Thursday, January 28, 2016

PM LANIE, MAKAN TAK HABIS – KATA ORANG UTARA.

PM LANIE, MAKAN TAK HABIS – KATA ORANG UTARA.

(NOTA: Saya yakin, Tun DMM, Tun Abdullah Ahmad Badawi dan DS Dr Shahidan Kassim erti sangat tajuk diatas)

RENCANA  : IBN ABDULLAH ALAWAB

TARIKH     : 17 Rabiulakhir 1437 (Rabu) 27 Januari 2016

Mustajab doa, Tun DMM tengok kemusnahan umNO(baru).   

Barangkali doa yang dipanjatkan 20 tahun dahulu oleh Almarhum Ustaz Fadzil Noor, agar Allah Ta’ala panjangkan umor  Dr Mahathir Muhammed tertunai dan makbol nampaknya. Sekarang, Tun DMM sedang menyaksikan kehancoran dan perpecahan umNO(baru) di depan matanya diusia extra platinum. Tun DMM seksa jiwa dok tengok malapetaka sedang melanda Negara, disebabkan tangan seorang PM @ Menteri Kewangan yang mewarisi kepimpinan umNO(baru) bernama Datuk Seri Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sanrobone Mohd Najib TAR yang macam beraja dimata, bersultan dihati.

Parti umNO(baru) yang lahir pada 13 Februari 1988 oleh Tun DMM,  hampir mencecah usianya 28 tahun kurang 17 hari dari sekarang (kalau kata usia uMNO(baru) kini lebih dari itu adalah temberang dan bohong). Kini penyandang Presiden umNO(baru)@Pengerusi bN, PM@Menteri Kewangan, maha berkuasa sebagai Pengerusi MKN Datuk Seri Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sanrobone Mohd Najib TAR.

 Dengan kuasa di tangan, AP umNO(baru)bN secara menyedarinya Najib TAR merampas sebahagian kuasa SPBYDP, dibawa pindah kebahu Najib TAR. Jadilah Najib TAR penguasa tunggal pada hakikatnya yang berkuasa penoh dalam negara kita. Najib TAR kini terdedah mudah, kearah menjadinya seorang dictator. Minta disimpang jauh dinyahkan ke Lautan Hindi dari dipengarohi syaitan, jin dan iblis.

Justeru Tun DMM dengan mendapat sokongan dari banyak pehak NGO, persaorangan, mantan menteri dan sebagainya, telah berpadu muafakat sedang berhempas pulas menentang penguasaan Najib TAR. Tetapi dah 2 bulanterakhir ini penentangan Tun DMM dan gengnya mulai slow, kenapa dan mengpa? Manakala Najib TAR pula bersikap membujor lalu melintang patah dalam  membalas ancaman dari Tun DMM menerusi macai yang setia kepadanya. “Tidak dapat tandok, telinga aku pulas”.

Hakikatnya cengkaman buah cator politik umNO(baru) kini, berada dalam penguasaan besar ditangan Najib TAR. Kini Najib sedang mengasah taji kaki dan taring gigi bersalut dengan tembaga suasa tunjukkan kuasanya tak dicabar.  

Menjejak tapak & lejang Najib TAR.

Ketika hampir di penghujung kuasa DS Abdullah Ahmad Badawi menjadi PM ke 5 dan Presiden umNO(baru) @ Pengerusi bN. Semasa menyandang Timbalan PM, DS Najib TAR telah menzahirkan dirinya adalah bersekutu, berpadui aur dengan tebing. Hatta macam kembar Siam atau umpama tahi dengan kentut diantara dirinya dengan DS Dr Ahmad zahid Hamidi ketika itu. Najib TAR telah bokti kepada seluroh rakyat pengundi khususnya kepada sekelian ahli dan penyokong umNO(baru) bahawa dirinya tidak selebik lembut seperti tohmohan dekatnya sebagai mana dilontar oleh beberapa pemimpin umNO(baru) di kawasan maupun negeri.

