Thursday, April 11, 2013

PRU13 - umNO(B)bN MENITI DIMATA PEDANG

RENCANA OLEH: IBN ABDULLAH ALAWAB
30 JAMADILAWAL 1434 (KHAMIS) 11APRIL 2013

Fenomina mandom dan pelbagai badi yang dihadapi dialami oleh presiden dan pengerusi umNO(B)bN  DS NaZak Rosmah, yakni ketakutan dan payah untuk beliau membubar parlimen baru-baru ini sampaikan usia parlimen menjadi expired. Kalau wanitanya dah mengalami masok zon monopos yakni putus haid, maaf cakap. Manakala DUN Negeri Sembilan mati beragan tak tau kubor. Ianya telah melakar hari ini dalam sejarah, 'sejarah hitam' Negeri Sembilan dan negara amnya dalam tangan DS NaZak Rosmah.  Kata-kata orang entah benar entah temberang, tetapi dapat dipercayai mengikut info dan maklumat disiarkan dalam media bebas. DS NaZak ini orangnya takut dekat bini ke2nya dirumah. Bila diluar pula, takut menikus dekat sifunya Dr Mahathir Muhammed Iskander alKutty. Sampai peringkat jadi mainan anak-anak di  tadika DS Dr Hajjah Rosmah Mansor, adalah laki kepada DS NaZak. Entah lee!!!!!!.

DS Dr Rosmah Mansor bini ke2nya adalah penasihat,  perancang bukan saja dikamar lelap, tetapi sampai jengoi timbul  ke pintu PWTC dan kamar Putrajaya macam kapal selam buatan Perancis. Abuya!!! Abuya!!! Ini bahaya danger kepada negara. Bukan jadi ular lidi tetapi jadi naga puaka. Orang kata badi hantu Attantuya yang menimpa jadi bala petaka. Kenapa sampai jadi begitu? Ianya sebiji berperanan serupa dia dengan Elmedia Marcos ketika suaminya menjadi presiden Philpina dengan belanja hora, joli boros dengan perabut diri dan pembaziran yang cukup hebat. Rakus belanja duit rakyat negara macam hak milik penuh emak bapa mereka. Ingatlah dengan cincin, rantai, tas tangan hotel dan sebagainya. Hebatmu Rosmah Mansor jadi bini ke2 kepada Najib dengan mendenai liku dan lurah. Lupakah dihari kejatuhanmu dan lakimu sesaat nanti?

Sesungguhnya umNO(B)bN dapat bertahan kuasa memerentah negara selama 12 kali dalam pilihanraya umum. Maaf, bukan kerana umNO(B) dan komponan bN itu kuat perkasa. Tetapi ianya kerana beberapa  faktor utama dan penting yang akan dihuraikan sebagai maklumat untuk  pengetahuan rakyat jelata khususnya pengundi muda jenerasi "Y". Semuga anda tidak tercicir dan terbabas dalam mendapat maklumat  sebelum mengundi dalam PRU13 pada 5 Mei 2013 ini. Jabatan Perdana Menteri, PWTC dan RTM sudah pasti tidak melaporkannya sejak dulu, kini dan selama-lamanya. Apakah kita yang mengaku ahli kepada PAS, DAP, PKR atas gabongan PR membiarkan umNO(B)bN selesa dengan umNO(B)bN selama ini? Membiarkan umNO(B)bN berterusan memerangkap rakyat dengan bermain saham emosi rakyat diatas landasan perkauman, sebaik semua landasan selesa mereka selama ini menjadi bengkang bengkok, patah dan terkulai.
Makanya sekarang, tugas dan peranan penyokong PR yang berkemampuan berkebolehan dan mampu menulis dalam medium baru dunia dihujung jari, wajarlah (dalam maksud wajib) mengambil masa rehat kita menulis dengan berpandukan pengetahuan pengalaman, mencanai minda menyinsing kudrat berperang dialam siber ini, ayoh!!!! Kita bangun dan bangkit berjihat lawan umNO(B)bN dalam PRU13 ini. Kita hambat, kita nyahkan mereka umNO(B)bN bersekali dengan pemimpin dan kroni mereka dari Putrajaya. Bermula dengan kita nafikan penguasaan mereka di parlimen selepas keputusan PRU13 pada 5 Mei 2013 ini. Rakyat sahkan umNO(B)bN bergilir menjadi pembangkang pula, InshaAllah. Disinilah kita perlu membuat ulasan dan memberi pandangan untuk info pengetahuan kepada rakyat, supaya rakyat dapat bandingkan diantara umNO(B)bN dengan PR. 
