Saturday, April 24, 2010

JANJI LIDAH TIDAK BERTULANG PM 1MALAYSIA

JANJI LIDAH TIDAK BERTULANG PM 1MALAYSIA
KEPADA PENGUNDI DI PRK 094 HULU SELANGOR

23 april 2010 - Jumaat - 8 jamadilawal 1431


KEMUNCAK

Kalau dunia tidak kiamat pada hari Ahad ini 25 April 2010 bersamaan 8 Jamadilawal 1431 pasti PRK P094 Hulu Selangor berjalan seperti dijadual oleh SPR. Perjalanan pengundian bermula 8 pagi disemua saloran peti undi mula dibuka menanti pengundi sejumlah 64,500 dan tamat masa mengundi, ditutup jam 5 petang. Berkemungkinan bilangan keluar mengundi akan sampai tahap 81% berjumlah 52,245 akan keluar mengundi. Dalam PRU12 8 Mac 2009 dahulu, BN-MIC bukan UMno-BN telah kecundang P094 Hulu Selangor ini kepada calun PR dari PKR yang meninggal dunia baru-baru ini.

Fenomina badan bebas SURUHANJAYA PILIHANRAYA - SPR, ditengok kulitnya macam bebas, terkongkong dari kekangan dan kongkongan, hakikat dan realitinya SPR mempunyai taukeh besar mereka iaitu komponan parti BN bersekali dengan pemimpin BN yang menjawat bercawat dimacam-macam sektor perkhidmatan politik dan kerajaan. SPR berperanan diatas papan catur dan padang ragbi untuk memastikan BN mesti menang dalam PRU dan PRK pada nama dulu kini dan selama-lamanya dengan mendapat kerjasama dan usahasama dari PDRM, Mahkamah SPRM dan banyak lagi.

Kesemua Pengerusi SPR yang dilantik mukanya cap keris, perutnya cap dacing bergayut dengan ehsan UMno-BN untuk membalas budi diatas perlantikkan mereka. Sekiranya pemimpin UMno-BN berdehem, Pengerusi SPR dan SPR akan berak, kadang-kadang berak dijamban, selalaunya SPR berak ditengah jalan dan dipintu pejabat. Walau pun Pengerusi dan Timbalan Pengerusi dan anggota SPR junjung 10 Tan Al Quraan diatas kepala, atau masuk sekalipun kedalam Kaabah Baitullah menafikan mereka tidak berniat menjadi anjing suruhan dan anjing buruan kepada UMno-BN BN - MIC dalam kerja-kerja lanun terancang memindahkan lebih 13,000 pengundi berdaftar ketempat baru tanpa izin pengundi, apa nama kerja-kerja haramjadah ini kalau fokasnya 1Tujuan untuk menangkan BN.

1Matlamat sahaja iaitu untuk jalan pintas memenangkan parti 1Malaysia yang menjadi taukeh SPR sejak sebelum merdeka sampai sekarang. SPR merancang, Allah Maha Perancang, ingatlah itu SPR dan BN-MIC. Ingatlah jangan sampai selepas PRK P094 Hulu Selangor ini, rakyat membuat penilaian dan memutuskan hukuman bersepadu sendiri taraf SPR dibawah taraf JKKK atau tinggi sedikit dari itu perkhidmatan mereka dan kerja mereka macam rakyat menilai tengok macam PATI di Pasar Borong Selayang. SPR bekerja bertuhankan kepada UMno beraja kepada BN itulah SPR terkini selayaknya diperagakan kepada SPR.

Sejarah telah diukir dan dipahat bahawa PM dan antan PM4 terpaksa terjun ke hulu Selangor, kerana menyedari kekalahan MIC-BN kian hampir. Kuat dan sepadunya BN dan bala tentera pekerja PRK itu, sekadar dikaca TV dan media perdana. Hakikatnya terpaksa PM6 yang baru balik dari USA dan Jepun hari Khamis siang dan malamnya DS NTR terpaksa menjejak kakinya membuka langkah sumbang, dengan menabur janji. Sedangkan janji pilihanraya ini telah lebih 50 tahun sejak Perikatan mai kepada BN bukan sekadar tabor tetapi peroi janji macam peroi beras bagi makan kumpulan burung merpati, jinak-jinak merpati, tanyalah Bung Mukhtar MP Kinabatangan bagaimana cara-cara memikat.