Maka Najib TAR terpaksa boktikan bahawa beliau adalah pemimpin yang keras yang berdarah pejuang Bugis membujor lalu melintang patah. Bila sauh diangkat dan layar ditebar, walau topan dihadapan mula meniup, sumpah pahlawan Bugis berpatah balik kepengkalan tidak ada dalam kamus. Melainkan mati. Itulah wajar kita rakyat pembayar cukai hendaklah mengenali seorang menesia bernama Datuk Seri Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sanrobone Mohd Najib TAR yang kini PM ke 6 untuk Malaysia.

Ketika itu PRU 12 baru berlalu yang mana penguasaan umNO(baru)bN dalam Negara perlahan mengecut dan menirus. Hatta beberapa negeri tradisi dan negeri baru Berjaya ditawan pembangkang PAS, DAP dan PKR. Dendam membara Najib TAR diatas kekalahan umNO(baru)bN. Dari lembek rakyat kata Najib TAR, akhirnya Najib TAR menyambut cabaran.

Maka Najib bangun melangkah gagah bertindak menjadi grombolan lanun bersama Zahid Hamidi. Mereka berdua mulakan formula dan membuka langkah untuk merampas kuasa atau kudeta kerajaan yang sah dipilih rakyat di negeri Perak Darul Redzuan. Najib dan Zahid melancarkan peluru dan peledak untuk melumpuhkan kerajaan PR pimpinan Ir Nizar Jamaluddin sepertimana yang telah sedia kita maklum. Kong kalikong ketika Najib TAR menjadi kepala lanun dan Ahmad Zahid menjadi penolong ketua lanun.

Maka pada 4 Februari 2009 rampasan kuasa atau kudeta keatas kerajaan yang di terajui oleh DS Nizar Jamaluddin pun tumbang berkubur. Semuanya adalah hasil usaha oleh Najib TAR bergandingan dengan Ahmad Zahid. Itu Najib tunjukkan kejantanannya dekat kerajaan pembangkang Pakatan Rakyat. Makanya kejayaan itu Najib dan Zahid terus beriringan melangkah dan kerkah mangsanya dikalangan umNO(baru) sendiri dan diluarnya dikalangan penjawat awam.

Sebaik beliau berkuasa penoh menjadi PM, sesama sendiri sesama parti dalam umNO(baru)bN, Najib test market menunjukkan bahawa beliau Presiden umNO(baru) yang berani tidak pengecut serta seorang PM yang berkarisma. Beliau telah memecat Mb Trengganu DS Ahmad Said kerana tidak mengikut dan menurut telunjuk Najib TAR. Mat Said engkar akan kehendak dan kemahuan Najib. Lantas Ahmad Said dipecat dan pantas diganti dengan penyandang baru. Kini Trengganu berliku pentadbiran kerajaannya dihujung tandok kerana hampir seimbang penguasaan dengan pembangkang.   

Gejala penentangan ini berlaku keranmu skandal terbesar diabad ini iaitu 1MDB dan banyak lagi cabang-cabang skandal dan salah guna kuasa sebagai PM juga sebagai Presiden umNO(baru). Mangsa terbesarnya adalah Najib TAR telah memecat Timbalan Presiden umNO(baru) TS Mohiyaddin Yassin Sebagai Timbalan PM diganti dengan regu kudeta rampasan kuasa kerajaan Perak dahulu iaitu DS Dr Ahamd Zahid Hamidi. Serentak dipecat adalah Naib Presiden umNO(baru) TS Shapie Apdal. Rupanya pemecatan pemimpin top 2 & 3 itu Najib Tar masih selesa berkuasa di PWTC maupun diputrajaya dengan lebih ganas dan kejam tindakkan dilakukan. Semuanya untuk menyelamatkan diri walau Negara hancor punah ranah. 
  
Sah Najib TAR jadi PM.

