Saturday, April 13, 2013

PRU13 - DR MAHATHIR PACU TRELER PETROL, DENGAN SEBILAH MANCIS DITANGAN.

PRU13 - DR MAHATHIR PACU TRELER PETROL, DENGAN SEBILAH MANCIS DITANGAN.
RENCANA OLEH: IBN ABDULLAH ALAWAB
2 JAMADIL AKHIR (SABTU) 13 APRIL 2013

Saya amat sedih dan pedih pilu tengok kelaku mantan PM ke4. Negara amat berdukacita dan cukup malang kerana memiliki seorang manusia yang bernama Muhathir Muhammed a/l Iskadar al Kutty. Beliau telah berkhidmat sampai kepucuk dan puncak negara sebagaipemimpin selama 22 tahun. Sebagai Perdana Menteri Malaysia yang ke4  menerusi parti UMNO dan parti baru yang ditubohnya iaitu  umNO(Baru). umNO(Baru) inilah telah berbakti dan berjasa sebagai wadah baru wadah ganti untuk Dr Mahathir Muhammed bergabong dalam bN dalam tahun 1987. Dr Mahathir ini cukup pintar, cukup putar. Beliau amat bijak dan telajak menjadi pendorong, pencetus dan penyudah berpuaka dalam proses mengubur dan kafankan UMNO Dato Oon 1946. Malang  UMNO 1946 Dato Onn cuma bertahan 41 tahun berada dimuka bumi negara menabor bakti.
Sejajar dengan itu, tanpa mendapat gangguan dan halangan dari dalam umNO(B)bN, maka   bebaslah  nafsunya yang membuak-buak itu, laju memacu ketika menunggang  umNO(B)bN sebagai kuda tunggangannya. Beliau pasang pelana dibelakang umNO(B)bN dan menunggang dengan pantas dan merentas keseluroh pelusok negara dengan berkoyan semboyan. Buat program buat agenda untuk memajukan negara seiring dengan itu kejayaan besar dan keramatnya ialah melakar dan pugar harta rakyat negara untuk disonglap dikasi dan diberi kepada sanak keluarga dan anak pinak, kroni-kroninya dikalangan umNO(B), MCA, MIC, Gerakan, PPP, PBB dan 17 komponan  lain yang bernaung bergabong dalam bN. 
Ketika Dr Mahathir membina memaju negara dahulu, serentak dengan itu juga beliau macam kata orang tua-tua dulu; 'sambil selam sambil minum air serta kentut, berak dan kencing sekali' 4 in 1. Kejayaan besar Dr Mahathir ialah bergaya bersunggoh-sunggoh dengan gemilang mencengkam merombak dan merobek seluroh jabatan-jabatan penting kerajaan untuk taat setia kepada beliau, dekat umNO(B) dan berkhidmat untuk bN menjadi keutamaan. Kepentingan rakyat negara tempat kedua. Akhirnya jabatan penting dan utama negara, sah lagi nyata berada dibawah telunjuk Dr Mahathir dalam menjalankan peranan dan pelaksanaan mengikut arahan skrip. Bermulah subornya rasuah dan salah guna kuasa, penyelewengan dan sebagainya. BPR, PDRM, Mahkamah, Peguam Negara lumpuh dan cepoh ditangan Dr Mahathir. Disinilah sekelian umNO(B)bN melihat fenomina ini satu kejayaan kepada negara. 
Selama 22 tahun menjadi PM, Dr Mahathir memelihara menjulang dan menatang sebagai minyak yang penuh kesemua kroninya lega bertahta dalam menguasai gedong-gedong projek mega perdana. Mereka menamba kekayaan dimuka bumi, dalam bumi, diudara diangkasaraya, dibelantara dan dilautan yang dalam. Mahathir sanggup menentang rakyat dan kepentingan negara semata-mata untuk kepentingan kroni. Diluar rasa bersalah dan berdosa, Dr Mahathir menerusi dan melalui sekelian barisan susunan kroninya monopoli dan menguasai, menghimpun dan melunggok projek dan kontrak dan peluang-peluang mega perdana sampai 7 keturunan terjamin kekayaan. Kekayaan tersebut tidak habis walau anak cucu cicitnya joli sejuta RM sehari tidak luak-luak. Akhirnya tiba masa dan sampai ketika, Dr Mahathir berlaboh meninggal PWTC dan Putrajaya. Meletak dan melepas jawatan bersara.
Maka bersaralah Dr Mahathir Mohammed sebagai presiden umNO(B), pengerusi bN dan dari jawatan PM dan menteri kewangan. Keng! Keng!! Keng!!! Jeng! Jenjeng!! Jenjenjeng!!! Maka ketika berada dalam zon persaraannya tempat beliau diganti dan diwarisi oleh Mr Clean, senonim dengan Pak Lah yakni batang tuboh Dato Seri Abdullah bin Haji Ahmad Badawi menjadi presiden umNO(B), pengerusi bN dan PM ke5. Pak Lah yang bersemayam di PWTC dan bertahta di Putrajaya, mengantikan Dr Mahathir mengambil tempat dalam parti umNO(B)bN berada dalam keadaan cukup lemah porakperanda. Serta menguasai kerajaan pusat yang gawat sarat dengan rasuah, bocor tiris seperti kena virus H1N1 dan sumpahannegara.  Memerentah dengan penguasaan majoriti mudah dalam parlimen dan Dun Negeri Sembailan setelah kecundang di Kelantan, Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor dan Wilayah Persekutuan  kepada PR pada 8 Mac 2008 selepas keputusan PRU12.
