Sunday, November 2, 2008

YB ZULKIFLI NORDIN - KOSMETIK YANG LUNTUR


Sirih keganggang, pinang ketampuk dan belut kelumpur.


Dari UMNO anda datang; kepangkuan UMNOlah YB Zulkifli Nordin pulang; bak sireh kembali keganggang umpama belut pulang kelumpur. Kocakkan air ditelaga dan dikali, telah ku kenal haruan atau keli serta berat timbang dacingnya sekali. Lebih sepuloh tahun perjuangan tempelan kosmetik yang anda telah sekian lama menyaji serta pupuk dan berkuk kreatkan dengan bijaksana issu murtad yang menimpa keatas Aishah - Citybank yang menganut Krestian. Tempoh sepuloh tahun yang lalu maka anda telah mendaki dan mencapai sukses dan berjaya menanganinya. Maka anda telah menjadi wira dan juara disebut setiap masa ketika itu, Alhamdulillah, terima kasih.
Kesian Akhie Ustaz Idris Ahmad (ketika itu berjawatan TKDP PAS Pusat) menjadi spring partners anda bersama-sama dengan perefomasi yang lain, termasuk aku yang tua. Dikelentong dikelabukan anda sebagai alat rakit dan pelampong untuk mencapai hasrat hati yang tersembunyi untuk mencari sesuap nasi dan secebis pangkat dunia secara maya. Di Mesjid Jamek Kuala Lumpur telah menjadi saksi, disitulah sebahagian diantara gelanggang anda mencari dan telah mendapat tempat sebagai wira pejuang Islam yang berani dinamik, progresif berketerampilan memperjuangkan isu umat Islam sering tak tumpah umpama Hasan Bani Sadar di Farsi.

Sepuloh tahun dulu anda setiap masa bermukim di Masjid Jamik tersebut saban waktu menjual diri untuk mendapat pasaran dan sanjungan, amat waraq dan zuhud mengalahkan Profesor Dato' Dr Haron Din. Pertunjukan petah berbicara, berapi menyala dimuka, maka anda telah memperolehi itu semua dari penyokong 'Reformasi'. Kabin di Mesjid Jamik tersebut mejadi saksi. Anda memiliki kunci tersendiri bebas berkuasa untuk menyalin salin pakaian. Berjubah bertasbeh berkuliah untuk menunaikan solat tidak mis berjemaah. Anda amat hebat sekali, kini sudah lama jemaah Mesjid Jamek merindui anda YB. Usahlah belit dalam tindakkan anda nanti ia melilit terik akan menjadi perik, akhirnya pasti anda menjerit serta terpekik sakit.
Ketika itu saudara adalah diantara pemuka penguasa Mesjid Jamek tersebut bersama mantan YA Tan Sri Kamaruddin Azmi. Ya! Aku diantara manusia tua (hampir 20 tahun sebelum berpindah ke Padang Serai) yang sentiasa bermukim dimesjid tersebut sebelum anda YB Zulkifli. Sesungguhnya aku telah menyaksi kepelbagaian makmum di Mesjid Jamek. Aku merekodkan kepelbagaian tingkahlaku pengunjung mesjid tua tersebut. Hampir dua bulan anda menjadi wira mengepalai tunjuk perasaan bersabit murtadnya Aishah tersebut yang sekarang entah kemana.
Menjadi pertanyaan dan keheranan akan ramai dikalangan perefomasi dulu, rupanya kini baruku tahu semuanya adalah alat anda mengatur langkah membuka melebarkan cita-cita yang terpendam dikala mata lebam harga saham anda di KLSE melaba dan menjadi. Betualah anda bernama Zulkifli Nordin yang menoreh dibelakang reformasi mendampingi barisan peguan DSAI, semuanya anda berhasil dan menjadi, untuk dituai kini.

