Sunday, December 13, 2009

CHE’ PA TOK PEGAWA, USAH MADAH BERHELAH, BELAHLAH LOMPAT KE KUBANG UMno

CHE’ PA TOK PEGAWA, USAH MADAH BERHELAH, BELAHLAH LOMPAT KE KUBANG UMno

SIAPAKAH CHE’ PA? BACALAH....... AKAN JUMPA TUANNYA!!!!!!!

11.04 Malam : Sabtu 12 Disember 2009-12-12
Rencana oleh : IBN ABDULLAH AL AWAB

Che’ Pa adalah satu nama besar serabut, umpama seekor kerbau balar SATU tanduk patah. Berendam berkubang dari satu melompat laju ke kubang baru, pantas macam katak pisang. Kental macam lintah kerbau balar juga kerat lapan kalau dilepaskan dalam kubang yang sama ia akan bercantum. Dari UMno kepada BERJASA. Melompat ke UMno, didapati berpuaka sampai berperang ketika itu dalam USUS SHIT UMno. Ada yang cium pungkor dan ada yang bakar titi mati. Sambil melompat tinggi menyeberang lautan tahi kedalam kubang Semangat Melayu 46.

Bila merasai PSM 46 akan terbenam, lantas Che’ Pa masih bertenaga melompat sakan jatuh lubang usus UMno. Tabiat dan faeel katak, yang semua jenis katak, tak kiralah katak pisang ka, katak puru ka, kakatak betong ka dan apa-apa katak ia pasti tidak berhenti melompat. Ketika melompat pasti ia pancut kencing setidak-tidaknya di tingkat empat teran kencing kebawah. Itulah sifat-sifat luaran bernama spesis katak-katak. Untuk hentikan katak melompat kita katok katak itu biar terburai perutnya barulah katak menemui stesyen singgah berhenti atau kurong didalam kotak.

Sekali lagi UMno yang buruk dan busuk itu, singkir dan terajang Che’ Pa keluar menerusi lubang tingkap dapor terus masuk keacaq. Akhirnya ia merasai insaf, taubatlahom menjadi insan kamil dan talak 3 dengan UMno. Proses 2 tahun menjadi alim dan zuhud. Cium kakitangan Tok Guru dan tulong jinjing selipar usang Tok Guru. Menyamar habis menjadikan Tok Guru terharu dan keliru kepada Che’ Pa panggilan Tok Pegawa dan orang kampung sanak sedara kepada Ibrahim bin Ali. Akhirnya lakonan Che’ Pa mengena dan menjadi. PAS dan Tok Guru korban sakan sembeleh YB Al Fadzil Ustadz Haji Ismail Noh Slow Machang (anak Saudara kepada Pak Teh Nawi Tok Imam Haji Zawawi). Menafikan Ustadz kembali bertanding Kapar Pasir Mas diserahkan kepada raja katak Che’ Pa Ibrahim Ali.

Setelah Che’ Pa menjadi AP Pasir Mas dengan ehsan PAS, sebaik mengangkat sumpah sebagai AP Pasir Mas. Che’ Pa ini, spesis manusia umpama anjing dengan bangkai tulang kerbau balar atau tulang babi hutan, ia sentiasa hidunya sentiasa kebangkai tulang itu. Samalah seperti Pak Di gila nak bebalik dengan jandanya yang ditalak 3, bukan sekali tetapi 3 kali. Untuk menyempurnakan Cina buta dapat balek Che’ Pa nak kembali kepangkuan janda tua lagi busuk buruk itu, maka Che’ Pa menciptareka, helah bermadah, menuduh mengatakan orang sakan. Dialah saja dalam donia ini, khasnya sebiji Kelantan atau seluas Pasir Mas, SATU-SATUnya jenis katak berwajah manusia yang bersih suci macam zam-zam di perigi, harum kentut dan kencingnya macam kasturi. Perangai baik melangkau Nabi-nabi.

Sebab itulah ia menyalak dan menyentak, beliaulah pejuang tulin. Beliaulah penjaga dan pelindung Melayu tulin. Beliaulah kayu api, pembakar semangat Melayu berkobar-kobar. SATU-SATUnya Melayu yang mempertahankan Melayu di SATU dunia ini adalah SATU Che’ Pa dalam kad kenalan namanya Ibrahim Bin Ali anak tok Pegawa. Che’ Pa Brahim Ali ini, kini mancis ditangan kirinya, petrol ditangan kanannya mencari lubang akhir untuk akhir hayatnya. Maka untuk kembali kekubur UMno, maka terlebih dahulu dia kena buat pahala dan zikir banyak. Iaitu maki Tok Guru, maki Anwar Ibrahim dan semua isi PAS, DAP, dan Keadilan semuanya tak baik.

Yang baik kualiti standrad tinggi adalah jenis dirinya berpolitik berguru dengan katak. Mahukah PM6 DS Najib jua Pengerusi BN sanggup menerima katak pisang ini melompat sampai kamar tidur PM6 tak senang dibuatnya oleh Che’ Pa Brahim ini? Brahim penyokong setia Tun Mahathir dan BTN. Sedangkan BTN ini adalah lawan mutlak kepada SATU Malaysia. SATU Malaysia tidak perlukan BTN, dan BTN ini adalah roh dan jasad Brahim yang mmeperjuangkan ketuanan Melayu UMno. Bukan ketuanan Melayu sejagat. Brahim kena pehea tentang ni.

Kalau mu nak gi dekat janda mu yang usang dan penuh tahi diuus itu, mu lah gi la. Jangan cari dosa banyak mengatakan orang semata-mata beralasan untuk lompat kembali ke UMno. Mu gi pagi pukul 8, sah 8.2 minit pagi mu lompat ke kubang lama mu UMno, saing baikku Wakaf Bharu dia akan sembelih dua ekor itik serati jantan dan betina nak bayar nazar keh mu gi bawa lari kerusi Parlemen PAS. Tobatlahom aku tak halal dunia akhirat piteh mu dapat hasil mu jadi MP Pasir Mas kerana mu bertanding atas tiket PAS, lambang PAS bulan purnama. Di donia mu boleh belit Brahim, dalam lubang kubur dan di akhirat sama-sama kelak kita tengok keleh, jatuh penamatnya mu bernama Che’ Pa Ibrahim Ali.

Mu tuduh orea macea-macea Brahim tanpa bokti. Kini ku sedari kata-kata dan sumpah seranah Abea Jag (Haji Abdul Razak Abbas Rantau Panjang) adalah benar. Mu ni Brahim adalah jenis Pak Dogol, cap Wak long Dan Wak Yeh saja. Sesuai dan tepatlah orang kampong panggilmu dengan Che’ Pa tidak Pak Nik.

Wahai YAB DS Najib Bin Tun Razak, Pengerusi BN juga Presiden UMno, PM6 Malaysia dan Menteri Kewangan, hamparkanlah pemidang permaidani biru dan merah untuk menyambut kembali lompatan katak Brahim Ali untuk memperkemas dan melekaskan UMno berkecai bertaburan usus dengan cerik. Ahlan Wal sahlan terimalah katak ni, pelihara dan puliharalah ia baik-baik. Jangan biar ia melompat dari bilik kebilik yang najis dibadannya terpalit keseluruh UMno yang ususnya sedia busuk itu semacamana Tun Dr Mahathir khabarkan ke seluruh negara dan sedunia UMno memiliki busuk cabuk sampai ke usus.

11.55 Malam : Sabtu 12 Disember 2009-12-12
Rencana oleh : IBN ABDULLAH AL AWAB