Dr Mahathir ini, yang berada dalam zon bersara, tetapi sebenarnya beliau adalah seperti sebuah kapal dagang atau kapal selam Altantuya. Walaupun kapal tersebut berhenti dari  belayar dan berlaboh dipelabohan. Ketika berhenti dari pelayaran dan berlaboh, enjin kapal tersebut pasti hidup berfungsi, tidak dimatikan selama dan semasa berlabuh. Maka itulah juga Dr Mahathir. Maka itulah juga wajah sebenar manusia yang bernama Dr Mahathir ini. Ia nampak perjalanan dan pengurusan dari jauh di PWTC dan Putrajaya tetapi beliau umpama kobra yang mengandungi bisa dilidah dan disiongnya. Sekiranya ia patuk penghuni di PWTC, sudah barang pasti bisanya menjalar dan sampai ke Putrajaya. Racunnya cukup bisa dan pasti patukkannya sekalisudah cukup bisa tersebut mangsanya akan menemui ajal apalagi kalau patukkan itu dua tiga kali.
Persaraannya dan semasa beliau bersemayam di Sri Kemangan, diawal-awal lagi Dr Mahathir macam meragui dan mencurigai peganti pilihan hatinya Pak Lah dalam menjalankan tugas kerja PM dan presiden umNO(B) dan pengerusi bN, disudut merelisasi menyalin sebiji mengikut acuan yang telah dibiat disiapkan oleh Dr Mahathir. Pak Lah mewarisi parti dan kerajaan yang ditinggalkan oleh Dr Mahathir dalam keadaan kucar kacir dan gawat serba lemah dan lekeh. Ibarat ahli perniagaan kaya trilion berdepan realiti perniagaan dengan kejutan merudum serta berdepan dengan tindakkan mahkamah dalam banyak pekara sampai menjunam dan menghadapi zon muflis. Dr Mahathir memerhati dengan susah hati dan gelisah macam lembu kondo nak beranak. Dr Mahathir panik dan mula mempertikai dan menyanggah secara terbuka dan memalukan Pak Lah.
Bermula tindakan Pak Lah membebaskan DS Anwar Ibrahim dari penjara yang dibuat Dr Mahathir. Membatalkan projek perdana mega Dr Mahathir melalui kroni setianya pembinaan jambatan bengkok menghubongkan Johor Bahru dan Singapura. Sebaik DS Anwar Ibrahim bebasdan keluar dari penjara Sungai Buloh, Dr Mahathir melihat ianya cukup merbahaya dan malapetaka pasti akan menimpa keatas dirinya. Dr Mahathir melihat bahaya ini lebih banyak kepada dirinya dari umNO(B)bN itu sendiri. Dato Onn takut bahaya dari gunong, itu dulu. Tetapi dekat UMNO ditubohkannya bukan keatas dirnya. Tidak seperti Mahathir bahaya lebih terhadap dirinya dan beliau takut menghadapi hari-hari persaraannya dipenghujung hayat hidup berada dalam ketakutan dan kesengsaraan kerana hasil buatan tangannya selama 22 tahun dahulu. Dr Mahathir amat-amat menyedari dalam pekara ini.
Ketakutan Dr Mahathir itu menjadi kebenaran, kerana beliau telah melihat sebaik Ds Anwar Ibrahim dibebaskan, umNO(B)bN sedang menghadapi hukuman rakyat dengan rakyat seluroh negara mula dan terus menolak dan pinggirkan umNO(B)bN dari masa kesemasa menjelang PRU13. Kesemua ramuan dan adunan maupun herba disajikan oleh Pak Lah @ Najib Rosmah serba tidak menjadi dan rakyat terus menolak. Dr Mahathir bertambah takut ngeri bila melihat peranan dan usaha iklas yang gigih dijana oleh DS Anwar Ibrahim sebaik bebas dari Universiti PB menerusi ijazah yang diterimanya bersekali dengan pengalaman  dan pengetahuan penuh sepak terajang dan sepak lentang politik umNO(B)bN. Apabila parti politik pembangkang negara dapat bersatu dibawah satu payong baru bernama PAKATAN RAKYAT - PR yang diusahakan oleh DS Anwar Ibrahim. Sampaikan PAKATAN RAKYAT - PR menjadi sebutan dibibir dan ingatan dikalbu rakyat, Alhamdulillah.