Lembaran sejarah merekodkan yang mana Tun DMM mantan PM ke 4 (15 September 1978 - 6 Julai 1981 jawaan TPM, 6 Julai 1981 - 31 Oktober 2003 jawatan PM tempoh 22 tahun) manakala Tun Abdullah Ahmad Badawi mantan PM ke 5 (Januari 1999 – 31 Oktober 2003 jawatan TPM, 31 Oktober 2003 – 3 April 2009 jawatan PM tempoh 5 tahun).

Mereka sedang menyaksi peganti PM ke 6 (7 Januari 2004 – 3 April 2009 jawatan TPM, 3 April 2009 – sekarang PM) Datuk Seri Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sanrobone Mohd Najib TAR, Najib TAR sedang membawa Negara dan mengundang Negara dikenali sebagai Negara top rasuah di dunia. Huuuhhh!!! Hep! Hep! Horey.Hep! Hep! Horey, Hep! Hep! Horrey!. Hebat Negara kita kini, terkenal diperengkat dunia kerana prestasi rasuahnya direkodkan mencapai peningkatan yang mendadak  saban tahun sebaris dengan Zambawie. Beriringan dengan MH370 lesap tak tau kemana dan  MH17 jatoh ditembak di Ukrin Negara kita kini dikenali dunia.

Semuanya kerana usaha dan inisiatif bersunggoh-sunggoh PM @ Menteri Kewangan, Presiden umNO(baru) @ Pengerusi bN Datuk Seri Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sanrobone Mohd Najib TAR melaksanakannya. Hebat dan tidak terlawan oleh mantan PM terdahulu baik yang masih hidup maupun yang dah mati. Termasok TAR juga tewas kepada anaknya Najib dalam merealisasi sebagai seorang PM yang berani, sunggoh-sunggoh berani menggunakan sesuka hati duit harta rakyat pembayar cukai macam milik dia anak beranak bersekali bini ke2nya.

Tamat perkhidmatan 5 PM, menerusi UMNO asal/Perikatan (simbul kapal layar) dan umNO(baru) bN. Makanya PM KE 6 yang mewarisi legasi umNO(baru)bN; Datuk Seri Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sanrobone Mohd Najib TAR cukup bergaya berkuasa. Ganjilnya, macamana terpanggil Wanita Pertama Negara dekat batang tuboh RM isteri kedua Najib TAR.

Sedangkan WANITA PERTAMA NEGARA adalah SPB Raja Permaisuri Agong. Mulalah rakyat curiga dan beliak mata menunggu, apa lagi yang RM wanita pertama Negara akan laksana niat yang terpendam untuk dizahirkan sepuas dan secukupnya. Benar sangkaan rakyat pembayar cukai, Najib TAR dan RM sentiasa di angkasaraya setiap bulan dari bandar Negara dunia berpusing singgah dengan belanja mewah. Duit siapa mereka boros itu broo?

Mulalah rakyat Negara pembayar cukai, mempertikai, pembabitan isteri kedua DS Najib TAR, diangkat menjadi wanita pertama Negara. WPN tersohor  sentiasa melaram bergaya dan berbelanja besar untuk hiasan dirinya, serba mewah lagi mahal mencecah 7-8 angka harga. Berjoli dengan membabitkan duit rakyat pembayar cukai, ianya amalan harian WPN RM dan Najib TAR sendiri termasok dalam hiburan menyanyi menari. Jet Negara rakyat pembayar cukai sebiji macam miliki hakiki mereka anak beranak. Haramjadah (pinjam kata Najib TAR sendiri, maaf kalau kasar) sunggoh mereka, mereka berbelanja dainosour seperti harta pesaka peninggalan emak bapak mereka.

Penjilat: Mulut disumbat kaki diikat.