Janji yang dilafazkan semasa kempen pilihanraya berjalan, ianya adalah rasuah. Rasuah, penganjur dan penerima, kedua-duanya masuk negara. Pengundi yang berugama Islam dan pengundi yang memiliki jati diri mengerti bahana dan kesan rasuah ini kepada negara. Itulah janji dan wadah yang diperoi dan ditabor oleh PM kepada pengundi-pengundi Hulu Selangor sekarang sebagai olea-olea dari USA dan Jepun, Mashaallah. Rasuah adalah santapan warisan yang menghidupkan BN dulu, dan sekarang. Terhentinya rasuah, bererti BN-UMno-MIC-MCA dan komponan BN yang lain tidak ada umph dan keupayaan untuk menjalankan, pentadbiran pengurusan jentera pilihanraya mereka. Suburnya rasuah dikalangan pemimpin, ahli dan penyokong BN itulah diantara tali-tali hayat yang UMno-BN mepusakainya.

Dalam siaran berita saya mendengar DS Najib berkata kira-kira, “Saya berjanji sebagai Ketua Kerajaan 1Malaysia setiap janji yang dibuat oleh BN semasa kempen PRK P094, saya akan tunaikan semua janji-janji tersebut selepas PRK ini”. Puui mak! Bagaimana janji-janji di PRK yang sebelum ini? Macamana 50 tahun janji rakyat masih papa kedana pemimpin BN lah yang meliana, auata janji ni. Mana ada dalam dunia ini apalagi janji lidah tidak bertukang berlapis lagi bercabang 100% janji yang menelan belanja bilion ringgit nak dicurah dan peroi di Hulu Selangor saja? Auta lah ini janji pelawak sengoti. Tak taula kalau-kalaulah peruntukkan PM dapat sedekah dari Obama dan PM Jepun.

Janganlah janji sampai menjadi pelawak dan pembohong. Jangan telajak janji, nanti kalah lagi rakyat tolak MIC bersekali UMno-BN. Meloya dan temuntah dengar janji-janji. Kalau dah berasa kira-kira kita ok !Malaysia dah diterima sekelian rakyat, kenapa amalan rasuah projek dan macam-macam rasuah PM dan BN pupularkan kepada rakyat dan pengundi?

Pemimpin PKR yang menjadi petualang kepada perjuangan, yakinlah sementara saja anda diberi minyak atar. Jangan mimpilah nak jadi calun Dun atau Parlimen di PRU13 nanti, lu caya la dekat gua. Semua petualang akan menjadi katak dan terompah untuk ketandas alat alas untuk tunai hajat kencing dan berak.

Saya yakin, ramai pengundi Melayu keciwa dengan sikap pondan pemimpin UMno Selangor dan UMno Hulu Langat, yang berkokok berdegar-degar; ekor bergelomang tahi sahaja dalam perjuangan. Belum gelanggang dibuka UMno Selangor khususnya UMno Hulu Slangor palu gong, tiup serungai, tibai gendang, pakai baju Melayu bertanjak, bertengkolok bersampin bersisip keris bogel hunus kelangit kali ini PRK Hulu Selangor, UMno menuntuk hak menjadi calun.

Sebaik gelanggang dibuka anu-anu masuk keperut keris terjunam keperut macam itik nila kena gelek gerek, terkapar-kapar mengelepar. Mati, semuanya terhenti. Gong tidak berbunyi, serunai tidak berlagu. Itulah heronya UMno dalam medan berdepan perjuangan dan hak, mulanya panas macam rendang buah berancan Cina. Penakut macam tikus keturi tengok kucing jalang. UMno sekadar gempar keling, macam minta sisik dekat ayam belanda.

23 April 2010 - Jumaat - 8 jamadilawal 1431

Rencana oleh: Ibn Abdullah Al Awab