Friday, November 7, 2008

JUMAAT 9 ZULKAEDAH 1429 YANG BERKAT



Penantian.


Sejak penangkapan dibawah akta dzolim ISA oleh kerajaan BN-UMNO keatas bloger YM Raja Petra Kamaruddin dan pengarang akhbar harian, serta pimpinan Pakatan Rakyat. Ramai rakyat di semua lapisan dan komposisi dalam negara kita marah diatas tangkpan tersebut. Kemuncak penentangan keatas tindakan kerajaan BN-UMNO khususnya Menteri Dalam Negeri anak Singa UMNO dan PDRM dibawah penguasaannya yang sewenang-wenang menjadikan sesiapa yang menentang dan membogelkan kepelbagaian kesalahan dan penyelewengan dikalangan kepimpinan UMNO-BN, maka ISAlah jawabnya.


Kemuncak tentangan yang kedepan dan konsisten diatas salahguna akta ISA tersebut itu, datangnya dari Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Senator Zaid Ibrahim. Siapakah Zaid Ibrahim ini? Zaid Ibrahim adalah mantan MP Kota Bharu dan dilantik sebagai Ahli Dewan Negara-Senator dan dilantek menjawat Menteri Dijabatan Perdana Menteri yang bertanggungjawab berkaitan dengan perundangan dalam kabinet kerajaan BN-UMNO selepas PRU12 yang lalu. Penentangan total yang tutas dari YB Senator Zaid Ibrahim, sebagai anak jantan tulin, maka ianya berkesudahan dengan beliau telah meletak dan melepaskan jawatan menteri diJPM sebagai anak jantan tulin, tidak 'koro'.


Maka sejak itulah rakyat dengan penuh persoalan dan pertanyaan, apakah kesudahannya dengan nasib blogger YM RPK? Apakah sama nasibnya akan diterima sebagaimana Dr Abdullah Daud UTM yang melebehi 8 tahun ditahan. Isteri YB RPK dan dan barisan peguam yang berusaha menerusi undang-undang untuk membebaskan RPK menerusi keadilan mahkamah, tanpa jemu berusaha dan terus berusaha.


Khabar Gembira.


Akhirnya dengan hakim Mahkamah Tinggi Shah Alam yang berwibawa menerima dan membebaskan beliau (YM RPK) dan penahahan oleh kerajaan BN-UMNO melalui akta ISA kepangkuan RPK adlah tidak sah. Justeru pembebasannya wajib dilakukan oleh kerajaan UMNO-BN sebelum pukul 4.00 petang Jumaat ini.
Ketentuan Allah dengan doa restu penyokong beliau dibebaskan pada Jumaat 9 Zulkaedah 1429 bersamaan 7 November 2008 bebaslah YM RPK menerusi perentah YA Hakim Mahkamah Tinggi Shah Alam, syukur Alhamdulillah. YM RPK disambut sebilangan besar keluarga dan rakan taulan dengan kegembiraan. Tetapi mereka masih menuntut agar kerajaan BN-UMNO menghapuskan akta dzolim ISA dengan segera.
Seiring kegembiraan keatas pembebasan YM RPK, di Mahkamah Sesyen Jalan Duta pula menerusi YA Hakim telah membuat keputusan dan penetapan bahawa kes yang didakwakan keatas YB DS Anwar Ibrahim dikekalkan perbicaraan dimahkamah dan perbicaraan dihadapannya sebagai hakim, syukur Alhamdulillah.