Sekarang, kerajaan sementara Malaysia sedang dikendali dan dinodai oleh DS Nazak, sebaik parlimen dibubarnya. Ianya membolehkan SPR mengadakan PRU13 dan dah diumumkan. UMNO-Perikatan, UMNO - Kerajaan Champoran, UMNO-BN sampai kepada umNO(Baru)bN telah memerentah negara selama kira-kira 55 tahun 7 bulan menerusi 12 kali pilihanraya umum. Benar 55 tahun 7 bulan  mereka membuat  pembangunan untuk negara. Tetapi diwaktu dan masa yang sama mereka melakukan penyelewengan, rasuah pecah amanah, khianat dan sebagainya. Sambil selam dalam kolah, sambil teguk minum air, beserta serentak dengan kencing dan berak sekali. Ianya mencakupi politik, iktisas dan tadbir urus negara dalam semua bidang dicabuli oleh umNO(B)bN. Saya tidak mau membincangkan negara dibawah Almarhom YBM Tengku Abdul Rahman Putra Al Haj sampai kepada Almarhom Tun Hussein Dato Oon.
Tetapi saya akan membincangkan sejak kaki dan tangan Dr Mahathir Muhammed Al Kutty mengenggam kuasa UMNO. Ketika bermula di PWTC sebaik ganti Tun Hussein Oon. Bertahta di Jalan Dato Oon Kuala Lumpur sebagai Perdana Menteri dan berpindah ke pusat pentadbiran kerajaan persekutuan yang baru ke Putrajaya ideanya. Gah katanya beliau bersara disana sebagai PM dan Presiden umNO(B) dan pengerusi bN. Tetapi ianya adalah auta berok kera sahaja pada hakikatnya. Sebaik menguasai dan mencengkam parti diperbadankannya dengan bergaya mengepalai kerajaan pusat selama 22 tahun macam diktator terpimpin.  Hakikatnya Dr Mahathir masih berkuasa di PWTC apalagi di Putrajaya, mengganggu menggugat dan menggigit sakai pegantinya, jadi porak peranda mengancam negara. Pak Lah dan Najib terseksa bathin dan jiwa disebalik malu berganda angkara Dr Mahathir. Pak Lah  dan Najib menjadi patong dan boneka saja. 
Dr Mahathir yang hebat, Dr Mahathir yang bermatlamat, adalah akitek pakar politik rimba negara. Disamping itu Allah Taala panjang umur dan lanjutkan lagi usianya, kerana dapat beliau menyaksi dan dapat menuai satu persatu kemusnahan umNO(B)bN dan kerajaannya hasil dari adunan dua tangan Dr Mahathir melalui minda ideanya yang gila, termasiklah projek IC di Sabah. Inilah penderhaka negara sekalipun 200 tan alasan dikemuka beliau dan pengampu untuk menyanggah membela diri. Beliau bijak dalam adunan herba India untuk  matikan UMNO Dato Oon dikamar Mahkamah tinggi Kuala Lumpur. Jadi dengan lantas dan pantas Dr Mahathir menuboh umNO(Baru) sebagai ganti. Respon yang fantastik. Istana  baru bernama umNO(Baru) miliknya, adalah paksi dan alternatif untuk Dr Mahathir realisasi hajat politiknya dengan kuasa penuh ditangan.
Sebaik itu semua musoh-musohnya dari UMNO Dato Oon disisih, ditendang, dipinggir dari menyertai umNO(Baru), pastilah dalam kerajaan. Sejarah sudah dilakarnya. Tetapi, pencatat sejarahlah yang menolak dan menafikan fakta sejarah tentang ini dari melaporkan yang benar lagi benar untuk pengetahuan rakyat. Rakyat menerusi RTM dan TV niaga, selama 22 tahun menjadi PM ke 4 dari UMNO-BN kepada umNO(Baru)bN mereka melindungi dan makeup secukup-cukupnya Dr Mahathir dengan seribu sanjungan dan kebaikkan diangkat, sekali pun ianya sebusuk tahi diusus. Media siang malam berterusan memapar dan menyogok maklumat kepada rakyat dan  seluroh negara dengan pembangunan yang dilaksana oleh Dr Mahathir, seolah-olah bebas dari penyelewengan rasuah dan sebagainya. Itulah peranan media negara yang pengampu dan songsang dalam membuat laporan berita. Maka mangsanya adalah parti pembangkang dan sekelian pemimpinnya.
