Tuesday, October 7, 2008

PELIK DALAM BENAR

BUKA JENDELA

Awalnya saya tutup seal dan kunci rapat hatta welding mati, untuk tidak mau menyentuh dan membabitkan diri dalam topik ini. Tetapi anjakan beberapa teman majukan harapan agar saya membuka jendela membicarakan disebabkan insan yang telah berusaha sintuk limau, mandi bunga berlangir keatas dirinya untuk memulihkan dirinya yang tercemar disudut rakyat dan kepercayaan kepimpinan negeri, telah bersifat kacang lupakan kulit. Sahabat ini yang menebalkan diri membawa dan menemukan beberapa tokoh utama parti dan kerajaan di Negeri Cik Siti Wan Kembang; Tanah Rendah Sekebun Bunga, khususnya diwilayah Jajahan yang terkaya dalam negeri Kelantan Darul Naim.

Malu alah, menghormati sahabat penulis yang berasal dari Gual Periuk (sahabat dan anak didik kepada Almarhom Paksu Hussein Yaacob (Ibn Muslim), atau terpengaroh atau kepimpinan tersilap bacaan dan menerima dengan menghampar "permaidani hijau" untuk kali kedua dalam PRU12 8 Mac 2008 dan kali pertama 1990 atas semangat tolerensi Angkatan Perpaduan Ummah ketika itu untuk sebatang tubuh manusia yang gadai tak laku dikedai pajak, masuk lubang bewak kali ke2. Saya bertanya disini apakah terpedaya atau tersilap telahan dacing politik keatas manusia ini? Lupakah sebaik sahaja ia memenangi Parlimen Pasir Mas yang Pas memberi laluan diatas setiakawan APU, 3 - 4 bulan menulong anjing kurap yang tersepit tersebut, apabila ia terlepas hatinya sentiasa terpaut dan terpanggil untuk membaham tulang bangkai sememangnya makanannya yang olok-olok pelawak membencinya.

Kepimpinan Pas Kawasan untuk PRU8 1990 dan PRU12 2008 hampir berpecah dan belah, bermasam muka dikalangan sesama sendiri, semata-mata untuk menghadiahkan sebidang permaidani hijau yang mahal harganya semata-semata untuk kemudahan alat menebarkan langkah dirinya dari taraf anjing kurap kepada tambah nilai anjing pemburu jenis rekefeller yang digunakan oleh polis untuk menghidu penyeludupan dadah dan penjenayah. Sekalipun bertaraf anjing pemburu tetapi bangkai adalah makanan menunya dipertama kali dan di kali kedua permaidani dijadikan hamparan untuknya.

Sebelum dan semasa 1990 anjing ini menyalak dan membaham tuanya dahulu dengan salakan dan maki hamun yang melampau batas. Selepas permaidani hijau diberi menjadi miliknya beliau yang mempunyai intragriti setinggi langit, pejuang tulin yang sejati, lupa diri selepas menjelma bertukar menjadi katak pisang, ia hisap anu tuannya dahulu, gosok jamah pungkoq tuannya dahulu. Sahlah tuannya terdahulu memperakui inilah anjing jelmaan sengoti dijinakan menjadi SUP dan diangkat TM, berubah lagak berubah cakap, pooooooi! Semasa inilah beliaulah anjing paling berjasa, terbaik membela rakyat di wilayah terkaya di Kelantan.

DITOLAK

Saya tidak mau imbau hamparan permaidani hijau dikurniakan kepada anjing kurap itu di PRU8 1990 dahulu. Tetapi selepas beliau ditolak total dan hilang pitih pertaruhan dalam PR Kecil N.12 Pengkalan Pasir 6 disember 2005 dengan mendapat undi memalukan iaitu 414 undi. Rakyat tolak dan buang dalam kamus politik di wilayah terkaya tersebut. Selepas rakyat tolak total, beliau berlakon menjadi manusia soleh, humble dan cuma nak duduk dikoridor-kaki5 pejabat Permaidani Hijau. Dulu apa dia tak maki seranah, kata macam-macea kepada Tok Guru Permaidani Hijau.

Lakonannya menjadi dan memikat harga dirinya meningkat, sanggup dan mampu buat dan turut apa saja asalkan kawasan Permaidani Hijau diberi peluang kali ke2 untuknya. Nyatalah anjing tetap anjing; lepas saja dari sepitan ia kembali sifat semulajadi mengigit kencing berak kambus cakar diatas Permaidani Hijau tadi. Kini selepas PRU12 nyatalah anjing tetap anjing, samada dikala tersepit atau diluar dari sepit.

Tanyalah hati kecil Ustaz Ismail Noh, tanyalah pada Haji Hanifa, tanyalah pada Abang Daud Yatimi, tanyalah pada Cikgu Abu Hassan, tanyalah pada Haji Idris, tanyalah pada Cikgu Nor Slow Machang redzakah mereka dengan anjing ini mengalas Permaidani Hijau itu. Kalau anjing ini anjing jantan yang bernilai tinggi harganya, letaklah jawatan sebagai MP yang ditumpang seperti umang-umang itu. Bertandinglah sebagai pejuang dan anak jantan anak tok pegawa atas nama diri kamu dan kekuatan kamu sekarang. Cheh! Tipu pengundi ramai ahli Pas dan pimpinan Pas Kawasan PM sumpah dan tidak redza. Che Pa serah kembali dan letak jawatan MP PAsir Mas dan bertaronglah demo dalam PRK kita nak tengok kali ini hilang deposit ka hanyut terus. Pui!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!