Thursday, November 6, 2008

PELINDUNG BN : PENYELAMAT UMNO


Jejak Pedoman.

Kesabaran yang tinggi ianya berpaksikan kesungguhan yang konsisten, keiklasan menangani dan menjana minda fikir dengan dayausaha yang tinggi. Ianya dijanakan dengan penuh rasa bertaggungjawab secara bersepadu dan kolektif, gigih yang berterusan. Serta disokong dengan komitmen doa kudus berterusan dan berpanjangan kepangkuan Allah azzajawalla. Selepas itu disandar sepenuhnya dengan bertawakkal. Pasaklah dengan tumang sebagai pengikat arah hauan yang dituju agar tidak terbabas. Ciri-ciri diketengahkan ini sewajarnya menjadi pegangan dikalangan penyokong dan ahli Pakatan Rakyat khusus dan khasnya pemimpin perdana Pakatan Rakyat; terutamanya ahli-ahli PAS dan penyokong setianya, Inshaallah.

Sekalipun sekiranya program yang dirancangkan itu masih tertangguh atau belum tercapai; bukanlah ertinya kita tersalah dan tersilap cara, atau tersilap langkah. Tersilap perancangan, taktik dan teknik maupun berhubung kait rapat dengan strateji. Tetapi ianya adalah dalam pengetahuan dan ilmu Allah yang haram kita mempertikainya. Justeru itu sehubungan dengan tarikh 16 September 2008 yang lepas, Pakatan Rakyat masih ditangguhkan Allah untuk menubuh kerajaan pusat atas nama Kerajaan PAKATAN RAKYAT. Kita cuma merancang Allahlah yang menentukan.
Menangani dan menghadapi keadaan tersebut, maka hendaknya seluruh penyokong Pakatan Rakyat kini dan seterusnya, wajib memiliki minda terbuka Kelas Dunia dalam membaca dan memahami tertangguhnya penubuhan kerajaan Pakatan Rakyat seperti dirancangkan secara bijaksana, berhemah dengan memikirkan 1,000 perjalanan dengan saksama. Penungguan lebih 50 tahun mampu dinanti dan ditunggu. apakah anda semua tempoh lewat setahun misalnya, sudah mengeluh dengan melontar dan menghala penangguhan tersebut kepangkuan pimpinan perdana. Kenapa jadi begitu?
Tindakan dan perlakuan tersebut difaktorkan anda semua menggunakan semua jenis media UMNO-BN yang menjadi juara lembu dan kerbau laga diantara kita meracuni dan mempengaruhi kita. Ya! UMNO-BN berperanan menghala tuduhan, lantas anda membeli dan menyampaikan lidah UMNO-BN itu dan ada yang menjayakan missi propoganda musuh diterima pakai tanpa tapisan dengan menggunakan ilmu. Perasaan dan nafsu yang menguasai dan ianya telah memesongkan halatuju perjuangan kita. Musuh dan kawan kita gagal mengenali.
Kepercayaan dan keyakinan serta fokas sebenar telah tergelincir, terkeleceh dan tersasar dari matlamat asal.
Disinilah kita memerlukan ramai dikalangan kita yang berkepala dingin dan sejuk memandu mindanya. Bukan mengikut nafsu yang akhirnya hati menjadi mati. akhirnya kita berentap dan bercanggah sesama sendiri. Musuh kita UMNO-BN terselamat kerana kebodohan dan kejahilan kitalah yang menyelamatkan UMNO-BN tanpa disedari. Ingat dan berwaspadalah fenomena ini. Jangan hendaknya musuh bertepuk bersorak kerana berjaya memjuzuk-juzuk kita, awas sedia bermuhasabah dalam situasi ini.

Disini kita memerlukan pertimbangan dan neraca agama, agar memulihara kita supaya tidak melencong dan menyeleweng dari landasan agama kita. Walau apa-apa pun kita wajib membuka minda dengan menggunakan kebijaksanaan fikir untuk mampu merentas memikirkan sebab-sebab sampingan yang diantara membawa kepada penangguhan pembentukan keraja pusat Pakatan Rakyat, apakah itu?


Serambi Bernaung.

Produk makanan tambahan dan produk minuman yang bekhasiat berjenama TOK GURU, merupakan produk terbaik untuk kesihatan dan kehidupan khususnya untuk penawar minda. Tepatlah dengan selogan keramat mencegah penyakit adalah lebih baik dari berubat. Maka begitulah juga jangka hayat hidup UMNO-BN diperengkat kerajaan pusat dan beberapa kerajaan negeri, adalah difaktorkan kekangan dan pengawasan terpilih. Siapakah yang berperanan serta amat berjasa keatas mereka selama ini?


Peranan secara langsung dalam Parlimen dengan berpandukan hujah dan 1,000 alasan penolakan oleh Speaker Parlimen dalam beberapa perkara utama usul-usul yang dibawa dan dibentangkan di Parlimen berhubung dengan Undi tidak percaya dan seumpamanya, sentiasa ditolak dan dinafikan untuk diperbincangkan di Parlimen oleh Speaker dan Timbalan Speaker, kenapa? Kerana disebalik berpandukan peraturan mesyurat Parlimen, pada hakikat yang tersirat adalah Speker sedang menyelamat dengan menyambung talihayat hidup UMNO-BN di Parlimen. Itulah hakikatnya.
Maka dengan itu orang ramai sepakat menghalatunjuk, mengatakan Speakerlah berperanan sebagai komponan terakhir kini yang menyelamatkan UMNO - BN dari tersungkur untuk akur menjadi pembangkang dalam negara kita. Disini nampaklah tindakan balas budi keatas perlantik menjawat kerusi speaker, yang speaker mengenang dan sedang, terus membalas budi baik UMNO-BN yang melantiknya dengan membuang speaker lama TS Ramli Ngah Talib yang kini telah ghaib entah kemana dan nama TS RNT luput dipersada UMNO.
Optimis.
Walau apa-apa pun saya terus istiqamah dan berpegang, Inshaallah 'the time is coming' masanya dah hampir realiti kepada penubuhan Kerajaan Pakatan Rakyat Pusat. Takkan lari gunung dikejar. Sehubungan dengan bijaksini dan bijaksana lagi pendekar Speaker Parimen sekarang, yakinlah semuanya adalah dalam kekuasaan mutlak dan pengawasan Allah.
Almarhom abah saya pernah menobatkan dengan satu kalimat yang sampai bila-bila tidak akan saya lupa iaitu katanya"Segarang bengis cengea harimau dan singa boleh ditandu tuntun dalam sarkas dengan sekaki rotan, gembala mampu suruh duduk, duduklah iai; suruh menari, menarilah iai. Maka apa sangat untuk ditakutkan dengan pendekar, pendekar tidak disintuk limau digelanggang". Pasti satu masa pendekar ini akan kecundang dan ufuk bumi akan menyingsing fajar kerajaan PAKATAN RAKRAT pusat menjadi kenyataan.
Inilah minda Jumaat untuk anda. Wasalam.
Ibn abdullah Awab
10.47 pagi