Sunday, February 1, 2009

MARILAH KITA BERGANTUNG HARAP DENGAN 'ALLAH

Membelah Minda.


"Dan janganlah kamu sembunyikan saksi, barang siapa menyembunyikannya, maka sesungguhnya ia adalah orang yang jahat hatinya". - (Al Baqarah : 383)

"Sesungguhnya orang-orang yang mengatakan "Tuhan kami ialah 'Allah" kemudian teguh pendirian mereka, maka malaikat akan turun kepada mereka dengan mengatakan "Jangan kamu merasa takut dan bersedih dan bergembiralah mereka dengan nikmat syurga yang telah dijanjikan 'Allah kepada kamu". - (Al fushshilat : 30)



"Maka ingatkanlah, kerana sesungguhnya memberi peringatan itu memberi manfaat kepada orang-orang mukimin". - (Az - Zariat : 55)

'Aku adalah mengikut prasangka baik hamba-Ku terhadap Aku. Aku bersamanya apabila ia menyebut Aku. Jika dia menyebut-Ku dalam diri-Ku. Jika menyebut-Ku di hadapan kumpulan orang ramai maka Aku akan menyebutkan di hadapan kumpulan orang ramai yang lebih baik darinya. Jika dia mendekatkan diri kepada-Ku sejengkl, Aku akan mendekatkan kepadanya sehasta, jika dia mendekatkan dirinya kepada-Ku sehasta, Aku akan mendekatkan sedepa. Jika dia datang kepada-Ku berjalan, aku datang kepadaya berlari'. - (Hadith Qudsi: al-Bukhari, Muslim, at-Tarmizi, an-Nasa'iy dan Ibnu Majah)


Kita Tangani Bersama; Berat Sama Dijinjing Ringan Bersama Dijunjung.

Sama-samalah kita panjat doa restu kepangkuan 'Allah, agar 'Allah yang menguasai kerajaan langit dan kerajaan bumi, mudah-mudahan kerja-kerja jahat lagi cemar dan kotor yang dirancang dan diprogremkan oleh musuh-musuh PR-PAS berzaman iaitu UMNO-BN untuk menghancur kerajaan PR Perak Darul Redzuan; agar 'Allah kembali lipatkan balik rancangan kotor cemar dan jahat itu kepangkuan mereka sendiri agar mereka diporakperanda dan dihancurkan oleh 'Allah mengikut kehendakNYA, Inshaallah.

Sesungguhnya penyokong dan seluroh umat Islam wajar wajar mendoakan keselamatan dan perlindungan serta mendirikan solat hajat untuk kerajaan PR Perak ini. Dengan matlamat memohon Rahman dan Rahim dan PerkasaNya untuk melindungi dan memulihara kerajaan PR - Pakatan Rakyat Perak Darul Redzuan agar ketika ini dan saah ini, diusahakan oleh musuh tradisinya untuk menghancurkan. Terutama diharapkan semua pimpinan utama PR khususnya di Negeri Perak PAS, PKR dan DAP now! Mixkan dengan penuh jujur iklas dikalangan pemimpin khususnya dan khasnya setiap individu ADUN PR PAS, PKR dan DAP wajib dengan jiwa yang besar istiqamah yang tinggi dan solid pergantungan dengan 'Allah.
Ambillah iktibar serta pengajaran, ingatlah didalam keadaan dan suasana kritikal ini 'Allah adalah hadapkan kita, maka kita menjadi kecil dan ego sombong pribadi wajar disingkirkan keluar dan buang jauh dari diri kita. Wajib semua usaha digembeling dilakukan sedayaupaya yang mampu, berdoa dan bertawakkal dengan 'Allah itulah jalan keluar yang terbentang. Ingatlah! Disaat berdepan musibah dan kehancuran baik Adun PKR, DAP dan PAS selepas ini bina dan kawallah diri masing-masing disemua sudut dalam semua perkara agar tidak lagi singgung menyinggung selama semasa kita menguruskan kerajaan PR. Ingatlah PAS,DAP dan PKR kita saling lengkap dan melengkapi; saling perlu dan memerlukan untuk melengkapkan perjuangan hakiki rakyat dalam alat lengkap melengkapi.
Bukan bangga diatas banyaknya kerusi didalam DUN. Ingatlah banyak pun kalau tidak dilengkapkan oleh pelengkap yang lain pasti satu kerajaan tidak dapat ditegakkan. Apabila kerajaan ditegak jangan sombong aku banyak kerusi, maka aku!!!!Aku!!!! Aku!!!!!, detik ini semuanya kerdil dan mengharapkan pertolongan 'Allah menerusi doa dan solat hajat, sebagai penganut Islam sejuta peratus saya mempercayai ini sekalipun ianya ghaib. Keiklasan dan kejujuran membantu rakyat Inshaallah pertolongan 'Allah adalah dekat. Pertolongan 'Allah adalah hampir dengan kita. Hanya jiwa yang besar, iman yang kental sahajalah mampu menghadapi berlawan dengan musibah atau kejahatan yang dirancang oleh UMNO-BN sejak 8 Mac 2008 lagi.


