Saturday, August 25, 2012

MENANTI PARLIMEN DIBUBAR


MENANTI PARLIMEN DIBUBAR -
ibnabdullah alawab
25 Ogos 2012 Sabtu 7 Syawal 1433

Debaran PRU13, sedang ditunggu oleh sekelian parti politik, ahli dan penyokong. Menjelang PRU13, mantan Presiden umNO/Pengerusi bN mantan PM TDM dah keluarkan petua mengundi. Dalam mabuk ketupat, tersedak gulai kawah barang kali, makanya TDM kenai sungguh parti setan dan parti jenis malaikat. Bukan itu saja TDM samakan setan dengan malaikat.

Petua TDM, sampai saat ini anak mantan Mufti Perlis sebelum Dr Marza menjadi bisu kelu. Menteri askar senang diator masuk lubang cacing. Kalau inilah modai umNObN yang mainya dari kepala otak TDM, pasti rakyat dan pengundi meningkat keliru menjadi harubiru. Bila menerima petua TDM yang diluar termaktub dalam kitab yang muktabar.

Saya tak mau tudoh dan kata TDM nyanyok, atau telajah pintar terlebih pandai dan amat cerdek. Kalau nyanyok tentu dia tak pulon angkat junjung sintuk 2 puteranya. Sorang juara dancing dan sorang taukeh arak. Hak kepala botak TDM nak letak jadi MB Kedah dan tok arak nak jadi menteri pusat. Kesian dekat ahli cai umNO desa. berempas pulas sekadar jadi cai bedi anak pinak TDM.

Masih ku ingat doa Almarhum Ustaz Fadzil, dia doakan supaya Mahathir ni Allah bagi umoqnya panjang.  untuk dia tengok sebelum dia mati, umNObn akan memintasnya kedalam kubur di PRU13.

Pas n PR bersedia berganding tangan satukan minda dan sepadukan tekad, hadapailah lawan utama dimuka bumi ini diarena PTU13 iaitu umNObn.

Sama-sama kita tengok, lepas tu TDM and kroni and family melilau nak lari dan sembunyi dimana.