Dibawah kepimpinan DS Anwar Ibrahim, menjadi Ketua umum kepada PR yang didalamnya terdiri dari PAS, DAP dan PKR. Persefahaman dan kerjasama erat dapat diwujudkan olih pemimpin yang berjiwa besar dari PAS  Dato Bentara Setia Tuan Guru Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat Mursidul Am PAS dan Presidennya Tuan Guru Dato Seri Haji Abdul Hadi Awang dan pimpinan kanan yang lain dengan DAP oleh Pengerusinya Tuan Karpal Singh, Tuan Lim Kit Siang dan pimpinan kanannya serta Presiden PKR Dato Seri Dr Wan Azizah Wan Ismai, Timbalan AzminHaji Ali dan peimpinan kanannya. Diatas usaha serius DS Anwar maka PR kini kehadapan dan memimpin dan mewarnai politik semasa negara. Dulunya mustahil PAS dan DAP dapat duduk semeja angkara puaka racun berbisa yang ditanam selama 50 tahun oleh umNO(B) kepada rakyat, kini ianya sudah berakhir.
Bila PR menjadi tegoh dan ampoh, maka Dr Mahathir menjadi takut dan sedang memikirkan bala yang akan dihadapinya selepas PRU13. Kerana itulah kini Dr Mahathir telah keluar dari gebar selimut dan tampil kehadapan menjadi ketua defakto kepada umNO(B)bN. Kini Mahathir sedang bertindak menjadi jurubicara umNO(B)bN dan menzahirkan beliau masih berkuasa dan bertaring. Hatta legasi jabatan kerajaan yang dicorakkannya dahulu masih berfungsi dan menyebelahinya. Jadinya buatlah apa saja ianya bebas dan kebal menesia yang bernama Dr Mahathir ini. Sahlah beliau mendapat sokongan dan pengesahan dari DS NaZak Rosmah tak apa teruskan kerja Tun, saya tak terdaya. Kini dipenghujung usia umNO(B)bN, umNO(B)bN khususnya DS NaZak Rosmah sedang mengemis bantuan dan pertulongan daripada Dr Mahathir.
Jelas Dr Mahathir tampil kehadapan menjadi jenderal perang mengetuai umNO(B)bN menghadapi PR dalam PRU13 pada 5 Mei 2013 nanti. Kini Dr Mahathir adalah penceramah usang yang ulung sedang diusung oleh umNO(B)bN khususnya TS MY, Mukhris juga DS NaZak Rosmah sendiri. Round dan keliling negara berkempen untuk umNO(B)bN menghadapi PR menghadapi tentangan tuntas dari PR. Ini kali samada umNO(B)bN hidup atau berkubur selepas 5 Mei 2013 ini. Justeru, dalam menjalan kempen Dr Mahathir Muhammed untuk dirinya dan kepentingan anak pinak dan untuk umNO(B)bN, Dr Mahathir kini sedang berenang dilautan api, dengan menabor fitnah perdana, untuk kepentingan calun umNO(B)bN dalam PRU13 mengasak rakyat dengan seruan bersekala mega, dengan ancaman perpecahan kaum akan berlaku sekiranya rakyat memenangkan PR pada PRU13.
Bapak India ini meniup api perkauman cukup hebat sekarang. POLIS, PEGUAM NEGARA dan pehak-pehak lain, hatta DS NaZak membiarkan Dr Mahathir lancang dan kencang sekarang ini, tekun dan pulun sakan PACU TRELER PETROL, DENGAN SEBILAH MANCIS DITANGAN. Dikanannya Presiden Pekasam Ibrahim Ali, Hassan Ali beras jati jalor tiga, Zulfifli Akidah anak Nordin dan beberapa ekor lagi. Setelah dalam pengamatan Dr Mahathir sekarang ini umNO(B)bN selepas PRU13 pada 5 Mei 2013 akan hilang penguasaan di parlimen sekali gus pasti Putrajaya dan PR mampu tambah 3 negeri lagi disamping negeri modal sekarang dan Purajaya.
Wahai rakyat sekelian, ingatlah Mahathir ini, demi untuk menyelamat kedudukan dirinya dan harta karun yang dimiliki oleh anak-anak dan kroni, bukan kerana negara beliau sanggup hancurkan negara tercinta ini dengan sanggup memacu treler petrol milik anaknya dengan sebilah mancis capa cabaicili ditangan mengugut rakyat agar jangan menyokong PR. Wahai Dr Mahathir, ada telah terlewat dan terlambat. Cara-cara kuno ini memang okdalam tahun 50han, 60han, 70han dan 80han. Dalam dunia serba maklumat pantas tidak dari sumber RTM, dan TV dagang. PRU13 pada 5 Mei ini InshaAllah, Allah huAkbar! Allah huAkbar!! Allah huAkbar!!! Allah huAkbar!!!! Allah huAkbar!!!!! Allah huAkbar!!!!!! Allah huAkbar!!!!!!! Tuhan kuburkanlah umNO(B)bN di PRU13 ini.

RENCANA OLEH: IBN ABDULLAH ALAWAB
2 JAMADIL AKHIR (SABTU) 13 APRIL 2013