Kepada YAB Saudaraku Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin yang menjawat jawatan MB Perak yang sedang menghadapi ujian getir langsung, bersabarlah. Bersama-samalah anta Akhie YAB DS MB gabungkan tenaga langsung bersama-sama dengan Al Fadzil Ustaz Ahmad Awang, seluroh Adun PAS dan Adun PKR berugama Islam padukanlah senjata mukmin yang diajar Junjungan Muhammad Ibnu Abdullah Rasulallah, yang tidak ada hijab dan dinding antara kita dengan-Nya. Panjatlah doa langsung dan mengadulah kita dengan sesungguhnya kepangkuan 'Allah sebagaimana doa di panjatkan oleh YAB MB Kelantan yang diaminkan sekelian penyokongnya, dan doa itu disambut dan diaminkan dilangit sana. 'Allah sedang melihat kita dan hati dzamir kita, 'Allah Maha mengetahui yang tersembunyi dan yang nyata. Yakinlah 'Allah tidak meneruskan kita berdukalana, jalan lepas dan jalan keluar ada terbaik, Inshaallah.


Wahai diriku, isteriku dan anak-anakku kita mempunyai tugas berat dan tugas besar yang mampu kita bantu sahabat kita yang memerlukan pertolongan di Perak sana. Disana jembalang dan tangan belang sedang dan berusaha untuk mengigit dan mengugat kerajaan PR Perak dan lukanya telah dikesani. Doa kita adalah senjata supersonic yang tidak ada penghalang diantara dibumi meminta dengan pehak langit dan pintu langit dibuka. Inilah keluarga kita mampu dan berupaya dalam pertolongan langsung kehadzrat kerajaan PR Perak yang diterajui PAS.


Wahai seluroh umat Islam di Malaysia, Indonesia dan Nusantara bantulah dengan doa dan solat hajat agar Kerajaan PR Perak terus dilindungi dan ditegakkan oleh 'Allah. Bangun di 2/3 malam adalah lebih mulia daripada selimut diatas katil tilam empuk untuk solah hajat dab berdoa. Bantuan dan pertolongan yang suci iklas sekalipun dengan 2 rakaat solat hajat dan sekumit baris doa yang suci kudus di 2/3 malam, ianya punyai nilai value besar disisi Allahtaala. Saya berseru bantu dan berdoalah untuk keselamatan dan tegak gagah kerajaan PR Perak Darul Redzuan.


Hebahan Perdana Menteri siang Tadi Tersasar.


Saya mendengar dengan jelas pagi tadi di warta tv, disisi Menteri wilayah Persekutuan YB Datuk Zul Hasnan Rafeq iaitu YAB Perdana Menteri DS Abdullah Badawi, bila wartawan perempuan bertanya "Berapa ramai DS yang nak masuk UMNO dua ke tiga ke lima ke" menyambung kata PM kira-kira "Lima ka duabelas ka atau lima belas dan orang nak masuk UMNO kita terimalah, jangan kira dia dari mana-mana". Ya! Dalam masa yang dekat mereka akan masuk UMNO dan perubahan akan berlaku". Yakinnya PM DS Abdullah mengharapkan Adun PKR masuk UMNO-BN tumbanglah kerajaan PR Perak".


Umno menerusi stail lanun bertindak mencolek yang diketuai dan dipepoluri (saya dikhabarkan bukan saya menuduh) oleh Ketua Perhubungan UMNO Perak yang baru dan Timbalan Ketua Perhubungan yang baru iaitu TPM DS Najib Tun Tazak berganding dengan YB Dr Zahid Hamidi. DS Najib akan gunakan segala ruang kejahatan dan penyelewengan untuk memusnahkan kerajaan PR Perak dengan mencolek 2 Adun/Exco Kerajaan PR PErak dari PKR dan MCA mencolek Adun/Timbalan Speaker. Semua kerja-kerja ini adalah untuk membalas dendam dan menuntut malu besar oleh Jenderal yang putus kaki kiri didalam peperangan konvensional PRK P.44 Permatang Pauh dan kaki kanan putus kudung didalam PRK P.36 Kuala Terengganu.


Dalam 2 peperangan langsung dalam PRK, TPM/MK DS Najib Tun Razak merangkap Pengarah Pilihanraya Kecil BN dengan mencipta kejayaan besar dengan mencapai kekalahan besar berturut-turut yang memalukan dirinya secara pripadi dan turut sokongan keatasnya menurun seperti daun getah. Untuk menjulang nama dan sokongan kembali ahli UMNO kepada beliau maka beliau akan gunakan semua modium Kerajaan ditungganginya seperti menunggang diatas belakang babi dengan membabi buta serta buta tuli kerja-kerja dijalankan asalkan UMNO-BN kembali berkuasa di Perak sekalipun terpaksa DS Najib menggunakan askar upahan dan askar bantuan dikalangan SPRM, lanun, naga sekalipun pelacur tua di lorong-lorong, asalkan UMNO-BN kembali berkuasa. Usah kira lendir maupun hanyir lendat saja UMNO sudah tidak ada kamus dosa dan pahala.


Diatas keseronakkan Perdana Menteri, kita doakan ianya tidak menjadi kenyataan. Ianya kalau 'Allah menghendakiNya pasti progrem rakus mereka berdepan dengan jalan kandas dan jalan buntu. Mudahan-mudahan dilangit sana melihat siapakah pembela dan pendusta dalam menangani rakyat Perak darul Redzuan sekaran.
Isnin: 6 Safar 1430 / 2 Februari 2009 - 8.40 pagi
Dinukilkan oleh: Ibn Abdullah Awab http://tintaibnabdullahawab.blogspot.com