Sunday, December 20, 2009

YB DS DR AHMAD ZAHID HAMIDI: MENTERI PERTAHANAN KA? MENTERI TEKANAN? atau KEPALA!!!!!!!!!!!!!!

YB DS DR AHMAD ZAHID HAMIDI: MENTERI PERTAHANAN KA? MENTERI TEKANAN? atau KEPALA!!!!!!!!!!!!!!

P. Rawa: 11.20 Pagi 3 Muharam 1431 - Ahad - 20 Disember 2009-12-20

Rencana oleh : Ibn Abdullah Al Awab

Semasa saya berada diperjalanan pelayaran feri ke Pulau Pinang, bertujuan menemui saorang sahabat di USM. Ketika dudok itu saya memohon pinjam dari seorang anak muda, akhbar Sinar harian edisi utara bertarikh Ahad 20 Disember 2009 - 3 Muharam 1431. Saya amat tertarik apabila membaca berita hebat dan pengakuan Pengerusi Perhubungan UMno Pulau Pinang. Tekadnya, semangatnya mencair dan meleleh air lior sekelian AJK Badan Perhubungan UMno Pulau Pinang. Kini Ahmad Zahid Hamidi adalah tongkat belati impot, kepada pemuka-pemuka UMno berpaut dan bergayut. Selepas UMno Pulau Pinang tolak ketepi Tun Lah anak Kepala Batas digantikan anak Bagan Datuk. Bukan anak Bagan Dalam dan tidak anak Bagan Luar yang mengemudi UMno Pulau Pinang.

Semangatnya cukup Pengerusi Perhubungan UMno Pulau Pinang itu, terlalu hebat mendidehnya mencairkan timah, amat bertepatanlah dengan memiliki tertinggina akademik Phd. Mengaum dan beraninya macam pahlawan rimba, bukan satria perkasa minda terbuka menerima realiti semasa negeri yang UMno BN berpuaka. Maka sesuailah dirinya menyandang Menteri Pertahanan Malaysia bertukar ganti dengan sisa kementerian yang pernah PM6 DS Najib Tun Razak bersarang, bertelor di Kementah. Mendengar semangat Zahid dan dentuman suara semangatnya, boleh mampus semua ikan-ikan yang berkeliaran dikeliling pulau Pulau Pinang. Manakala amaranya sekelian Adun PR DAP, PAS dan Keadilan akan terkincit terkencing dipintu pejabat UMno Pulau Pinang. Sepanjang jalan usus yang busuk itu terburai berjela bertepatanlah sebagaimana kata Tun Dr Mahathir. Anta kenai ka dak Tun Dr Mahathir?

Di muka depan dan di muka 8 akhbar tabliod Sinar harian, kedua-dua diperkatakan Zahid cukup besar dan cukup hebat. Sekelian UMno Pulau Pinang memperakui hebatnya Zahid mengatasi 1,000 batu laju dan berani dari Tun Lah dan TS Nor Mohd Yackob. Tetapi ada yang berkata auta kalau semangat terlalu kehadapan, sedangkan UMno BN telah pupus kerajaan di Pulau Pinang. Pertamanya, YB DS Dr Ahmad Zahid Hamidi mau jawatan Pengerusi BN Pulau Pinang, saya sokong saya sanjong. Dengan bistari Zahid berhujah kerana semua komponan parti BN kalah sifar di Kadun dan Kapar. Sedangkan UMno walaupun kerajaan BN tersungkur tumbang selepas PRU12 pada 8 Mac 2008 yang lepas. Tetapi UMno maseh kuat perkasa kerana maseh menang 2 Kapar dan 11 Kadun kalau tak salah ingatan saya.

Sememang lojik dan benar, sememangnya benar lagi benar fakta hujah YB Ds Dr Ahmad Zahid Hamidi tentang realiti itu. Saya setuju 1,000,000 % hasrat terpendam UMno sejak zaman UMno Perikatan Pengerusi Perikatan dan Ketua Menteri dari MCA. Selepas 1969 Gerakan bersendirian dan UMno BN. Pengerusi BN dan Ketua Menteri adalah hak Gerakan. Mulanya Tun Lim Chong Eu berganti dengan TS Dr Koh Tsu Koon. Sifar kerusi Kadun dan Kapar Gerakan melalui mantan KM terus menjawat Pengerusi BN Pulau Pinang. Tak patut, kalah kalah la dah gusi pun relai pasai apa Gerakan diizinkan menjadi Pengerusi BN Pulau Pinang di zaman kerajaan SATU Malaysia. Semboyan sedia itu ditokok pula dengan manisan madu yang ditawarkan kebatang tubuh UMno iaitu “UMno FOR ALL”. Jadi apabila UMno for all, makanya UMno yang maseh bertahan Kapar dan Kadun wajib mengiringinya menjawat Pengerusi BN. UMno akan langsung tingkap ke pintu Cina dan India kerana Gerakan dan MCA parti komponan utama yang lemah, kalau nak kata macam anu, ianya mati pucuk. Hidup Zahid!!!! Hidup UMno!!!!! Semuanya pandangan cadangan YB DS Dr itu munasabah. Benar dan betul cara-cara dan langkah mengatasinya.

Tetapi apabila melihat berita dimuka 8 sebagaimana dilaporkan dan saya petik untuk dijadikan perbahasan dan hujah iaitu:-

”Selain itu, beliau berkata, UMNO Pulau Pinang juga berharap jawatan Yang Dipertua Majlis Agama Pulau Pinang (Maipp) tidak diberikan kepada wakil Pakatan Rakyat (PR).

