Wednesday, September 15, 2010

AJAIB DAN MISTERI MENJADI MUSTAHIL - TETAPI REALITI.

AJAIB DAN MISTERI MENJADI MUSTAHIL - TETAPI REALITI.

KALAU TIDAK KERANA PEMBUNUHAN KEJAM
KEATAS DATUK JUTAWAN KOSMETIK DAN 3 MANGSA LAIN
DI YAKINI SUSPEK UTAMA TERUS SELAMAT, KENAPA?

6 Syawal 1431 - Rabu - 15 September 2010-09-15
Rencana oleh :- IBN ABDULLAH AL AWAB

Sebelum membicarakan tajuk ini secara ringkas, bertepatan dengan Syawal dan kita umat-umat Islam masih berada disuasana minggu pertama bergembira menyambut hari lebaran, meraikan kehadiran hari raya Aidil Fitri Minal Izin Walfaizin. Untuk Allahyarhamah Datuk Sosilawati Lawiya, pemandunya Allahyarham Kamarudin Shansudin, peguamnya Allahyarham Ahmad Kamil Abdul Karim, pegawai bank CIMB Cawangan Kampong Baru, Kuala Lumpur Allahyarham Noorhisham Mohamad dan seluruh umat-umat Islam yang terdahulu menemui Allah mudah-mudahan semoga Allah mencucuri roh mereka dengan wangian setanggi dari syurga firdausi! Sama-sama kita membaca Ummu Kitab al Quraan Al Fatihah. Kepada semua keluarga yang terlibat, saya dan keluarga mengharapkan anda disana, banyak-banyak bersabar menghadapi musibah tersebut. Sebagai umat Islam yang beriman dengan Allah, redzalah kita dengan ketentuan Allah akan Qadza dan QadzarNya keatas setiap hambaNya. Subhanallah yang Mengetahui segala-galaNya.

Saya beranggapan kes pembunuhan kejam yang berlaku keatas jutawan kosmetik Nouvelles Visage - Empire NV yang terkenal, Allahyarhamah Datuk Sosilawati Lawiya bersama-sama 3 mangsa yang lain. Episod 13 hari yang bermula 30 Ogos 2010 dan terungkai terang bersuluh pada 12 September 2010 yang lepas. Iaitu ditarikh yang sama dipersaraan resmi perkhidmatan 41 tahun Inspektor General KPN Tan Sri Musa Tan Sri Hassan yang amat disayangi lagi ditatangi oleh kerajaan Malaysia dari 3 Perdana Menteri yang kaya dengan jasa besar kepada negara khususnya kepada kerajaan umNObn 1Malaysia. Seolah-olah kes profil tinggi pembunuhan kejam tersebut sebagai hadiah khusus dalam mengiringi persaraan resmi kepada IG KPN TS Musa TS Hassan. Bye!! Bye!!! Bye!!! TS selamat pencen dan selamat bersara, sama ada dipesaraan beliau dapat tidur lena atau akasnya. Bersama bersekali timbunan kes profil tinggi lain yang banyak dipertikaikan rakyat jelata selama perkhidmatan beliau menjadi IG KPN, dapat diselesai dan ada yang diabai mejadi kes-kes tersadai terbengkalai tidak mampu dilerai.

Disebalik pembunuhan kejam tersebut, disana Allah menunjuk pandukan jalan untuk merungkai beberapa kes hilang lesap warganegara dan warga asing kes terdahulu yang ada kena mengena.Tetapi IPD PDRM Banting, Kuala Langat sepi menangani dengan hambar oleh pihak berwajib tertentu. Justeru, sebab musabab berkait dan berangkai dapat diusai beberapa kes yang sepi sejuk gedi ditangani oleh PDRM Banting, Kuala Langat.. Khasnya PDRM dan CPO Negeri Selangor Darul Ehsan khususnya OCPD Banting. Pasai apa dan kenapa? Sat lagi kita ungkai kita usai. Kerana dikelaskan non profil tinggi maka ketepi dulu dan bekukan selama ini. Sebaik suspek utama pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya bersama-sama 3 mangsa yang lain menggemparkan negara dikala negara diambang menyambut ulang tahun kemerdekaan ke 53 pada 31 Ogos 2010 dan bersiap untuk menyambut hari raya aidil fitri. Maka disini barulah ada kesungguhan sikit dari PDRM mula hidupkan balik ketuk kibas fail lama dari habuk dibuka semula, pasai apa?




