Thursday, January 14, 2016

NEGARA DI AMBANG MUSNAH – PENYELAMATNYA SIAPA?

 NEGARA DI AMBANG MUSNAH – PENYELAMATNYA SIAPA?

Rencana       : IBN ABDULLAH ALAWAB

TARIKH        : 4 Rabiulakhir 1437 (Khamis) 14 January 2016


Untuk yang berfikir.

Kita menerima kedatangan tahun hijrah 1437 yakni 1 Muharram (Rabu) bersamaan 14 Oktober 2015. Manakala ambang tahun 2016 pada 1 Januari (Jumaat). Tahun hijrah 1437 mendahului tahun masihi 2016 lebih daripada dua bulan setengah. Umat Islam di Negara kita dan dunia telah menyambut ulang tahun keputraan Junjungan Rasul Nabi Muhammad al-Amin pada 12 Rabiulawal, 1437 (Khamis) bersamaan 24 Disember, 2015 dan besoknya 25 Disember 2015 (Jumaat) umat Kristian menyambut hari  Krismas – Hari Natal. Baik Nabi Muhammad maupun Nabi Isa, mereka adalah Nabi dan Rasul yang Allah utuskan kedunia fana ini untuk umat masing-masing. Baginda berdua telah Allah kesahkan dalam al Quraan. Besar maknanya 2015, kerana kita dua kali dapat menyambut mauled Nabi Junjungan. 

Pembuka aktivi tahun 2016 untuk rekod pribadi saya, walau dalam keuzuran dan kesempitan penutup akhir 2015. Malam 9.30 tepatnya melalui Terminal B’wort 30 Disember 2015, saya ditemani anak bungsu Abdullah Fahmi 8 tahun bertolak ke KL dengan perkhidmatan awam. Isteri tidak dapat bersama kerana menguruskan anak ke asrama untuk sesi belajar 2016. Sementelah  beliau dengan tugas SPBT di SMK SK untuk ikatan siap sedia. Untuk diagihkan kepada lebih kurang seribu pelajar. Dua tujuan utama ke KL. Pertama menunaikan tugas dan kewajiban sebagai abang (setelah emak dan abah kembali kepangkuan Allah – al Fatehah untuk Emak dan Abah) menyempurna dan serikan majlis pernikahan adik kali kedua, dengan pensyarah UiTM. Masing-masing kali kedua diakad nikah di Mesjid Shah Alam, Sesyen 17 pada 1 Januari 2016 hari Jumaat jam 10.50 pagi. Alhamdulillah.

Keduanya pada 1 Januari 2016 untuk menghadiri jamuan dana PARTI AMANAH KELANTAN. Yang dirancangkan oleh sahabat2ku Cikgu WARWA, Ustaz CIM, Ustaz Muhammad Hussein, Haji Nordin dan lain-lain.  

Seusai solat Jumaat, ruang yang ada saya manfaatkan bersama dengan adik (pensyarah UTM Skudai), menemani saya  menziarahi anak yang belajar Asasi Sains (Sem 2) di Kampus Denkil  sebelumnya di Kampus Palam(Sem 1– 3.8). Ketika bermesra lepas rindu dekat anak,   terdetik dihati  ajak adik dan ipar mohon share membiayai 1 meja kutipan dana AMANAH Kelantan yang diadakan malam nanti di Petaling Jaya. Adik-adik bersetuju membiayai sepenoh kerana mereka berhajat sangat untuk mendengar live ucapan DP Haji Husham Musa Adun Salor itu.

Niat besar saya untuk menemui sahabat seperjuangan Pakatan Harapan. Kebanyakkan saya bertemu meraka masa terdekat adalah di PRK Parlimen Permatang Pauh. Kecuali beberapa sahabat yang saya bersua dimedium maya setiap masa.

Kita merancang tetapi Allah Maha Perancang. Malangnya saya amat keuzuran yang amat syaraai. Silap menjamah jamuah tadi memenuhi selera walau kesihatan dialami menegah, saya mengalami dada amat pedih berpanjangan. Jadi, jam 8.00 malam adik sendiri telah membuat keputusan batalkan kejamuan  AMANAH Kelantan tersebut. Makanya  saya dalam keadaan keuzuran tersebut akor dengan keputusan adik-adik demi untuk kebaikkan saya sendiri. Adik2 tidak benarkan saya pulang dengan kenderaan awam. Jadinya  mereka memandu dan menghantar saya pulang kerumahku di SK PS dengan kenderaan mereka, itulah kehendak Allah tak mampu diatasi. Kami berdukacita tak kesampaian keprogrem AMANAH KELANTAN di PJ. Maaf teman.

