Tuesday, November 4, 2008

MENTERI KEWANGAN BARU-LIPAT BAJET2009


Pahlawan Kubis




Petang tadi ketika Menteri Kewangan baru DS Najib Tun Razak tampil kedewan Parlimen untuk melipat perbahasan Bajet 2009 yang dibentangkan oleh Menteri Kewangan terdahulu DS Abdullah Badawi. Langkah mulanya seperti palawan gubis (sebut Perlis) apabila didalam dewan telah menanti Ketua Pembangkang DS Anwar Ibrahim yang berpengalaman kira-kira 9 tahun menjawat Menteri Kewangan yang bertentangan duduk dengannya.
Telah menunggu untuk berdepan jantan berhujah dengan Menteri Kewangan DS Najib adalah YB Tuan Lim Kit Siang, YB Salahuddin Ayoub, YB Azmin Ali, YB Haji Khalid Samad dan hampir semua MP Pakatan Rakyat. Memula saja lipatan bajet yang tidak seperti sebagaimana yang dibentangkan oleh Menteri Kewangan dulu DS Abdullah Badawi. Terserlahlah pengecut, penakut dan gentar tidak segagah seperti C4 yang mengkecaikan mendiang Altantuya.
Benar, apabila DS Najib telah mencipta tawarikh Parlimen Malaysia sejak 50 tahun dahulu yang tidak membenarkan pehak pembangkang diberi kebenaran dan ruang mencelah dengan pertanyaan dan persoalan akan setiap lipat bajet yang dikeluarkan. Beberapa kali Ketua Pembangkang dan MP Pakatan Rakyat yang lain pohon mendapatkan peluang untuk mencelah, maka nyatalah Menteri Kewangan baru ini adalah pencecut dan 'koro'. Ianya layak diberi gelaran "Pahlawan Gubis".


Ganti wajah


Tindakan tepat dan kena pada masa serta ketikanya semua MP Pakatan Rakyat keluar dari dewan semasa MK pondan yang koro membelit lipat Bajet 2009. Tampa MP Pakatan Rakyat barulah nampak wajah mimek muka Najib sedikit wibawa seperti Wira Bugis yang darahnya mengalir. Maka wiralah Najib dihadapan pengampu MP BN khususnya dikalangan UMNO yang sememang jenis MP yang dibeli atau dijual dalam rasuah menjadi ketua-pemimpin dan rasuah RM. rupa-rupanya rasuah dalam UMNO dan sampai taraf Universiti samada IPTA atau IPTS yang mengandungi Fakulti Rasuah yang dekannya adalah Presiden menanti.


Ingatlah semasa Ketua Pembangkan DS Anwar Ibrahim dulu semasa membahaskan Bajet selama kira-kira 5 jam hampir demua menteri dan timbalan menteri serta MP BN keluar dewan. Apabila MP Pakatan Rakyat kelaur dewan kali ini pelbagai kata ditujukan. Sedangkan MK baru pengecut dan dayus untuk mendengar. Kerana pasti kes Razak Baginda, C4 altantuya turut diperkata dan perlukan penjelasan. Saiful dan Balasundram pasti menjadi bala besar kepada MK baru Najib untuk melepas kilas kes ini.


Puaka

Saya beramatan dilengkaran masa yang terdekat ini sampailah Mac 2009 indeks rasuah duit dikalangan ahli-ahli UMNO akan meningkat 400% peningkatan. Ianya semata-mata bermatlamat untuk membeli undi kemenangan, kemenangan mendapat undi melalui dan menerusi rasuah sahajalah membolehkan mereka mengorak dan melangkah mendapat ruang dan peluang menjadi pemimpin yang berkepentingan selanjutnya untuk mengaut rangkup lesen ali baba berniaga atas nama DEB.

Jawatan-jawatan diperengkat cawangan, kawasan dan pusat disemua badan, sayap, ekor dan kaki UMNO untuk menjadi Menteri, Timbalan Menteri, Pengerusi atau ALP Badan Berkanun, Pengerusi atau ALP CLC serta Pengerusi atau ALP Perbadanan Kerajaan. tunggulah UMNO akan masuk ke TESCO atau THE STORE untuk dilelongkan oleh ah;i-ahli dengan kaedah seperti tersebut:

Harga UMNO induk RM1,000

Harga Ibu UMNO RM100.00

Harga PUTRI UMNO RM1,000,000,000.00

Harga PEMUDA UMNO RM200.00

Harga PUTRA UMNO RM225.25

Tunggulah the time is coming.

BPR gerun dan takut untuk menghampiri UMNO kerana ia berpuuaka dengan penyakit berjangkit aids positif, sedangkan Ibu-bapa BPR adalah dari spesis UMNO juga. Damekianlah jua Peguamnegara semuanya adalah keluarga darah daging UMNO. Apa lagi Mahkamah sudah dibawah harga dan nilai sekiranya diibaratkan sebagai saham. apa ladi YAA KHN Daki Azmi adalah karat biru UMNO. Sebab itulah buatlah apa saja UMNO tidak takut sebab semuanya dilindungi oleh komponan UMNO.

Cuma disini saya merayu angkat sembah jari 10, janganlah UMNO sampai tahap sanggup jual dan gadai BUMI, MATAHARI, BULAN (nanti PAS marah) kerana UMNO. Janganlah. Jual Bini dan jual anak untuk mendapat jawatan dalam UMNO-BN adalah biasa. Semua ini adalah nisan tanda kehancuran UMNO tempoh segera.