Wednesday, April 8, 2009

ANTARA MENANG DAN TEWAS DI BG


MADU DAN RACUN: ANTARA MENANG DAN TEWAS DI BUKIT GANTANG


Alhamdulillah, wajib kita bersyukur patuh kepangkuan Allah diatas kehendak dan ketentuanNya menganugerahkan kejayaan cemerlang dalam PRK P 59 Bukit Gantang yang dilakukan semalam Selasa 7 April 2009 bersamaan 11 Rabiulakhir 1430. Kemenangan calun PR dari PAS iaitu YB DS Ir Nizar Jamaluddin telah berjaya mempertahankan kemenangan berganda dengan lebih majoriti dari yang dicapai di PRU12 dahulu dengan majoriti selesa 2,789 dari jumlah undi diperolehi 21,860. Menewaskan calun UBN Encik Ismail Safian sekadar mendapat undi 19,071 sahaja. Seiring dengan kemenangan tersebut, PR-PAS berjaya meningkatkan jumlah undi sebanyak 1,845 juga pertambahan majoriti sebanyak 1,223 undi. Alhamdulillah.

Selanjutnya kalungan penghargaan terima kasih yang amat tidak terhingga kepangkuan budiman hakim rakyat yang mendaulatkan “Ketuanan Rakyat”. Yakni penguni-pengundi PRK P 59 Bukit Gantang dari semua keturunan Melayu, Cina, India dan Siam. Bahasa santun sebagaimanakah yang mampu kita aturkan untuk dimajukan kepada pemimpin-pemimpin besar PR dikalangan PAS, PRK dan DAP yang mengorak langkah bertindak segera merapatkan perpaduan, menyatukan strateji PR menghadapi PRK dan tampil kepadang menghadapi, menemui pengundi-pengundi dan fahamkan apa yang negeri Perak sedang alami dan berdepan. Terima kasih semua pemimpin PR Pusat dan pemimpin PR Perak khususnya ikon PR Perak hatta ikon PR Malaysia YAB DS Ir Nizar Jamaluddin yang mengiringi YAB TG D NAZNM, TG DS HAHHA, DS ABI dan beberapa lagi. Alhamdulillah

Tulang belakang, jentera urat saraf, di semua kalangan dan disemua perengkat dari semua komponan PR dari PAS, PKR dan DAP yang sejak kematian calun kita terdahulu Al Fatehah untuk Almarhom YB). Petugas-petugas yang telah bersepadu, bertindak secara kolektif dalam menjalan kerja-kerja arahan pilihanraya, meninggalkan anak bini, mengeluarkan wang, tenaga kerengat dan macam-macam lagi pengurbanan dan berdepan dengan tribulasi selama dan semasa berkhidmat dalam PRK Bukit Gantang. Wahai budiman sekelian yang terlibat, jangan batalkan tinta pahala yang Allah ganjarkan kepangkuan anda, dengan mengharapkan sesen dua upah dunia, tetapi legasi perjuangan kita lebih jauh kehadapan dari itu, Inshaallah.
MADU DAN RACUN


Hasil dari PRK yang berlangsung dari jam 8.00 pagi berakhir 5.00 petang 7 April 2009 Selasa, maka di sahkanlah menerusi sahnya pengumuman oleh PPP P 59 Bukit Gantang yang mengistihar dan mengesahkan calun dari PAS YB DS Ir Nizar Jamaludin mencapai kemenangan dalam PRK P 59 Bukit Gantang, seiring dengan pengumuman resmi dan resmilah juga sengketa kata terwujud iaitu candu dan mercun; madu dan racun.

Siapakah yang sedang dan terus mengecapi madu itu? Siapakah pula yang berduka meminum racun?