Dalam menghadapi suara-suara penentangan dari blok pembangkang maupun penentang dari dalam  kalangan umNO(baru) itu sendiri. Samada yang telah bersara dari politik dan kerajaan termasoklah dikalangan sesama sendiri yang masih berkhidmat dalam politik dan kerajaan.  Dari pemimpin cawangan dan kawasan yang dipilih oleh ahli diperengkat parti. Bila mereka mendapat kedudokkan mereka rupa kiblat bersama rakayat bawah. Tetapi mereka telah memilih dan  kalih disudut sokongan itu, mereka rela bersekutu  menjadi macai yang taat setia dekat Najib TAR. Najib TAR Berjaya dengan cemerlang tambat ikat kaki mereka bilamana sebaik mulut mereka disumbat sampai kedalam rongga perut sarat dengan RM 7-8 angka.

Mulanya soksek soksek, akhirnya menjadi benar lagi beracun. Ianya terpaksa dilalui oleh PM Najib TAR ketika mengendali Putrajaya dan mengurus PWTC. Hampir tidak berbaki, warga pimpinan negeri,  kawasan umNO(baru) dan komponan bN semuanya Najib junjung. Dikhabarkan Najib TAR telah beli mereka menjadi khadam dan jurucakap resmi untuk membelanya dari sebarang  tudohan. Mereka akan menyangkal dan membawa sekoyan alasan untuk menafi dan membela tuannya Najib TAR. Walau akal yang sejahtera tidak dapat menerima akan reka bokti dikemuka, diketengah sebagai alasan membersih menyuci Najib TAR. Pantas mereka  respon dekat rakyat Negara dan dari orang luar, bahawa Najib TAR insan suci seperti kelambu Kaabah di Mekah.

Najib TAR bersahaja dalam menghadapi dan membendong skandal besar yang melengkari batang tubohnya iaitu 1MDB dah menjadi RM45B katanya. Dalam menghadapi kecaman derma dari Arab gila RM2.6B dan rangkaian dengannya termasok berita yang disiarkan dalam WSJ, SR dan lain-lain berkaitan Najib TAR terlibat dengan skandal salah guna kuasa dan rasuah. Sekalipun Najib gagal untuk kehadapan memberi penjelasan sebagai menafikan semua tuduhan yang dikatakan kepadanya. Tetapi Najib TAR Berjaya dengan tipu helah putar belitnya jadikan beberapa ketua jabatan utama dalam kerajaan dijadikan perisai dan tembok kebal melindungi Najib TAR. Walau Negara porak peranda.

Pendedahan  WSJ dan SR dibiarkan berjalan diperkatakan seluroh dunia. Tanpa dijawab dengan fakta, serta  tindakkan undang-undang diambil. Sekadar menjawab menafi  auta sahaja. Akhirnya bila terjerat menjadi isu berat terhimpit sampai pintu jamban, RM2.6B dalam akaunnya adalah derma dari Arab gila. Sampaikan Najib tidak tahu RM42,000,000.00 masok dan silap mata sapa keakaunnya pula.

Najib TAR, rempoh dan lumpoh.