Sehubungan dengan itu, katanya, hasrat tersebut akan disuarakan kepada Yang di-Pertuan Agong , Tuanku Mizan Zainal Abidin bagi membolehkan ia diperkenankan.

Menurutnya, UMNO negeri bertegas tidak mahu mana-mana pemimpin PKR mahupun PAS memegang jawatan tersebut.

“Kami tidak akan benarkan jawatan tersebut dipegang PR tetapi biarlah pihak selain daripada mereka,”katanya.

Mengkala, pendapa dan pandangan diatas, ianya bertembong dan bertentangan dengan saya dan oleh sekelian manusia diluar usus busuk jenama UMno. Pendapat serta hasrat diatas memang lojik, disokong dan mendapat sanungan. Tetapi apabila sampai kepada menafikan Yang Dipertua Majlis Agama Pulau Pinang (Maipp) untuk dijawat oleh Adun PR samada dari PAS atau UMno. Disini nampaklah berlawanan dan kontra pendapat dan pendirian YB DS Dr Ahmad Zahid Hamidi. Disinilah butanya Hid Di, buta perut dan buta kenyataan. Sekaligus menafikan pendapat yang bernas dan wajar bersabit Pengerusi BN diserahkan kepada UMno. Tetapi sehubungan YDP MAIPP bersekali dengan tumbangnya BN maka dalam masa yang sama, kalau UMno ada maruah dan telor pelior dalam kemantapan politik jantan, Shabuddin Yahya dah belah lama merompak jawatan tersebut, tak usahlah sandar dengan mana-mana pehak untuk bergayut macam kelawar.

Tetapi manusia yang bernama Zahid hamidi ini, setelah menjadi pembantu lanun merampaskuasa kudeta di negeri Perak, dan dia berjaya menjadi lanun dan maklaun, dan style itu dibawa ke Pulau Pinang menjadi bapa samseng politik. Zahid telah junamkan dan keluarkan ususnya busuk seluruh Pulau Pinang bertaburan menjadi pemimpin dogol dan tidak menerima hakikat realiti UMno BN kalah di Pulau Pinang. Pendapat dan bongkak Zahid sama standrad quality JKKK sekadar PMR. Phd dan Dr yang ada padanya seburuk dan sebusuk isi ususnya dan sebusuk USUS UMNO seperti disah, dinyatakan oleh Tun Dr Mahathir.
Diatas alasan apakah yang Zahid menegah dan melarang Adun PR untuk menjawat YDP MAIPP. Gerakan BN kah Zahid yang menguasai kerajaan Pulau Pinang sekarang? Yang dulu UMno sekadar dikaki 5 BN, dalam keadaan itu UMno dipinggir oleh Gerakan. Sementelah hancurnya kerajaan Gerakan BN, Zahid kepala UMno nak tunjukkan keras kepala. Inilah politik rimba serigala.

Merujuk kepada hebatnya Pengerusi UMno PP lanie nak pi ajar telunjuk jari jangan lantek Adun PR menjawat YDP MAIPP untuk mengadap SPBYDA. Apakah SPBYDA ini berkhidmat dan bekerja dan makan gaji serta menjadi suruhan UMno Pulau Pinang. Wajib menurut telunjuk dan terketar-ketar menerima paksaan dan arahan UMno Zahid. Apakah pengalaman dengan Sultan Perak yang Najib dan Zahid berjaya dan cara itu nak diguna pakai kali kedua?

Apakah Zahid dan UMno Pulau Pinang akan ke istana dengan menaiki kapal selam dan helikopter bersekali dengan ketumbukan darat laut dan udara menuju istana untuk UMno pertahankan jawatan YDP MAIPP, seperti udang disebalik batu untuk mendapat jawatan? Inilah UMno buta, UMno busuk sampai usus bersekali pemimpin-pemimpinya.

Jadi adakah YB DS Dr Ahmad Zahid Hamidi ini Menteri Pertahanan atau Menteri Tekan? Lagak langkahnya mengetua Pengerusi UMno PP seperti samseng Bukit Bintang sahaja.

Saya bertanya kepada Zahid dan UMno Pulau Pinang. Pernahkah PAS dan DAP sejak lima puloh tahun dahulu membantah kalangan UMno menjawat YDP MAIPP tatkala UMno bertenggek semasa Perikatan dan bertinggung dalam BN. Pernahkah PAS membantah dan melarang. DAP halangkah juga? Pernahkah Zahid dan UMno PP teringat pernahkah Yusoff Rawa bersama pimpinan PAS lain belarak ke Istana Negara mengadap SPBYDA menghasut dan melarang jangan melantik UMno menjawat YDP MAIPP, pernahkah?

Pemimpin PAS dan pemimpin DAP dahulu dan lanie bersama Keadilan, terdiri dari jenis celek politik dan menerima realiti politik sehat dan bistari. Tetapi UMno lanie mamalkan politik gila, gila babi gila talak dan tidak berupaya mengaku realiti dan memaklumkan kepada rakyat PP hebahkan Gerakan BN yang UMno bertenggek tumpang menjadi kerajaan tu dah berkubur tumbang dalam PRU12 dulu. Jadi lanie kita pembangkang, tukang tengok dan janganlah menjadi tukang penyebok dan tak sedar diri. Jenis muka tak tau malu, macam tempek kulit babi rupanya pemimpin UMno PP ini.

Siap 10.55 Malam: 3 Muharam 1431 - Ahad - 20 Disember 2009-12-20

Rencana oleh : Ibn Abdullah Al Awab