Sedih tidak dapat bersua dengan sahabat-sahabat seperti Cikgu WARWA, Sdr Husham Musa sendiri dan sahabat-sahabat seperjuangan yang lain. Terutamanya Sdr Khalid Samad dan Sdr Dr Hatta Ramli (kedua-dua mereka punyai nostalgia sebelum dalam PAS lagi). Kesian juga dekat adik dan iparku, sekadar rehat 2 jam dirumahku, mereka terpaksa pulang ke Johor, Taman Sri Skudai. Mereka juga menghadapi persekolahan anak-anak dan kuliah di UTM. Masih sempat hulurkan RM dekat ku, terima kasih adik-adik semua. Saya kesahkan keadaan kesihatan yang tidak menentu, tentu anda diluar sana kemungkinan saya beralasan. Terpulanglah. Saya tidak berdaya menghalangnya. Maaflah dengan info pribadi tersebut.

2015 Serba cacamerba. 

Saya telah mengikuti mandomnya ekonomi  dan malapetaka yang menimpa politik Negara yang meleset tahun 2014 hingga berlenggu ke tahun 2015. Yang menelorkan keadaan Negara menjadi sengsara cacamerba, kerana Putrajaya dibangunkan sebagai pusat pemerentahan kerajaan persekutuan. Menjejaki PM terdahulu Tun MrClean, DS Najib TAR ketua besar menghuni di Pejabat PM1Malaysia @ Menteri Kewangan Utama@ Presiden umNO(baru) @ Pengerusi bN YAB DS Najib TAR menjadi penyelam sambil tegok air. Yakni  berfungsi dengan aktif  menjadi pejabat urusan perniagaan ’korporat berprofil mega’ bersekala besar. Saiznya seluas sedalam Lautan Hindi, yang dikatakan MH370 sesar disana, sampai lanie misteri kehilangannya.

Malang sunggoh nasib rakyat pembayar cukai dan Negara, Penguasa Putrjaya telah kandas total untuk membendong dan mengawal dari ledakkan meletop terburai. Yakni  perniagaan bertaraf bintang banyak, yakni  angin maya Ali-Baba jenama 1MDB dan sekutu dengannya. Pintar dan putar, serta bijaklaksana PM1Malaysia @ Menteri Kewangan Negara @ Presiden umNO(baru) @ Pengerusi bN YAB DS Najib TAR berjaya  cemerlang gemilang perniagaan rahsianya dengan Negara terpaksa memikul dan menggalas timbunan lunggokkan hutang mega. Kalau silap-silap perhitungan Negara akan menjadi karama muflis papa kedana. Hutang 1MDB setinggi Menara PWTC broo.

Puncanya spesis pemimpin ketua Negara paling amanah ‘Mahaguru’ (Shahrizat Jalil nobatkan). SPBYDA melantik beliau menjadi Perdana Menteri dan Menteri kewangan. Haramjadah (maaf pinjam kata Najib TAR sendiri) sunggoh, dia ambil kesmepatan dan peluang semahu-mahunya. Bukan boros joli belanja. Tetapi dia juga nak jadi ahli perniagaan ternama seperti Lim Goh Tong dll. Sikap putrajaya yang rakus bersaksi kepada kepala lutut, maka jadilah malapetaka besar abad ini SKANDAL 1MDB dan jajaran dijaja seluroh pelusok dunia.

Tangani Skandal 1MBD dan sedekah Arab gila RM2.6B.

Demi untuk menangani dan cubaan selamatkan 1MDB, Perdana Menteri @ Menteri Kewangan utama, Presiden umNO(baru) @ Pengerusi bN bermula dia AhPar Pekan. Najib TAR sanggup bertindak memecat siapa sahaja, sesuka hatinya pindah buang, tindakkan di kenakan keatas Ketua Jabatan dan kakitangan mereka yang sedang melakukan siasatan keatas 1MBD dan sedekah Tok Arab gila. Najib TAR telah memporak perandakan cabang tonggak utama tertegaknya Negara kita selama ini dengan rakus. Najib TAR ganyang, sepak terajang semahu-mahunya kerana beliau membabit dada ‘Aku Pahlawan Bugis” dan bermadah. Sampai begitu sekali sikap anak TAR bila jadi PM.

Kenapa dan mengapa seberani itu Najib TAR tidak mau melepaskan jawatan politik dan jawatan eksekutif kerajaan yang disandangnya? Kenapa berani sunggoh Najib TAR ini? Jawapannya telah disah dan diperkatakan secara clear dan terang oleh hulubalang using, hulubalang yang kaya pengalaman iaitu batang tuboh bernama YB Dato’ Shahril Samad. Dalam bahasa mudah kita memahaminya, bahawa Najib TAR telah menjadi taukeh manusia dengan membeli sekelian Ketua umNO(baru) Bahagain  dan ketua komponan bN terutamanya AhPar bN. Najib ikat dan gari mereka dengan duit. Maka mereka jadi badut sebagai kuasa penyelamat dan pendidnding kepada Najib TAR. Menangani di perengkat bawah sebagai penyelesaian sampai keperingkat parlimen Najib menodainya.