Saya yakin berpandukan dengan lesunya penyiasatan kes lama keatas suspek penting utama, kalau tidak berlakunya pembunuhan tersebut suspek masih bebas terlepas sebarang tuduhan, entahlah berapa ramai lagi akan menjadi mangsa pembunuh tersebut (suspek). Minda saya memberontak dengan persoalan yang memerlukan jawapan. Berpandukan dengan keluhan dakwaan mantan IG KPN TS Musa TS Hasan iaitu campurtangan pihak tertentu dalam urusan Polis Diraja Malaysia mengawal ketenteraman awam.”Tidak perlu campur tangan orang lain. Kita ada “command and control” dengan arahan bermula dari saya hingga ke pegawai bawahan”. Jadi tidak perlu pihak ketiga untuk untuk bagi arahan. Jika berlaku (arahan tanpa pengetahuan kita), ini salah satu tindakan yang salah dan menyalahi undang-undang”. “bila saya cuba hendak tingkatkan integrasi, ada sebilangan yang cuba rosakkan seperti terlibat dengan rasuah dan salah guna kuasa serta merosakkan imej PDRM” kata TS Musa dihari-hari akhir perkhidmatan bersuara.

Diatas fakta diatas yang diluahkan oleh orang no1 dalam PDRM, makanya saya malas dan berasa sial untuk menyebut nama pembunuh (suspek) Datuk Sosilawati Lawiya bersama-sama 3 mangsa yang lain, yang telah terdapat report keatas peguam pembunuh itu dengan kes-kes hilang manusia warganegara dan warga negara dunia sedap sepi, PDRM Banting Kuala Langat buta dan lepas pandang. Tidakkah penjenayah tersebut seorang peguam yang bejabatnya bertentangan IPD PDRM Banting, Kuala Langat yang pemisahnya adalah jalan utama kira-kira 120 m jarak. Butakah sekelian warga penghuni IPD Banting Kuala Langat? Butakah atau apa? Bagaimana mungkin IPD dan OCP dan bahagian jenayah berat ringat timbul tidak memantau, hantau dan sebagainya? Bolehkah warga IPD Banting Kuala Langat lepas tangan dan berselindung diheali temucut disebatang tiang bendera 1Malaysia? Bolehkah? Penjenayah dihadapan mata IPD tak nampak? Bekerja dan berkhidmatkah anda atau apa?

Mungkin anda tidak nampak salah dan tanggungjawab anda dalam hal pengawalan, peninjauan, risikan dan apa lagi bahasa PDRM mendapatkan maklumat. Saya buka minda pembaca sekelian dengan satu contoh untuk mendekatkan kebenaran dan realiti. Katakanlah (umpama sahaja) dalam jarak 300 m dengan IPD Banting Kuala Langat adalah Masjid Jamik Banting. Manakala bertentangan dengan masjid tersebut terdapat hotel cokia, yang menyediakan perkhidmatan jalang tua macam-macam bangsa ada. Bebas pelangan menjelang masuk waktu Maghrib pelangan-pelangan setia regular, pekhun, sengket mundar mandir turun naik masuk keluar hotel cokia tersebut dengan mendapat minuman setan cap rimau, cap sauh melepaskan nafsu serakah haram jadah tak kira waktu, tak kira bulan. Faham dengan bidas cerita saya paparkan kepada pembaca.

Justeru, bolehkah, dapatkah, percayakah sekelian manusia dan penduduk khususnya Al Fadzil Tuan Iman dan Al Fadzil Imam Muda, Muaazin, Bilal, Siak, Noja, Pengerusi Jawatankuasa Masjid dan lain-lain pemegang jawatan hatta sekelian makmum. Semua-semua saya sebutkan tidak percaya, tidak nampak dan menafikan dengan keras, wujudnya hotel cokia sundal, jalang dan pengunjungnya memakmur memeriahkan rumah jalang hotel cokia itu. Kerja jalan tahan..... dan arak macam air tebu dipremis bertentangan dengan mesjid jaraknya 120 m. Semuanya fitnah tak ada. Percaya dan boleh percaya ka jawapan yang diberikan oleh warga mesjid tersebut kepada kita? Fikir-fikirkanlah. Kalau contoh dibawah tidak munasabah perbandingan berlaku hotel jalang bertentangan mesjid semua tidak tahu. Maka mustahil penjenayah dihadapan IPD warganya tak tahu terlepas pantau pandang.

Jadi, berpandu dengan kelohan mantan IG KPN TS Musa TS Hassan, wajar IG KPN yang menjawat resmi jawatannya pada 13 September 2010 mengambil perhatian penuh dan tindakkan warga IPD Banting, Kuala Selangor bersekali dengan penguasa atasan PDRM Selangor DE. Kalau tidak pasti, serabut tuduhan keatas PRDM. Tengok-tengoklah. Jangan sampai bunuh dalam negara kita berkesudahan macam senangnya kucing bunuh tikus.

6 Syawal 1431 - Rabu - 15 September 2010-09-15
Rencana oleh :- IBN ABDULLAH AL AWAB