Seluruh penyokong PR diperengkat negara, khasnya rakyat negeri Perak dan pengundi Bukit Gantang sendiri. Khususnya dikalangan ahli-ahli dan petugas-petugas bersekali dengan pemimpin-pemimpin mereka dikalangan PR dari PAS, DAP dan PKR disemua jabatan tidak perlulah menyebut nama secara personal, sedang dan terus merakamkan perasaan bersyukur kehadzrat Allah dan berterima kasih diantara satu dengan lain diatas peranan tugas masing-masing sedang di kecap rasa kenikmatan kelazatan madu tersebut. Tetapi biarkanlah ianya diraikan dalam kotak merai bertanda syukur dan merakamkan penghargaan terima kasih. Gerakerja yang tidak terkeluar dari garis lurus agama dan adat yang sampai tahap menjadi riak dan sebagainya dikalangan PR.

Racun yang dikecapi dikalangan UBN adalah berbentuk lengkap seperti pasaraya yang diwarisi sejak 52 tahun dahulu. Menjelmanya racun keputusan dan racun merealisasikan PRK P 59 Bukit Gantang oleh UMNO khusus khasnya ianya akan menjalar menyerang urat saraf dan sampai menuju terangkat tali hayat menuju jalan-lebuhraya lurus di penghujung mati. Kenapa? Rakyat dan pengundi khususnya generasi baru melihat UMNO itu sendiri seperti melihat seekor khinzir atau seekor anjing bukan penilaian kerana ianya adalah haiwan dijadi di hidukan Allah, tetapi disudut sifat kot dan cemarnya mengikut kata Al Quraan dan Sabda Junjungan akan pentafsiran haram dan kotornya babi an anjing tersebut.

Dalam atas apa sahaja lapek atur percakapan sebaik hampir satu jam setengah setelah keputusan resmi kemenangan PAS-PR melalui calunnya YAB DS Nizar Jamaluddin, sidang media diluar dewan venua Perjumlahan undi PRK P 59 Bukit Gantang, tokoh utama no wahid yang merancang terajang rampasan kuasa dalaman Umno diatas nama peralihan kuasa disahkan oleh mesyurat rasuah parti UBN bergelomang itu terajang keluar Tun DS Abdullah Ahmad Badawi sebagai PU sekaligus terpaksa meninggalkan tahta singahsana keramat Putrajaya yang mana DS Najib mengidamnya sejak 4 tahun dulu lagi.

TPU TS MY bakal TPM yang gagal sepagai Jeneral Perang untuk P 59 BG, N 25 dan N 29 BA nyatalah tugas yang dipikul dan digalasnya, missi dan strateji serta tektik dan teknikal, badan perisik dan sebagainya telah menemui kegagalan. Telah menuju penghujung jalan, penghujung penamat lebuhraya tampa persimbangan yang gaung dan jurang yang dalam menunggu untuk talihayat PRU13 tempoh 3 tahun sahaja lagi. TS MY digantikan oleh kepala pengecut, kepala lanun, kepala rampasan kuasa dan kepala perompak menubuhkan kerajaan haram UBN di Perak dari PR. Tewasnya Jenderal ganti ini TS MY dari tugas sebenar adalah Jenderal serabut supermarket mengelilingi dirinya PM sekarang.

M Jenderal yang mengepalai angkatan UBN di Perak dalam PRK P 59 Bukit Gantang adalah DS Dr Ahmad Zahid Hamidi juga TKBPU NP yang ketuanya adalah kepala lanun yang bersemadi di Putrajaya, hakikatnya DS AZH telah gagal menawan kerusi Bukit Gantang dari PR khasnya dari PAS. Gagalnya adalah berganda iaitu PR-PAS undinya lebih meningkat diiringi meningkatnya majoriti PAS khasnya calun dan batang tubohnya, Inshaallah. Kenapa? Dalam kes ini, apabila Jeneralnya TS MY yang mengetuai kekalahan dalam peperangan maka M Jenderal yang mengetui peranga di N 29 Batang Ai iaitu DS Shafie Apdal, lebih afdal diatas kemenanganya memimpin di lantek menjawat TPM, bukanya TS MY.

Kerana hujah saya berteraskan hakikat dan realiti tanggungjawab dan dipertanggungjawaban adalah mereka-mereka yang kalah dalam mempertahankan jawatan dalam persidangan UMNO baru-baru ini dipinta melepaskan jawatan Menteri Besar, Menteri dan Timbalan Menteri disebabkan untuk reform dalam kabinet, seiringan ahli-ahli menolak dan tidak mempercayai mereka lagi secara resmi dan sah sekali pun cara rasuah tegar direalisasikan oleh semua yang nak bersih Umno dan reform dalam Umno. Semua mereka dalam menjana bergelomang dengan rasuah sejak menginap di hotel, makan dan sebagainya, semuanya rasuah.