Rakyat ditunjuk dan ditayang dihebahkan dengan  projek-projek pembangunan yang dibuat dengan menelan kos ratus ribu laksa. Rakyat tidak menentang dan menolak pembangunan, tetapi rakyat bangun membantah dan persoalkan cara-cara pembangunan itu direalisasi. Dalam semua pekara, apa? Yakni, projek-projek bersekala perdana dan mega itu dijalan dalam posisi bergelomang dengan rasuah disemua sudut dalam semua kaedah dan cara pada asas mula dan kesudahan projek dijana atau tergendala. Dalam menjana misi dan visi Dr Mahathir pelaksanaan DEB dan WasWas 2020. Berlandaskan undang-undang ciptaannya kerajaan rakus merampas tanah rakyat atas nama pembangunan dan bayar harga murah kepada rakyat. Perjalanan dan penyelenggaraan  projek-kontrak tidak dilaksanakan secara tawaran terbuka, di letakkan dibawah kawal selia kepakaran JKR. Tetapi melalui juru-juru perunding kroni,  kontraktor instant mee segera dengan kos harga 100 kali lipat daripada kos harga hakiki. Dapat diibaratkan sekor lembu dibeli dengan harga RM1,00,000.00 tentulah luar biasa haarganya. Macamtulah projek mega dengan harga makup. Aku 50%, hang 20% dan seterusnya.
Disinilah wujudnya jutawan dan laksawan baru dari umNO(B) dikalanngan  komponan bN atas nama DEB. umNO(B)bN mendapat laba dan faedah setinggi Gunung Jerai seluas Pulau Tioman. Akhirnya bila gagal bumiputra dan Melayu menjadi mangsa Dr Mahathir dan umNO(Baru)bN. Sekelip mata anak bini sanak saudara dan keluarga, kroni dan taukeh politik dari umNO(B)bN menjadi kaya rayanya mereka. Sedangkan rakyat menjadi sengsara dan papa kedana mendapat tekanan hidup dalam lengkaran kepompong pembangunan umNO(B)bN. Mereka himpun dan pulun mengemukakan projek yang pelek-pelek dengan kos harga yang tinggi. Demi kroni anak bini semua projek dilulus Dr Mahathir. Banyak projek bagi membabi buta (runcing urus) itu bukan runding terus. Banyak yang gagal dalam pembinaan tetapi, ditambah, ditambah peruntukkan dana untuk siapkan projek. Ada projek yang tersasart dari tuntutan dan keperluan negara dan kepentingan rakyat. Jadilah macam gajah putih.
Akhirnya kontraktor kroni kong kalikong pekena kerajaan diatas kebodohan dan kejahatan kerajaan umNO(B)bN. Songlap harta rakyat atas nama projek dan kontrak. Projek tergendala tak siap. Justeru, projek jamban pusing ini rakyat ambil alih pula (kerajaan) untuk menyiapkan macam pikul bewak hidup basoh tahi kencing kroni umNO(B)bN. Itu disudut mengwujudkan projek, dalam projek itulah terdapatnya gedong dan mal keramat untuk kroni suku sakat kepada umNO(B)bN. Ini pastilah tidak dilaporkan oleh media kerajaan dan media swasta. Apalagi dalam keberanian kerajaan umNO(B)bN menggunakan duit rakyat negara untuk melangsai dan selesai pangsai-pangsai hutang anak-anak dan kroni mereka berjumlah laksa-laksa dengan merompak dana rakyat membayarnya. Serta membebaskan penjenayah, penghutang duit rakyat dimaaf dihapus kira, haramjadah sunggoh. Sedangkan hutang pelajar dengan PTPTN diburu becabu sampai dalam kelambu. Hidup Melayu!!!!
Ditangan Dr Mahathir menjadi Presiden umNO(B), pengerusi bN dan Perdana Menteri selama 22 tahun. Untuk sampai tempoh 22 tahun pemerentahan beliau, Dr Mahathir sebaik menguasai umNO(B)bN dan diawalnya bertindak mencekam kerajaan dengan macam-macam cara. Diawal memegang tampok kuasa selepas cerdik pandai tidak ada lagi dalam umNO(B) tersingkir, maka beliau berkuasa penuh. Beliau melantik dikelilingi penyokong setianya sebagai macai dan pecacai yang taat setia dekat Dr Mahathir dalam umNO(B) dan dalam kerajaan. Kukunya menjadi tembaga dan menganas. Cakapan keluar dari mulutnya serupa bisa ular tedong selar panjang 7 depa. Tindakkan keatas penentang nya berterusan. Penyingkiran musoh dan penentangnya dari dalam umNO(B) ianya tidak lengkap, tidak cukup dan sempurna. Sekiranya cabang undang-undang dan pentadbiran negara tidak dimusnah, dikucar kacirkan agar taat setia dibawah telunjuknya. Pasti terbantut juga cita-cita tingginya walau rakyat dan negara diperjudi mengikut hati nafsu serakah.