Langkah utama dilakukan Najib TAR adalah porak perandakan PAC dengan anggota PAC sedia itu dipindahkan dengan cara dilantik oleh Najib menjadi menteri dan timbalan menteri. Peganti mengetuai PAC adalah barua kitar semula pengampu tegar. Jadi masakan PAS akan teruskan serius menyiasat 1MBD melainkan acah-acah wayang kulit sahaja. Manakala lebih jauh dan berani dari itu, Najib TAR telah bubarkan Special Taskforce yang sedang menyiasatnya. Peguam Negara TS Abdul Ghani Patail dipecat dan sertamerta tempatnya digantikan dengan pecacainya sebagai AG yakni ahli umNO(baru) TS Pendi.
Untuk melengkap langkah dan tindakkan lebih jauh Najib lakukan bersahaja. Walau rakyat pengundi pembayar cukai dan dunia luar tengok, bahawa sang Najib TAR ini sedang persiapkan dirinya untuk lengkapkan dirinya menjadi diktator tulin. Pegawai SPRM yang sedang menyiasat kes skandalnya ditangkap dan disiasat oleh PDRM dan diganggu digam dengan tukar. Diletak dibawahnya tanpa tugas tampa meja. Juga pegawai kanandalam PDRM dibesara dan ditukar sesuka hati Najib membuat arahan.
Pegawai BNM disiasat dan dokumen mereka dirampas. Hatta suara sumbang turut berkumandang bahawa gabnor BNM TS Aktar Aziz akan ditangkap atau dipecat. Politik Negara menjadi tidak tenteram. Ekonomi Negara merudum bergandingan dengan nilaian RM yang jatoh setiap hari. Rakyat sengsara menghadapi kos saran hidup yang tinggi dan mencekam kehidupan. Semua itu tidak berhenti disitu. Najib Nampak penentangan masih berbaki dan mereka menguasai negeri sebagai  MB Johor dan MB Kedah.
Di Alor Setar sekarang, Mukhriz dok ketaq demam tak kebah, dahi dan kepala berpeloh tak berhenti. Lutut mula longgaq dan duduk berdiri bergegar sambil lap air mata yang mencurah. Kerana masa lanie YAB DS Mukriz Tun Mahathir sedang menghadapi pada frasa terakhir, bersiap sedia terpaksa melepaskan jawatan  Menteri Besar Kedah (tak genap sepenggal). Telah  dan telah kemaskan fail dan barang pribadi di Kota Darulaman dan dibawa pulang kerumah. Bukti yang jelas petunjuk tepat  yang mempercepatkan lagi Mukriz ayun kaki dari kerusi MB Kedah yang berpusat di kota Darulaman adalah hari (Rabu 27 Januari 2016, 10.15 pagi) ini.
Dalam mesyuarat mingguan Exco yang dilantiknya, cuma muncul hadir 3 orang Exco bermesyuarat setia kawan dengan Mukhriz. Jumlah besar Exco yang lain mereka telah cungit sokongan (munafik politik) bersama penentang Mukriz. Yang mana semua mereka adalah mesra kamcing PM@Presiden umNO(baru) yang ni berpaling tadah menyokong Ahmad Bashah. Bahasa tuntas politik adalah berpaling tadah sokongan munafik politik. Mungkin hari ini Rabu 27 Januari 2016 mesyuarat terakhir kerajaan pimpinan Mukriz.
Hampir sah dan pasti beliau akan mengiringi TPM TS Mohiyaddin Yassin dan Shapie Apdal bakal dipecat oleh Najib TAR yang berkuasa penoh dalam umNO(baru)bN maupun dalam kerajaan pusat bN.  Masa terdekat sedang menghantui Mukriz.  Ianya adalah putaran pusingan sejarah. Dulu Tun DMM singkir Musa Hitam, Tun Salleh Abas dan YA Hakim-hakim yang tidak mengikut telunjok Dr Mahathir ketika itu. Ghafar Baba dan Anwar Ibrahim juga adalah mangsa kepada dr Mahathir juga dipecat. Inilah dikatakan rukun hidup dunia. Tengok anak dia pula dihina sekarang. Simpati pun ada, padan muka pun ada.

Saya menjangkau.

Saya sebagai seorang yang meniliti memerhati kejadian dan jangkauan politik yang dijalankan oleh Najib TAR selama ini, sejak itu tertanam kemas dihati saya  dan meyakini penoh bahawa pelengkap herba survival politik Najib Tar dalam apa keadaan sekali pun yang Najib TAR akan mengharunginya, makanya Ahmad Zahid mestilah berada disisinya. Sebaik Zahid Hamidi berada disisi ditepi Najib TAR, maka Najib TAR menjadi perkasa lebih berani dan lebih tangkas sepentas untuk corak putaran umNO(baru) perengkat pusat, negeri dan kawasan. Serta Najib mampu dan berani membujor lalu melintang patah untuk bertindak menjorong  Negara mengikut acuan niat dihatinya. Bila niat itu untuk dizahirkan dan diterjermah, baik di PWTC maupun di Putrajaya.

