Sunday, November 9, 2008

MUAFAKAT LANGKAWI MENJANA UMMAH

Langkah Terpilih.


Assalamualaikum warahmattullah.
Tindakan mengadakan pertemuan dan perbincangan di bumi Mahsuri yang diusahakan oleh pengurusan pentadbiran PAS. Diatas semangat ukhwah sejati mempertemukan Majlis Syura Ulama' bersama Dewan Harian PAS Pusat, dan Ahli Jawatankuasa Agongnya dan beberapa pehak yang lain, dengan harapan menggunung setinggi Gunung Mat Sirat supaya terungkailah bengkak bengkil bisul yang dihadapi hampir 10 bulan terlerai.


Sesungguhnya ahli-ahli PAS dan penyokong PAS disemua komposisi kaum utama dalam negara kita, menunggu khabar dan menunggu berita akan keputusan deklarasi kepimpinan utama PAS yang disanjung dan disantuni oleh rakyat negara kita sekarang. Setelah rakyat melihat serta menyaksikan kehancuran menuju kepupusan parti UMNO yang sudah setahun kalut memperagakan dagang parti mereka UMNO oleh pemimpin mereka bermula di cawangan-cawangan hinggalah ke Presidennya.
Maka, ruang yang vacium serta lompong ini rakyat kepelbagai komposisi kaum, telah menaroh dan memberi kepercayaan besar untuk memikul amanah dan menggalas kepercayaan rakyat khususnya pengundi-pengundi yang telah mencipta sejarah semerbak mewangi bak kasturi dalam PRU12 pada 8 Mac 2008 lalu dengan kemenangan besar di 5 negeri termasuk Wilaha Persekutuan dengan menafikan penguasaan cengkaman puaka oleh BN-UMNO keatas rakyat dan negara.
Rakyat majmuk sedang melihat dan menunggu perkembangan dan santunnya kepimpinan PAS dengan jiwa yang besar, iman yang tinggi, keiklasan yang kudus, bertempur minda diantara kepimpinan bukannya untuk mecipta dan meramaikan musuh sesama sendiri. Melain kain ianya umpama padi dilesong hindik, dipijak ditendang sebenarnya untuk mendaparkan hasil utama makanan iitu beras. Demekianlah harapan kami untuk pemimpin yang kami sayangi di Pulau Langkawi memerah otak, membuka kitab Hadis Junjungan Rasul Muhammad Al Amin dan Al Quraan dicari gali untuk mendapatkan zafran dan mawar untuk kami rakyat yang merindui PAS dan Pemimpin Perdanya membuat keputusan khusus dalam meleraikan yang kusut.
Wahai pemimpin PAS di Langkawi sana, kami mengharapkan janalah pertemuan dan perbincangan tersebut dengan keputusan hasil yang terpuji. Hasil perbinangan kesepakatan yang solid dalam membuat tambahnilai kekuatan dalaman PAS itu sendiri dengan nilaitambah dalam memperkasakan lagi kearah keutuhan, ketelusan dengan membela dan memulihara kepentingan agama dan budaya komposisi kaum dan parti dalam komponan Pakatan Rakyat khusus dan khasnya pengundi dan rakyat.
Suara hati.
Dalam masa seminggu yang lalu, saya secara pribadi telah menemui 12 korespondan di Padang Serai, Merbau Pulas dan Kuala Ketil. Mereka terdiri dari 4 keturunan Melayu, 4 keturunan Cina dan 4 keturunan India. Melayu 2 guru seorang imam dan UMNO/JKKKP. Dari keturunan Cina 2 guru, saorang ahli perniagaan bertaraf 3 bintang zahirnya dan saorang pekebun. Manakala keturunan India dua dikalangan guru, saorang farmasi dan saoranglagi adalah pekerja kilang tetapi Jurutera Makanikal siswazah Glasgo Scotland (graduan 1972).
Rumusan yang saya dapati dari hasil pertemuan tersebut, sejujurnya dan seiklasnya mereka menaroh harapan yang tinggi semuga PAS menjadi abang sulong dalam Pakatan Rakyat disudut mendapat nasehat, pengalaman dan kesetiaan memelihara dan menjaga PARTI PAS yang mampu mendidik ahli-ahlinya berjiwa besar, mampu memiliki bangunan sendiri tanpa hutang boleh dikatakan disetiapa kawasan parlimen.
Saya Ibn Abdullah Awab, memohon ampun maaf sekiranya saya sebutkan nama-nama pemimpin PAS disini, kerana nama-nama itulah disebut mereka. Bukan ertinya pemimpin PAS yang lain tidak baik. Mereka amat menghurmati pribadi dan zuhud YAB MB Kelantan dan Presiden PAS. Profesor Dato' Dr Haron Din, Ustaz Abdul Ghani Shamsuddin, YAB MB Kedah la ni, Pesuruhjaya PAS Perlis/ADUN Sanglang.
Mereka juga menyebut Mat Sabu dan Haji Mahfuz, Datuk Paduka Haji Husam dihurmati sungguh oleh mereka. Keiklasan mantan Imam Mesjid Negara MP Baling, Dr Hatta Ramli, Dr Mujahid Yusof Rawa yang dekat hati dengan mereka. Salah saorang diatara mereka mengatakan kepada saya sekranya ianya akan menganut Islam Nik Aziz dan Dr Haron Din pilihanya untuk mengucap Islam katanya.
Mudah-mudahan kepimpinan PAS telah dengan keputusan untuk dihebahkan kepengetahuan kami, Inshaallah.
Sekain. Wasallam/
Sudilah melihat blog saya: http://tintaibnabdullahawab.blogspot.com
Catatan Dzuha - Ahaad 11 Dzulka'edah 1429
8.20 pagi