Kini ramai dikalangan jemaah reformasi ketika sessi perbicaraan DS anwar Ibrahim dahulu, andalah wiranya. Anda mendapat perhatian dan anda ditatang oleh ahli jemaah Mesjid Jamek kerana anda adalah diantara Peguambela dalam menghadapi pembelaan pertuduhan kes DS Anwar Ibrahim. Mahkamah dan Mesjid dipisahkan oleh cabang persimpangan Sungai Gombak. Ketika itu saudara Zulkifli anda amat dihurmati dan amat bijak anda menjual diri dan mendapatkan pasaran, samalah seperti promosi kosmetik Zaitun atas jenama halal Islam. Samalah perjuangan saudara yang amat gah gegak gempita bak garuda membelah angkasa.
Lakonan kosmetik anda telah mempersona dan mengelabui mata dan minda hinggalah belum bertatih anda dinobatkan menjadi YDP PAS Bandar Tun Razak. Almarhum Pak Din Hancur yang mengenali PAS di Kuala Lumpur Wilayah Persekutuan sejak PSJ Haji Mohd Subki Latif, zaman saudara Wan Azman menjadi KP PAS WP, termasuklah almarhom Paksu Hussein Yaacob (ibn Muslim) pun tercorot dan terkebelakang dari anda. Saham anda dilabur menjadi dan menghasikan keuntungan. Anda menjadi sifu anak muda sepuluh tahun dulu dan kini mereka celaru dengan sifu mereka, kenapa? Depa kini menyampah dan meludah bila nama anda disebut. Aduuuuuuuuuuuh! Hebatnya anda.


Licin belut licin lagi anda.

Menjelang PRU12 anda berkelana menjadi calun Pakatan Rakyat melalui dan menerusi Parti Keadilan Rakyat yang diketuai oleh YB DS Wan Azizah Ismail. Kenapa anda tidak mahu bertanding mana-mana kawasan atas nama PK tetapi dari parti anda sendiri menganggotainya iaitu PAS, kenapa? Kerana anda telah dan sedang mengatur aginda pribadi. Saudara tidak mampu tibai dan pukoi PAS dalam semua perkara, anda setahun jagung cuma, ilmu agama cuma setitik, istiqamah punah dan musnah.
Maka bertandinglah Zulkifli Nordin mewakili PR di Parlimen Kulim-Bandar Bharu. Diatas kesapaduan kerjasama usahasama bahu membahu dikalangan komposisi PR maka Zulkifli Nordin bergelar Yang Berhormat ahli parlimen Malaysia Kulim-Bandar Bharu, sekalipun ianya goyah dihari penamaan calun dan disisi masa bantahan. Kemenangan tersebut membawa kepada anda melarikan diri dari pengundi dan petugas-petugas yang membantu memenangkan anda dalam PRU!@ 8 Mac 2008 yang lalu. Rupa-rupanya anda adalah jenis belut yang pulang kelumpur.

Sekalipun anda mencapai kemenangan, anda sebagai pengamal undang-undang pasti mengetahui padah keputusan dalam perbicaraan Mahkamah Tinggi pilihanraya bersabit kesalahan anda lakukan. Anda jua mengetahui akan letak duduk dan takdir jatuhnya berkaitan skes dari awal lagi penolakkan dilkukan kerana anda yang keras keng dan keras kepala mengabaikan dengan tidak menghantar selepas tiga bulan PRU11 2004 akan peristiharan perbelanjaan pilihanraya kepada pehak SPR. Jenis peguam yang tuam, tidak beramanah mengabai dan longlai kata lain besar dan keras kepala minda.
Inilah petanda awal yang anda tidak beramanah dan bertanggunjawab dengan diri, amanah dengan PAS tentang hal ini Anda terlalu bijaksini langkah bijaksana, seolah-olah anda cuma seekor angsa bukan peguam yang berwibawa. Sebagai peguam dan pengamal undang-undang yang langkah bersimpang dan tidak berakal panjang dengan menguasai banyak gelanggang perjuangan; tempelan kosmetik dan cari makan. Beralaskan minda kaca anda, untuk meluluskan benang dikelendan maka anda menampakkan semua pemimpin PKR tidak berjuang mempertahankan Islam dan mempertahankan Melayu.
Jelujur ucapan anda tentang Islam amat bernilai tinggi. Tetapi sekiranya dihayati ianya adalah belitan dan lilitan ular lidi. Sekadar memugar membuka jalan untuk selamatkan gelaran dan mal sebagai MP pasti terjamin dan menjadi, caranya mana? Pastilah UMNOlah kembali kestation lama baru, yang asal untuk berkelana. Beliau pasti akan diangkat mengantikan Al Imam Islam Hadhari Abdullah Badawi yang nak tinggal parti Mac 2009 ini. Usahlah anda bermimpi menjadi menteri pasti anda diletak tempat terhurmat dikoridor-kaki5 bangunan UMNO-PWTC the time is coming.


Cagar jasad, kembalikan mal dan pangkat YB.

