahap 8% kejayaan cemerlang dicapai oleh kerajaan BN-UMNO terkini, menghantui rakyat dan negara.

Dengarlah wahai sekelian warganegara, negara bangsa Malaysia!!!!!!!
Bangunlah, sedarlah dari ulik mimpi yang melampaui 50 tahun oleh UMNO-BN ini, gunakanlah akal dan iman yang tuhan allah anugerahkan kepada anda semua dan minda yang merdeka, jawablah soalan cepumas ini, "ADAKAH PIMPINAN UMNO SEKARANG BERJUANG UNTUK RAKYAT DAN NEGARA ATAU BERJUANG UNTUK MENYELAMATKAN PERUT DAN KRONI MEREKA?".

Saya mewakili isteri dan anak-anak tercinta merayu dan berharap semuga vacium lompong kerajaan sekarang yang terdedah ini, wajib dan wajar seluruh rakyat yang menentang dan membantah ISA, OSA, SPR, penyamun tarbus lintah darat dan lanun darat menfarid harta rakyat dan negara: bangun berganding berderap bersama-sama memberi sokongan padu kepada kepimpinan PAKATAN RAKYAT untuk menganti kerajaan BN-UMNO dengan penuh kehormatan dan kepercayaan dari rakyat dan mendapat sokongan dari DYMM SPB YDA dan seluruh jentera kerajaan hendaklah beretika dan profesional. mudah-mudahhan menjelang sebelum 9 Oktober menjadi kenyataan Inshaallah.