Maka inilah reform pertama Najib Altantuya melaksanakan wajib dan wajar dengan tidak melantek TS MY menjawat jawatan TPM kerana beliau telah kalah mengembalikan maruah UBN dalam PRK sebagaimana diamanahkan kepada TS MY dan 2 Maj Jenderalnya iaitu DS Hishamuddin dan DS Dr AZH. Malang berganda danlebih terperuak serta berkecau, lebih parah dari jawatan dalam UMNO yang menjadi rebutan memperagakan jual beli rasuah. Apa-apa pun yang berligar alam Umno ahli parti luar Umno tidaklah sangat mengambil peduli. Tetapi kekalahan yang menjana dan menjurus kepada REFERENDUM – PUNGUTAN SUARA keatas penolakkan Najib sebagai PM khasnya dan khususnya Najib sebagai kepala lanun merampas kuasa dan kepala perompak menubuhkan kerajaan haram UBN Perak yang ditandu oleh mamak pedukang Pangkor.

Tersenarai pelakun penting dan utama termasuklah tidak dapat melarikan diri ialah DS Dr AZH yang bersama-sama merasai menerima hakikat referendum- suara rakyat sekarang. Ini besar akibatnya sebesar bukit gantang seberat Bukit Gantang timbangan membawa terpelancutnya Purtajaya dan Ipoh dari UBN sedang menanti berkira hari ke minggu, minggu ke bulan (bukan Bulan Purnama lambang sah PAS), bula ketahun dan tibalah kepada PRU13. Disinilah penemuan penghujung hayat UBN. Sama-samalah kita menunggu ketika tersebut, sekiranya allah panjang dan lanjutkan umor kita, Inshaallah.

Kalau sekarang kita melihat kalut dan melalut serta menjadi karut dan berserabut melihat bagaimana ahli-ahli UBN, pemimpin cawangan, pemimpin bahagain dan pemimpin negeri UBN yang diperentah oleh kerajaan PR termasuklah Perak. Semua mereka sedang meniti penitian dan musibah tersiseh dari rakyat, hatta mereka melihat seperti OKU penghuni Kolej TR dan Kolej T melihat DUN dan Ibu Pejabat Kerajaan Negeri-negeri yang ahulu sekalipun bertaraf JKKK dan Ketua Cawangan, Penghulu dan DO bangun seliut takutkan mereka kerana kuasa mereka amat besar. Kuasa JKKK dan KC UBN bertahta di PWTC dan diperkasakan di Putrajaya, semua itu sejak 8 Mac 2008 telah menjadi legenda, dan realiti yang mereka telah bertukarganti menjadi harimau kertas dan harimau pelastik, itulah realiti bukan pesona mimpi di tengahari.

Rakyat dan penguni BG melihat rasuah yang menjadi-jadi dalam untuk mendapatkan sokongan dikalangan pengundi oleh UBN. Di dalam semua segi ianya dijanakan dengan dana rasuah dalam semua perkara untuk bertugas, menghadapi pengundi, maka rasuahlah yang memberikan nafas kekuatan menjalan serta merealisasikan pilihanray. Rasuah seperti mee segera, semua immuniti UBN yang bersekonkol dengan UBN seperti SPR, PRM, SPRM, KHN dan Mahkamah, Peguam Negara dan Perkhidmatan Awam dan sebagainya itu. Itu itu semuanya pengundi dan rakyat simpulkan semuanya adalah haram akbar, haram tertinggi nilai noda dan dosanya diumpamakan seperti babi dan anjing dikalangan pengundi orang Melayu dan pengundi dikalangan Umat Islam. Itulah hukuman setimpal kepada UBN di Bukit Gantang.
(Saya akan sambung tajuk ini dengan – APA PUN BAHASA IANYA ADALAH REFERUNDUM KETUANAN RAKYAT).