Diatas menegakkan kuasa pentadbirannya, maka beliau gunakan parlimen membuat pinda tambah undang-undang untuk berpehak dan menyebelahinya. Melonggarkan undang-undang untuk kepentingan diri dan kroni-kroni apalagikerajaan dan parti dipimpinnya. Menambah teguhkan undang-undang untuk menjerat lawannya dari pemimpin pembangkang. Akhirnya semua institusi menjadi porakperanda. Jabatan kehakiman, Jabatan Peguam Negara, SPR, SPRM, PDRM dan sebagainya hancur lebur ditanganmu Dr Mahathir. Kewangan dicabuli dengan tidak ada timbang tara lagi. Hinggakan mahkamah dan hakim rakyat tolak dan mempertikai kewibawaannya. Pendawaan macam sarkas India. Semua mereka bukan menjalankan tugas kepada rakyat untuk rakyat dan taat kepada negara dan kebawah DYMM SPB Yang SiPertuan Agong. Tetapi mereka patuh dan taat kepada kekuasaan Mahathir, takut dan gerun dengannya. Mereka taat dalam membela dan menjaga melindungi dan mempertahankan kepentingan umNO(B)bN, pemimpin dan kroni bersekali dengan melindungi  taukeh yang membiayai PRU mereka.
Akhirnya negara berdepan dengan krisis keyakinan dan kepercayaan. DS Mahathir, umNO(B)bN bertembong dengan Raja-raja Melayu dan Sultan. Raja-raja Melayu dan Sultan dibogel dan ditelanjang dimalukan keseluroh negara. Mahathir keliling negara dengan pecacainya dalam umNO(B) keliling negara membuat fitnah, mengaanjur pendurhakaan. Sebaik Raja dan Sultan dimalu ditibai, Dr Mahathir mengguna wakil rakyat dan parlimen meminda undang-undang membuang keistimewaan dan kekebalan Raja dan Sultan. Sebaik Raja dan Sultan, Mahathir berjaya dan memalukan paduka baginda. Melalui undang-undang tersebutah beberapa Sultan telah dengan mahkamah khas, membicarakan baginda. Rakyat sedar cita-cita Mahathir ketika itu berazam untuk menjadi Presiden tetapi tak makan cekak untuk langsai maksudnya. Penderhaka-penderhaka tersebutlah, sekarang ini, kehulu kehilir macam haramjadah disaat umNO(B)bN ditolak rakyat dan akan berdepan kalah PRU13. Membela Raja dan Sultan kembali menjadi agenda keparat mereka. 
Sampai pada saat ini, penyelewengan dan salah guna kuasa berlanjutan oleh kerajaan sementara pimpinan oleh DS NaZak Rosmah. Terus menggunakan harta benda rakyat negara untuk kepentingan umNO(B)bN dalam menjalankan kempen PRU13 sekarang. Dalam keadaan umNO(B) dititik akhir usia pun, cukup biadap dan haramjadah mereka terus mereka guna kemudah kerajaan rakyat macam harta bapak mereka. Lebih memalu dan tidak bertanggungjawab mereka guna RTM sah untuk kepentingan umNO(B)bN dengan sewenang-wenang mencabul undang-undang berkaitan pantang larang kerajaan sementara. Mereka guna pejabat kerajaan untuk kepentingan umNO(B)bN. Hatta disitu pula mereka tanpa malu menyerang lawan politik mereka. Sedangkan semua akta termasuk undang-undang peraturan SPR dilanda. Dibelakang pintu  sekarang orang berbisik SPR - itu Setia Pada Rosnah. umNO(B)bN langgar apa saja, ia sentiasa di lindungi oleh PDRM - Pecacai Dekat Rosmah Mahathir. Inilah penyelamat dan benteng akhir umNO(B)bN khususnya DS NaZak.
