Tuesday, March 24, 2009

LIDAH PENYAMBUNG, BODEK MEMBAWA PADAH

LIDAH PENYAMBUNG BODEK MEMBAWAH PADAH.

KILAT MEYABUNG, HALINTAR MEMBELAH.


Diantara perwakilan, pemerhati yang berkampung di PWTC bermula harini, 24 dan akan berakhir 28 Mac ini. Menjelang Asar tadi saya menerima SMS dan saya abaikan tanpa menjawab, saya mengenali pemanggilnya. Sebelum Maghrib dari SMS bertukar kepada panggilan, saya biarkan. Panggilan kedua saya menjawab, diujung sana pertanyaan pasai apa sms dan kal tak jawab balek. Maaflah tak dan nak jawab dan tak dan buat sms.

Ada cerita baik ka? Tengok ka dalam blog satu statement yang ibuat oleh Timbalan Menteri Kesihat YB Dk Dr Abdul Latif Ahmad, dak pun. Pasai apa, dia kata apa? Lebih korang dia kata selepas musarat UBN ini 7 ka, 8 ka 9 ka semua menteri ulu yang Pak Lah lantek kena letak jawatan. Biar DS Najib pilih sendiri anggota kabinetnya. Bagus lah boleh buat ka reformasi tutas macam tu dalam UBN?

Kalau hang tanya aku, sebagai sifat kawan dan darah daging, dan hang adalah perwakilan naik lusuh usang dalam UBN, aku rasa bodek julang TM Kesihatan itu aalah sebagai lidah penyambung dan penyampai mewakili mantan PM-PUM Tun Dr Mahathir. Mahathir ajar Najib macam dia ajar anak-anak dia, aku ingat DS Najib C4 Altantuya ni dewasa, ropa-ropanya bubun belum keras tetapi kepala dan botak cin.

Dr Latek berasa dia bodek dan bijak, aku nak bagi tau, sebelum hang sms dan kal aku telah menerima lebih awal infi fasal saranan Dr Latek ni. Aku jawab pada panggilan kawan bukan darah daging ketika dia cal dia ada d T9L Lagent, aku ada dekat 12 orang termasuk beberapa orang perwakilan. Aku nak tanya pengamatan hang kalau benar saranan dan pandangan 2Dr Latek dan Mahathir. Hang pejera soalan suruh aku jawap spontan, kalutlah aku. Takkan bloger akai jem. Jem dak tapi aku agak....

Kalau betuilah macam tu Najib buang terajang orang Pak Lah dan perasuah, cerah kelam UBN, aku yakin. Tapi apa yang aku nampak dan pasti
Menteri, Timbalan Menteri dan rakit mereka akan menjejak gunapakai macamana Najib rampas colek 4 adun PKR dan DAP letak C4 ditengkok, paksa jadi bebas dan sokong UBN dan rampas kuasa macam lanun di Perak. Tapi bekas-bekas Menteri, Timbalan Menteri dan pengikut setia mereka, sebaik disingkir diterajang mereka sukarela akan menghantar surat kepada Pendekar Amin dan mengistiharkan mereka adalah Ahli Parlimen Bebas bukanlah lagi mewakili mana-mana komponan parti UBN.

Ketika itu aku mempunyai tanggapan, kata-kata dan saranan Zaid Ibrahim akan menjadi realiti, samada Najib mengangkat sumpah sebagai PM tetapi undi kepercayaan atau undi tidak percaya pasti bergegar dan bergoncang. Hang kena ingat, Speaker dan 2 TS, Ketua BBG dan Timbalannya juga semuanya dari Sabah dan Serawak, seribu kemungkinan dan seribu kemungkinan boleh dan tidak boleh berlaku dan terjadi. Angin yang menjadi ribut taufan, aku dah nampak akar serabut dan akar tunjang akan tercabut. Silap-silap pemusnah dan pembencinya adalah kerana KDN, SPR, SPRM, PDRM dan penjawat awam lain sudah bukan berkhidmat untuk negara dan rakyat, mereka telah mengikut telunjuk Najib C4 altantuya.

Kalau jantan tulin Najib terajang umpama sunami akan orang Pak Lah, aku pasti ianya akan menjadi realiti bukan persepsi. Hang tengok UBN pengecut dalam berdepan bertarong PRK khususnya di 2 Bukit. Siapa yang dialatkan menghadapi tsunami rakyat menyokong PR dengan air racun FRU, PRM dan KDN. Inilah rempah ratus rakyat pasti terjemah dan ajar Najib dan UBN dalam Peti-peti undi, aku nak tengok jantan Najib kali ni.