Negara sedang mengalami  berdepan dengan turunnya harga komoditi Negara yang mampu menjunam keduduokkan ekonomi Negara. Dengan berdepan pula  nilai duit RM yang jatuh tanpa noktah sampai sekarang. Rakyat menghadapi beban dan penderitaan hidup susah hampir seperti kembali zaman  Jepun dan Bintang 3 memerentah Malaya dalam perang dunia ke 2 dulu. Najib TAR mencengkam rakyat jelata untuk menyelamat dirinya dari beban penyelewengan rasuah, salah guna kuasa dan sebagainya. Najib TAR sedang berusaha bersunggoh cover dan bertindak mendinding membina tembok agar rakyat pembayar cukai lupa dan bebas dari memperkatakan Najib TAR ditengok bersih suci seperti kain putih cucian sebotol Clorox.

Walau Najib Berjaya menyingkir penentangnya sekalipun habis sekandang, Najib akan lakukan kerana demi dirinya terselamat. Walu Najib TAR dibersih dicuci dengan mandi 7 kali air bunga dan 7 kali air zam-zam setempayan habis. Tetpai ianyna dilakuan seorang diri diuar mahkamah oleh AG TS Pandi Ali, bertindak dirinya sendiri menjadi hakim. Rakyat Negara pembayar cukai masih tidak percaya akan kerja buat penyucian oleh Pandi AG keatas Najib. Rakyat masih yakin Najib terpalit dengan najis yang mesti dibasoh 7 kali melalaui pinru mahkamah dengan pendakwaraya yang addil dihadapan hakim yang saksama dengan pembelaan peguambela yang handal.

Lupakah Najib? Menjelang PRU 23 yang lepas, Najib merayu siang daa malam, mengemis merayu dekat rakyat hakim pilihanraya, “Saya tahu saya bukanlah Pm yang sempurna dalam dunia, tetapi saya merayu kepada rakyat pengundi sekelian, berilah saya peluang satu penggal lagi untuk saya membaiki segala kelemahan yang lepas”. Rakyat telah beri peluang dengan menerima raayuan Naajib tersebut.
Haramjadah! (maaf pinjam kata Najib sendiri, maaf) Najib telah menghianati rakyat pengundi sebaik dia dilantik menjadi PM kali ke2. Najib naikan harga minyak, Najib naikkan tol, Najib kenakan tengkok setiap rakyat dnegan cukai GST dan kroni-kroni mendapat projek bagi terus bernilai billion RM. Najib berniaga maya dengan 1MDB dan sekutu perniagaan. Akhirnya mengundang 1MDB bertimbun mengumpol hutang yang tidak diketahuai apa butiran perniagaan dan akaun yang dibuat. Negara papa kedana menanggong hutang keranamu Najib Najib nilai RM merudum bersekali dengan harga minyak dan dllnya merudum juga.
Saya yakin walau Najib Berjaya melepasi itu semua, tetapi itu-itu semua adalah sementara. Kerana Najib terpaksa bubarkan parlimen juga untuk PRU 14 dalam tmepoh 2 tahun dari sekarang. Tak tahulah dengan kuasanya yang besar sebagai Pengerusi MKN beliau akan padamkan dan gantongkan perlembagaan Negara atas nama keselamatan dan beliau kan menjadi pemerentah dictator?
Pemecatan Mukriz sebagai MB Kedah dan terus mendera Kelantan, Johor dan Trengganu, saya yakin genrasi ‘Z’, ‘Y’ dan ‘Z’ dalam PRU 14 ini mereka tidak termakan lagi rayuan minta tambah peluang sepenggal kepada Najib untuk terus memerentah. PRU 14 umNO(baru)bN, InshaALLAH akan menemui kuburnya yang telah digali sendiri oleh Najib TAR sejak tahun 2014 lagi.
RENCANA  : IBN ABDULLAH ALAWAB

TARIKH     : 17 Rabiulakhir 1437 (Rabu) 27 Januari 2016