Kekuatan yang ada dalam umNO(B)bN sekarang adalah bergantong kepada RTM, MediaPrima menerusi semua saloran TVnya. Dalam RTM dan saloran TV Media Prima. Tanpa RTM dan saloran TV swasta ini sudah lama umNO(B) berkubor. RTM dan TV swasta inilah tempat berlindung dan tempat bersembunyi DS NaZak Rosmah dan TS MY menjadi panglima, menjadi wira gagah perkasa membaham lawan politiknya dikalangan PR dan sekelian pemimpin PR. Disinilah keberanian DS NaZak Rosmah dan TS MY mencabar, menghina kerajaan PR dibeberapa negeri. Mereka menjadi jagoh dan menjadi johan kerana diangkat oleh Johan Jaafar. Sentiasa Najib dan TS MY menang bila berlawan dengan bayang sendiri dalam TV. Hakikatnya baik TS MY apalgi DS NaZak Rosmah adalah pengecut lagi penakut. Jenis manusia bacul macam tikus melihat kucing berdepan.
Berani dalam kaca TV macam gila babi haramjadah pulon menabor fitnah keatas  lawan politik mereka drngan macam-macam tudohan. PR - PAS, PKR, DAPdan seluroh pemimpin PR menjadi mangsa Najib Rosmah dan TS MY. Mereka jenis telor dan batang sangkut didada bini masing-masing. Bacul! Pengecut!!! Boktinya cabaran debat yang dipinta DS Anwar Ibrahim dan kehendak rakyat negara ditolak mentah-mentah oleh DS NaZak Rosmah, kenapa dan mengapa?Inilah namanya pahlawan pondan. Pahlawan bapok. Berani dalam TV menudoh menghina lawan. Tetapi bacul binti penakut telor peliar dan barangnya yang dimiliki tidak membawa ertinya jantan sejati, tetapi pondan. Itulah Najib. Itulah MY. Inilah dinamakan pahlawan kaca diskrin TV. Rakyat nak tengok ketua umNO(B)bN berhujah mempertahankan bN dan DS Anwar Ibrahim pula mempertahan PR dalam bahas.
Dalam menghadapi PRU13, rakyat sedang membuat penilaian diantara umNO(B)bN dengan PR. Kini dimata rakyat akan BUKU JINGGA dan DIHATI NURANI DENYUT NADI RAKYAT MENIFESTO PR PRU13 - PAKATAN HARAPAN RAKYAT. Sampai saat ini, DS NaZak Rosmah gagal untuk mengeluar dan mengistiharkan bakal calun-calun mewakili bN dan komponan, sebaik penentangan bersekala besar dari mantan AhPar dan mantan Adun yang memegang jawatan dalam kerajaan apabila nama mereka disisih dan digugor. umNO(B)bN bolih lingkup dan jahanam sebelum hari mengundi 5 Mei 2013ni. umNO(B)bN khususnya DS NaZak Rosmah gara-gara penyokong-penyokong belarak ke PWTC membantah calun mereka dicantas. Pemilihan calun telah mengundang masalah besar kepada umNO(B)bN. Silap-silap dihari penamaan calun sabotaj dari dalam akan umNO(B) bersekali dengan Ds NaZak tenggelam.
Justeru kini DS NaZak Rosmah tidak dapat menafikan tentang penanggohan mengistihar calun umNO(B)bN dalam PRU13 ditanggoh. Samaada ditanggoh atau ditunda pada tarikh baru masalah calun dalam umNO(B)bN berterusan. Mereka bersengketa berebut nak jadi calun. inilah delima DS NaZak Rosmah sebaik bubar parlimen. Sebab itulah saya katakan umNO(B)bN menghadapi PRU13 kali ini, umpama umNO(B)bN MENITI DIMATA PEDANG. Seluroh negeri DS NaZak Rosmah berdepan dengan masalah yang mencabar berkaitan dengan calun-calun PRU13 untuk 222 kawasan Parlimen dan 530(maaf kalau silap) kadun. Apakah ini kali penguasa Putrajaya bertukar tuan?
Sedangkan PR setiap hari mengumumkan calun-calun bertanding KaPar dan KaDundan bersedia dengan penamaan calun dan hari mengundi. Tetapi DS NaZak Rosmah dan umNO(B)bN masih terkial-kial dalam penentuan calun kerana ganggu sifu dan kacau bini.    
RENCANA OLEH: IBN ABDULLAH ALAWAB
30 JAMADILAWAL 1434 (KHAMIS) 11APRIL 2013