Rupa-rupanya anda adalah dari jenis spesis mahluk yang rendah nilai dan harga diri dalam ertikata yang sebenarnya. YB Zulkifli Nordin merupakan MP yang tidak punyai kudrat keyakinan dalam menghadapi keputusan Hakim Mahkamah Tinggi Pilihanraya kerana beliau yakin kesalahan beliau mampu dinafikan menjadi MP. YB Zulkifli ini sememangnya tahu dirinya yang buruk bahawa Pakatan Rakyat pasti tidak menamakan dirinya untuk mempertahankan kerusi Kulim-Bandar Bharu tersebut. Ia beriman dan amat mempercayai kenyataan ini yang dirinya pasti tidak biberi kesempatan kali kedua bertanding. Kerana PR mempunyai peganti yang 100 kali baik dari dirinya, dan yang ini pun ia mengerti lagi mengetahui.
Maka dengan itu, jalan selamatnya adalah melacurkan diri seperti pondan tua dibelakang mati sekitar Chow Kit. Belia bermain yoyo, bermain dam ular kong kong kalikong. Maka YB Zulkifli Nordin pun kembali menemui mahagurunya yang lama sahabat karibnya iaitu beberapakali yang pasti menemui DS Najib dan memaklumkan untuk menambah kerusi parlimen untuk BN dengan cara ia menganggotai UMNO maka muktamatnya pendakwaan ditarik balik maka menang mudahlah Sheik Aziz menjawat Ketua UMNO Bahagian Kulim Bandar-Bharu dll intensif tukar ganti kedudukan.
Bukan saya membuka tuduhan tetapi saya dikhabarkan bahawa beliau telah kembali menyertai semula UMNO dan menjelas fee pengkerasnya. Itulah nilai harga Zulkifli Nordin. Maka jasadnya telah digadai kepada UMNO-BN melalui cara penyerahan surat perletakkan jawatan sebagai MP Kulim-Bandar Bharu bertandatangani tanpa tarikh yang diserah kepada DS Najib. Kini YB Zul ditandu oleh Najib dan korolah Zul sekarang sehingga tiba edah yang dipersetujui Zul - Najib.
Maka terpaksalah Zul turun darjat nilai mertabatnya menyalak dan berkukok, mengaung dan mengebek mengikut skrip yang dibuat oleh DS Najib menghala salakan kepada PKR untuk masa ini. Mungkin akan berkembang menghentam PAS dan DAP, sama-samalah kita tunggu episod selanjutnya akan ending cerita ini. Itulah harga dan nilai UMNO-BN tarikh dari pendakwaan dengan jalan pintas membeli langsung YB Zulkifli Nordin MP Kulim-Bandar Bharu dengan harga tiga kepiang suku. Murahnya, pasaran jalang Bukit Bintang pun lebih harga dari itu, seperti apek membeli babi dikandang.
Zulkifli!!!!!! Anda sememangnya memperakui dan mengistiharkan bahawa sememangnya saudara tidak layak berada dalam Pakatan Rakyat kerana kecurangan. Sejarah pasti dicatat oleh anda, anda akan berada dicoridor-kaki lima UMNO. Dimana Ustaz Nakhanie Ahmad? Dimana Ir Mustapha Kadir? Dan dimana lagi mereka dari Parti Keadilan seperti Roslan Kasim, dan pendakwa cucu Tun Ghafar Baba, dimana semua mereka ini. Pastilah anda Zulkifli mengekori penghinaan seperti mereka, sejarah, masa dan keadaan menentukan.
Ana yakin, ana mengulangi InshaAllah anda dan DS Najib akan tercicir dan ketinggalan dan InshaAllah pasti Pakatan Rakyat diizinkan Allah menubuhkan kerajaan baru PAKATAN RAKYAT sebelum Mac 2009 menggantikan UMNO-BN, InshaAllah. Piiiiiiiiiiiiiiiiiila Zul setitik pun Pakatan Rakyat merasai kekurangan pimpinan. Piiiiiiiiiiiiinya anda akan dijana dengan kenduri pisang dan PAS-PKR akan kenduri kesyukuran dengan kurbankan kambing, lembu kerana anda menjadi katak bersama King of frog from Gold Sand. Lompat lompat lompat jatuh dalam lubang jamban dulu-dulu. Zul selamat piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii dekat UMNO. Hidup Zul Hidup UMNO!!!!!!!!!!!!!!! hidup apa dah menghampiri liang lehat.