Thursday, May 7, 2009

SAKSI REAKSI DAN MENGERTI

SAKSI REAKSI DAN MENGERTI DENGAN FAHAMI NEGARA KINI.


1. Saksikanlah wajah sebenar dalaman PM6 DS Najib, One Malaysia- Satu Malaysia. Pelaksanaannya adalah tersasar dan payah diterima termasuk realiti dalam UM No. Temberangnya nak satukan UM No pun terkial-kial. Bukan UM No Pusat. Nak satukan UM No Terengganu gagal, nak satukan UM No Kedah menjadi padah. Nak Satu UM No Perak berselerak berak dan semua UM No negeri-negeri telah dibelah dan dikerat, macammana nak satukan One Malaysia-Satu Malaysia, ini adalah wap baru mula jawat PM saja.

2. PM6 DS Najib takdak bayang ka, ada bayang ka dirinya, kini nampaknya didepan la ni banyak bercakap fasai dasar negara macam mantan lagenda usang PM22T. Kadang-kadang sokong, kadang-kadang pekong PM6 DS Najib. Banyak dah lagenda mantan PM ni godam pasai Kabinet tomyam PM6 ni. Awas kot-kot jadi koleh macam Tun Lah, serba salah ditibai semacam oleh Tun Dex ini. Takut PM6 stamina dan kudrat pupus.

3. Tengok hari ni 7 Mei 2009, UM No sememangnya memiliki pengikut dan ahli yang bacul dan ahli bergerak bertindak dengan upah rasuah dalam semua, baju t, tambang, makan n air botoi. Nak harap dekat Pekida dan Omar Din leteh dan depa tau semuanya mau upah. No upah, no kerja. Bila bacoi tak dak penyokong pemimpin UM No tau sangat hal ni. Sebab tu dari malu diluar donia tengok UM No-BN dah pupus penyokong-pengundi di Perak, maka jalan tutup malu kreatkan isu keselamatan Perak.

Hakikatnya keselamatan melindungi maruah UM No. Immuniti dari Polis menjadi raja gila pelindung pengampu UM No tegar khusus dalam Perak la ni. Menjelmakan hakikat “Satu Malaysia; Rakyat didahulukan” maka tangkapan borong lawan kepada UM No dibuat oleh agensi immuniti UM No dari Polis dan KDN tangkap pemimpin PAS, DAP, PKR dan NGO. Semboyan baru satu tindakkan UM No-BN untuk selamatkan kerajaan haram kudeta. Satu Malaysia menjadi Negara Polis brandy UM No berpresidenkan Najib dengan sepupu Menteri Dalam Negeri dan Tongtong-penyu Menteri Pertahanan,

4. Menteri Penyu-tongtong. Siapakah menteri penyu-menteri tongtong tersebut? Kena tau ni menteri penyu-menteri tong-tong adalah sekor tong-tong atau penyu boleh bertelor pulohan dan ratusan biji telor dan menetas kembali menjadi penyu atau tong-tong. Pongpong, kong kong kali kong, menteri tongtong dan menteri penyu adalah DS Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Bila Menteri Penyu – Menteri tongtong bersabda akan mengwujudkan setiap kawasan Parlimen pasukan/kem Askar Wataniah cap Dacing-sarong keris (ibu tong-tong/ibu penyu) menjelang PRU13 ni, untuk apa? Sebaik ibu penyu-ibu tongtong ini dibesar diletakkan di setiap kawasan Parlimen. Lepas tu dia akan bertelor berpuloh dan beratus ekor, apa? Itulah pengundi PENGUNDI POS UNTUK modai tambah dalam menyelamatkan UM No di PRU13 nanti. Menteri Penyu/Menteri Tongtong taok sah bagi alasan ikan kepala busok, aku dan rakyat PR dah nampak, UM No pun tau tekiar tekki M Penyu ini. Ehh!!!! Ehh!!! Menteri Penyu.

Mudahan-mudah pembaca blog ini, jangan simpan marah kepada saya diatas lebeh 120 rencana dan gurindam anda membaca menerima dan mencercanya. Kalau mulai besok ia tidak menjelma, makanya rohnya dicabut oleh pemilik membenarkan kita membuka blog melunasinya. Hukm alam karma kesihatan boleh kita menghadapi dengan izin Allah, tapi dana hayat blog tenggelam dan lemas dan luputlah sementara/kekal Tinta Al Awab.

Walau pun untuk diperkata tentang Perak, PKR N12 Penanti, hari guru dan belangsung kapa pimpinan kita, maaf semua.

DI NOTA:

TALIHAYAT AKHIR – DANA HAYAT BLOGKU TERBABAS, BESOK NADI SARAFNYA DISEMBELEH 8 MEI 2009 – MAAF PADA SEMUA, DOA-DOALAH KESIHATAN SEHAT N HAYAT BLOG MAMPU DISAMBUNG TAKDIR DILORONGKAN ALLAH, ALLAH MENGUASAI DAN MENGATUR SEMUANYA. KEPADA PEMBACA BLOG INI, AMPUN MAAF, PENGIKUT AMPUN MAAF.
– ibn abdullah al awab. Mungkin sementara saja lepas ni tiada 016 – 4606 324