Wahai rakyat pembayar cukai pengundi semua, ketahuilah kita, bahawa Najib TAR telah  beli dengan harga berjuta akan Ahli Parlimen bN, dan ketua parti perengkat negeri dan bahagian. Dijadikan senjata untuk terus mempertahankan dan menyokong Najib walau sekalipun Najib kencing dan berak didalam bilik tidor mereka. Pasti mereka akan membenar dan mengiakan sesunggohnya berak kencing Najib TAR lebih wangi dari minyak attar Badawi. Mereka akan membela Najib TAR sekalipun nyawa mereka tercabut. Mereka pasrti mencanang bahawa Najib TAR adalah ‘mahaguru’ pemimpin agong dan pemimpin mithali, pemimpin tersohor dan pemimpin yang berjasa kepada rkayat Negara lebih dari sapa-sapa dalam Negara kita ketiamana mereka berkuasa.

Seluroh mereka yang menjadi terompah dan belacinya Najib TAR, tak kira siapa mereka dan taraf mereka sekarang, masa akan menentukan nasib kalian dan pasti rakyat akan menghukum anda semua. Segagah sekuat kerajaan Firaun, Rom dan Italy dulu pun hancor, inikan pula kerajaan Najib TAR dan kuncu macai belacinya? Ada nak sanggah.

Tidak cukup dengan itu, Najib TAR setelah membeli dia peralat dan perangkap Ahli Parliemn bN di Dewan Rakyat, Najib jadikan kuda dan kaldai tunggangnya. Bila Ahli Parlimen menjadi kuda dan kaldai, mereka menolak kepentingan Negara dan rakyat. Semata-mata untuk selamatkan seorang menesia bernama Najib TAR dari dinyahkan dari PWTC dan dari Putrajaya. Sehingga mereka sanggup membuang kuasa SPBYDA, kerana untuk selamtakan Presiden umNO(baru) Pengerusi bN DS Najib TAR.

Yang selama ini pemimpin umNO(baru) jaja 1Malaysia merekalah menjaga Melayu, jaga Raja-Raja Melayu dan Agama Islam. Hakikatnya, mereka semua adalah badut dan joker politk yang penuh dengan dosa dan noda keatas rakyat pengundi rakyat pembayar cukai. Mereka semuanya adalah temberang besar, raja lawak berganda. Demi untuk selamat 1MDB harta tanah Negara telah dijual kepada bangsa Cina yakni Cina benua komunis. Hah! Apa lagi tanah mana nak dijual untuk bayar hutang 1MDB?

Taji dan taring Najib TAR, pasti diujinya

Makanya jadilah Menteri Kewangan @ Perdana Menteri YAB DS Najib TAR Presiden umNO(baru) @ Pengerusi bN menjadikan manusia tunggal; manusia paling berkuasa diatas muka bumi Malaysia yang dinobat dan dimertabatkan oleh sekelian AP bN  melalui sokongan undi dalam persidangan baru-baru ini. Kini, menjelang PRU 14 dengan kuasa luar biasa tersebut umpama kuku tembaga membara lagi beracun itu, dengan sokongan padu dari macainya yang taat kerana takut dan terjerat. Sah pasti Najib akan guna 100% pindaan undang-undang baru itu akan diaktif diaplikasi sepenohnya untuk mengepong, menghambat setiap tapak serta meneliti butiran percakapan yang menyinggong Najib dan Rosmah oleh pemimpin lawan politiknya dari PH juga musoh selimutnya dikalangan umnO(baru) dan bN.

Semuanya akan menjadi mangsa politik Najib seperti serigala membahan mangsanya dibelantara. Negara kita akan samapi fenomina itu tmepoh 5 bulan dari sekarang. Ketua-ketua Penguasa beberapa jabatan utama dalam Negara, demi kerana pangkat diangkat Najib dekat mereka. Pasti mereka menjalankan tusas mereka bila suiz Najib tekan on, maknya mangsanya akan ditangkap tanpa usul bicara. Mak Negara kita akan menjadi Negara polis setaraf Negara Israel dan Negara-negara komunis dan dictator yang lain. Masanya sekarang dan menjelang PRU 14. Sama-sama kita tunggu keganasan Najib TAR keatas rakyat Negara ini.   

Dengan fenomina apa yang berlaku dalam Negara kita sekarang, apabila rakyat membantah dan maupun perubahan politik dan perubahan kerajaan supaya Negara berada pada landasan yang betul dalam politik dan perjalanan ekonominya. Malangnya pada hemat saya yang kerdil ini, samada diluar dan sementelah dalam parlimen dipersidangan kedua-dua dewan. Dewan Rakyat dan Dewan Negara seolah-olah pemimpin umNO(baru)bN dan AhPar, merekalah yang menjadi juara sebenarnya memberi titian laluan kepada menesia yang bernama Najib TAR setapak demi setapak, sejengkal kehasta peluang cerah terbuka untukmu Najib TAR, anda menuju untuk menjadi seorang DIKTATOR keatas Negara tercinta ini. Kalau ianya dibiarkan.

Selepas ini, siapakah yang akan tampil menjadi penyelamat kepada Negara ini?


Rencana       : IBN ABDULLAH ALAWAB -

 Khamis - 14 January 2016