Tuesday, May 12, 2009

TERIMALAH HAKIKAT:

TERIMA HAKIKAT: KEMBALILAH MENDAPAT MANDAT RESTU RAKYAT


Dalam menunggu debaran, keputusan di Mahkamah Tinggi Khas sehubungan dengan keputusan penghakiman oleh Yang Arif Hakim jam kira-kira 3.50 petang dengan YA Hakim mengesahkan yang sememangnya SAH mengikut Perlembagaan Tuboh Kerajaan Negeri Perak yang digunakapai dulu, kini dan lanie iaitu YAB DS Ir Nizar Jamaluddin adalah Mentri Besar yang SAH negeri Perak Darul Ridzuan. Seiringnya Menteri Besar Haram tajaan Perdana Menteri Ke6 melalui UM No-BN, segera keluar dari pejabat MB bersekali dengan Exco-exco haramnya.

Saat-saat menunggu sebaik solat zohor, selepasnya tekanan naik turun asma mula menyerang dan saya ketika itu cuba sedaya upaya memula dan menyiapkan rencana bertajuk WIRA PR DUN PERAK – APA PUN HAKIM MEMBUAT KEPUTUSAN ALLAH ADALAH TEMPAT KITA BERGANTUNG MUTLAK RAKYAT AKAN MENGAJAR UM NO-BN DI PRU13 NANTI. Alhamdulillah sebelum jam 2.00 petang dapat saya muat kedalam blog saya. Sebaik merawat sendiri dengan !2 dos dari 3 jenis pam, Alhamdulillah ianya tidak menjadi berat dan bertahan sehingga pengumuman.

Sebagai hambaNya Al Faqirullah, saya menyusun kata bicara, merakamkan syukur setingginya kepangkuan Allah diatas keputusan tersebut. Kepangkuan saf Peguam yang diketuai oleh Tuan Haji Suleiman Abdullah, bersama Adinda Peguam Hanipa Maidin dan gandingan Peguam-peguam yang lain, naik turun Mahkamah tanpa keciwa dan jemu, kuatlah perjuangan dengan azam untuk mendapat pahala diakhirat kelak yang amat kita perlukan, Inshaallah.

Manusia kurang mengharapkan pahala, kerana pahala tersebut, sah lakunya adalah diakhirat kelak selepas kita mati. Sedangkan pahala itu tidak sesiapa nampak tengok seperti dinar maupun dirham. Pahala tidak laku dibumi fana Allah ini sebagai dana untuk pembiayaan. Tetapi ianya pahala tersebut, amat berharga dan amat bernilai lebih dari nilai harga dinar dan dirham didunia apabila kita mati.
Justeru, biarkanlah dinar dan dirham itu menjadi penebus untuk tukar ganti menjadi pahala. Usaha saf peguam dari awal sehingga 4.00 petang semalam, semuanya setitik pun tidak silap dan khilaf ditintakan malikat, keatas anda sebagai pahala hasil perjuangan terakhir dalam mahkamah membela kebenaran dihadapan hakim yang adil demi menegak dan mengembalikan keadilan untuk rakyat.

Saya ulangi sekali lagi, khusus wira tulin yang bernama Speaker V. Sivakumar, secara hurmat apabila samseng-samseng upahan Zambry cambry 150cc, lakukan sebegitu kepada Tuan. Sebaik saya dari blog ke blog saya sebak dan air mata saya mengalir. Hiduplah dengan menempa kemuliaan atau matilah dengan penuh kehormatan dan kemuliaan. Mengenangkan tuan jenis manusia tegar yang memikul amanah.
Pengundi Tronoh tidak silap dan salah memangkah tuan untuk ke DUN dan Allah takdirkan tuan berada ditempat kerusi Speaker yang tepat dari insan yang tepat lagi berhak, Alhamdulillah. Mungkin saya gagal memikul amanah sebagaimana tuan memikul amanah yang telah luus diuji disaksikan seluroh dunia.

YAB DS Ir Nizar, saf Exco PR dan Adun-adun PR, saya tidak ada bahasa untuk saya tujukan khas untuk anda semua. Cuma saya perkukuhkan dengan setitik ilmu Allah yang dipungut dipelajari, ingatlah dengan pesanan Allah dalam (Surah al-Anfal ayat : 60) Ertinya: "Dan bersiap sedialah untuk menentang mereka (musuh-musuh yang menceroboh) dari segala jenis kekuatan yang termampu kamu sediakan dari pasukan berkuda yang lengkap, bagi menggerunkan dengan persediaan itu, musuh Allah dan musuh kamu serta musuh-musuh yang lain dari kalangan mereka yang kamu tidak mengetahuinya, sedangkan Allah mengetahui."
Perjuangan dalam mengharungi cabaran untuk menegakkan keadilan rakyat dan negeri, ianya merupakan kemuliaan iaitu hidup dalam kebebasan dari belenggu haram dan haram semuanya dari Kerajaan Haram UM No-BN dengan menindas dan menghancurkan keamanan negeri. Perjuangan tutas menghadapi kebatilan UM NO-BN jalan tunjuk dan jalan keluarnya telah dilakarkan oleh Presiden DS Tuan Guru Haji Abdul Hadi. Saya simpulkan mengikut pepatah Melayu hancur badan dikendung tanah, asalkan negeri Perak terlepas dari belenggu kerajaan haram rakus UM NO-BN.

Dengan kesihatan yang dzaif dan perit pahit dalam pembiayaan menampong hidup ini, saya berseru wir-wira semua, jadikan peristiwa Khamis 7 Mei 2009 dan keputusan 11 Mei 2009 Isnin, semuanya sebagai mula bunga peruangan, untuk kota melangkah ke perjuangan yang lebeh payah, tegar dari UM NO-BN sekarang ini. Keputusan YA Hakim wajib menjadi bingkisan sejarah perjuangan mereka menjadi nilai tambah inspirasi, dorongan bersungguh-sungguh, lebih bersemangat untuk menghadapi apa jua cabaran mendatang.

Sesungguhnya ditangan andalah yang kembali berfungsi keposisi masing-masing kembali sah dan sah di kerusi kerajaan Pakatan Rakyat. Ingatlah anda semua banjir tidak dapat dibendung tanpa empangan. Walau apa-apa pun anda akan berhadapan dengan pelangan rakyat besuk di pejabat resmi anda semua.

Semua pelanggan anda Islam mengajar anda, sambut dan terimalah merka tenang, lembut, damai, dengan ketinggian pemikiran dan berhikmah, kebebasan, kemuliaan, keadilan, persamaan dan persaudaraan, rahmat dan ehsan bukan untuk menakut-nakutkan, bukannya untuk menganggu dan mengganas.
Mudah-mudahan Allah melindungi kita semua.
Masa laptop usangku : 12.02 pagi
Selasa 12 Mei 2009
Salam hurmat dari : Ibn Abdullah Al Awab.