Berdepan Halangan.
Diatas kegembiraan dan kesyukuran, kedua ikon tersebut masih berdepan dengan halangan yang serba kemungkinan. Kemungkinan YM RPK dikeluarkan waran tangkap dan seumpamanya kerana dalam perbicaraan kes Altantuya yang dikaitkan rapat dengan DS Rosnah Mansor siteri kedua TPM/MK. Khabarnya bahawa YM RPK akan dipanggil untuk menjadi saksi dalam perbicaraan seterusnya bersama dengan penyiasat pensendirian K. Balasundram yang menghilang diri kunonnya dengan kerjasama pengurusan perdana. Sudah pasti kepelbagaian mehnah dan kerenah dihalakan kepada YM RPK untuk menghalang dirinya hadzir untuk menjadi saksi dan memberi keterangan penting.
Samalah dengan kegembiraan yang bersifat sementara kemenangan dipusingan pertama. Namun ranjau dan badai masih dihadapan YB DS Anwar Ibrahim. Peguamnegara GP mesti berusaha bersungguh-sungguh untuk menebus malunya berkaitan tandatangannya mengarahkan memindah makamah perbicaraan tidak sah. Rakan akrabnya KPN TS MH pasti bekerjasama dipusingan akhir walau apacara untuk terus mencari jalan haram untuk terus menganayai YB DS Anwar Ibrahim.
Luka lama berdarah kemari. Kita merayu harap kepada turus berdua ini janganlah anda meneruskan niat busuk anda dikala anda terus menjawat jawatan secara kontrak mengikut tandu tuan dari UMNO. Profesionallah dalam tindakan dan melaksana peratoran dan undang. Bukan undang-undang rimba balas dendan rekacipta tuduhan untuk memusnahkan orang dengan nanya.

Mimpi Keadilan.
Sesungguhnya kita amat merindu untuk mendapat keadilan dalam semua pekara. Rakyat rindu keadilan, dan keadilan itu sudah melampaui 50 tahun berkubur sejak Perikatan/BN-UMNO berkuasa dan bermaharajalela dengan rakus. Diakhir UMNO-Bn menuju kehancuran dan kemakaman, telah 8 bulan pemimpin negara dari UMNO mereka telah memperdagang dan melacurkan parti UMNO sebagai pelacur dan pondan sundal di Chow Kit Road. Ada yang cadangkan UMNO ditender. Ada yang kata UMNO akan dilelong.
Rasuah membeli dan menjual perwakilan dan jawatan bermula dari jawatan Presiden sampailah kepada Cawangan UMNO adalah kemenangan, pemilihan dan kekalahan. Semuanya dipaksi dan diasaskan kepada tawar dan penawaran rasuah. Depa makan keliling, tak kira sapa mai bagi duit semua terima. Rasuah yang besar diterima maka calun itu pasti menang. Sekalipun pemimpin yang menang itu alim dan warak dengan jalang, dengan arak judi dan sebagainya. Itu semua bukan dacing penimbang pemilihan. Keutamaan dipilih adalah terhadap calun yang tinggi rasuahnya, itulah dipilih. semua ini diakui sendiri dalaman penyiasatan UMNO yang di pimpin oleh Ayah Chik YBM TS TAR.
Dapatkah mimipi keadilan dapat rakyat menikmati sekiranya produk pemimpin yang seperti diatas terus meparaid memerentah negara. Carilah jalan untuk mengelak dan menafikan fenomina ini. Bagaimana caranya? gunakanlah iman dan minda merdeka membuat kepurusan mencari keadilan.



Kesudahannya.
Apa yang diharapkan kesudahannya adalah, doa sokongan dan dukongan dari rakyat tanpa putus yang berterusan agar keyakinan kita selama ini, dalam masa yang terdekat semuga Allah mengizinkan dan mendorongkan kemudahan dan PertolonganNya ditakdirkan PAKATAN RAKYAT dan mengambil alih dan menubuhkan KERAJAAN PUSAT oleh PAKATAN RAKYAT dalam masa yang terdekat. Inshaallah ianya tidak mustahil. Berdoalah! Sekiranya doa-doa diantara kita yang ramai ini bertepatan dengan kehendak Allah Ar Rahman, kunfayakun. Maka pasti kerajaan baru Malaysia kerajaan PAKATAN RAKYAT dapat ditubuhkan, Inshaallah.
Sekian. Wasalam.