Saturday, March 28, 2009

GANTUNG PENERBITAAN HARAKAH DAN KEADILAN

GANTUNG PENERBITAAN HARAKAH DAN KEADILAN
SAMALAH SEPERTI ZIONIS YAHUDI ISRAEL MUSNAH GHAZA


Dunia negara kita Malaysia, yang UBN dalam proses branding menuntuk pasca selesai rampasan kuasa, serta monopoli penguasaan dan pengusiran kearah menuju terowong kecil yang berliku dipenghujung dan penamat hayatnya. Strategi, teknik dan taktik memagari dan bertindak memagarkan sebagai tembok, defending diri dari sebagai ancaman berlarutan dan berterusan maka, sekian lama UBN menjadi sasau dan gila tidak dapat membezakan antara kati, kilo, dacing dan pikul.

UBN selama-lamanya menjadi makhluk rimba belantara dialam siber ini, masih menafikan kemusnahan, kehancuran, kepupusan dan penolakkan penghuni rakyat kepada mereka dikategorikan sebagai mengancam keselamatan negara dan mengancam ekonomi. Sedangkan yang terancam menuju tanah perkuburan adalah UBN ini disahkan sendiri oleh TS Muhiyyidin Yassin TP Umno dan beberapa lagi. Kenapa kehancuran kepupusan Umno ini dimixkan dengan kehancuran negara dan keselamatan negara terancam?

Umno-UBN sedarlah diri dan janganlah terus mendusta rakyat dan menuding jari kepada lawan-lawan anda yang sentiasa mampu perkasa mempertahankan diri anda yang reput seperti petola tua dan kacang bendi tua. Umno mempunyai rekod yang sarat pimpinan-pimpinan anda sejak mula sebagai penderhaka kepada raja-raja Melayu sampai dibuang negeri dan negara. Menjadi pembunuh sesama sendiri kerana politik Umno dan ke Pudu Jail. Menjuara rasuah serta dominasi semua jenis rasuah memperalatan harta kerajaan, rasuah memperalatkan perkhidmatan, rasuah bangunan awam dijadikan bangunan UBN dan berliku-liku rasuah dan awang liku dan lesung hindek berlaku dikalangan pimpinan mereka.

Menjuarai sebagai perasuah tegar dulu sampai kini la nie yang mengegarkan kemusnahan, kehancuran, percakaran sampai peringkat rasuah itu membolehkan diperdagangkan jawatan-jawatan dalam Umno secara tender terbuka, lelongan jawatan dan sebagainya. Ini semua adalah faktor membawa kehancuran Umno dan dirangkaikan pula dengan keselamatan negara maka dimangsalah orang lain bertujuan mengalih pandangan dan menutup bangkai babi jantan didalam coli.

Pemimpin-pemimpin Umno disemua peringkat adalah dikalangan yang buta akal dan buta minda. Ahli-ahli melantik pemimpin-pemimpin mereka dikalangan elitis, feudal dalam lingkungan pemimpin warisan baka dan pesaka feudal bangsawan yang menjuarai rasuah, menghimpunan adik beradik, anak pinak menjadi lanun merampas hak-hak khazanah rezeki rakyat, khazanah mereka menjadi hak kepala bapak mereka. Mereka mencipta pelbagai peraturan, cara-cara dan sebagainya berkaitan cara dan peluang merompak.
Sebaik mereka-mereka telah memenuhi melaku dan mengisinya, maka merekalah yang melanun merompak mendapat kendongnya kerana gudang telah ditunjuk oleh bapa dan abang mereka. Ini akan berterusan dalam UBN semasa membersih dan membasmi rasuah yang cara-cara ini adalah diantara syarat mutlak dalam pembersihan membasmi rasuah dulu, kini dan selama-lamanya.

Lanun-lanun pemimpin mendapat semua rampasan harta dan pengikutnya cuma mendapat kejayaan rampasan hanya berbentuk hikayat dan kejayaan mengendong seperti mengendong trillion angin atau bahu yang kedua-duanya tidak dapat dipegang dan dijamah. Itu UBN membelai pengikut dan ahli-ahli mereka. Kebodohan dan kedangkalan memikir ini kerana rasuah itulah yang menjuruskan mereka tidak mampu berfikir. Samalah diumpamakan untuk membersih diri dan menyuci diri tetapi semua mereka berada didalam satu sarat didalam sebuah bahtera. Didalam bahtera itu juga disimpan dipenuhi dengan pelbagai najis dan air kencing serta kepelbagaian bangkai, bagaimana mungkin penghuninya dapat dibersih disucikan? Jawab-jawab dan fikirkanlah.

Disaat lawan mereka dikalangan Pakatan Rakyat iaitu PAS, PKR dan DAP mendapat perhatian dan sokongan dikalangan pengundi dan rakyat hatta di PRU12 pada 8 Mac 2008 merupakan kejayaan suram terakhir UBN menubuh kerajaan. Maka diatas segaka kegagalan dan mandom itu semua, demi untuk UBN bangun dan kembali untuk rakyat menyokong UBN dalam PRU13 khususnya alan pilihanraya PRK Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Ai. UBN telah simpul dan mempunyai jawapan kalah dalam PRK-PRK tersebut telah menjelma dikalangan mereka UBN.

Justeru mereka mengenali punca dan musababnya. Rakyat dan pengundi menyokong PR kerana mereka dikalangan rakyat dan pengundi yang rajin menjana minda, menjana ilmu hatta menjana pengetahuan politik dan keluar dari kepompong fitnah dan penipuan UBN melalui akhbar perdana, RTM dan TV3 & Co. Puncanya adalah peranan besar para blogger, Akhbar Harakah dan Akhbar Keadilan yang menjadi teman ilmu dan teman yang mengislah dan tajdidkan mereka membawa kepada mereka talak 3 kepada UBN. Umno menyedari ini semua dulu, kini dan masa singkat terbaki ini.

Umno-BN tahu, mereka telah beberapa kali mengeluarkan akhbar cap UMNO tulin termasuklahatas nama Pemuda Umno sendiri, dicitak dihargakan RM2 tetapi diedarkan free. Oleh kerana berita bias palsu dan menyakit hati lagi menajamkan perkauman dan pertentangan dikalangan mereka Umno, semua akhbar tabliod cap UMNO tulin menyembah terkubur. Orang Umno-Pemuda Umno pun tak sudi membaca akhbar mereka yang mereka buat beritanya. Inilah kejaya mereka. Pupu dan hapus akhbar Umno tulin maka Umno bertempeklah di Akhbar Perdana menyampai masej mereka.

Justeru ramailah dikalangan rakyat, ahli-ahli UBN beralih membaca Harakah, Keadilam, Siasah, Detik, Tamaddun dan sebagainya, akhirnya melalui dan menerusi maklumat-maklumat dipaparkan dengan jelas berani didalam kebenaran realiti, ahli dan penyokong UMNO-Bn beralihan sokongan dan berpindah mengundi dalam pengundian memangkap PR samada PAS, DAP maupun Keadilan. Diatas faktor itu dan gagalnya akhbar Umno tulin yang dikeluarkan dari PWTC tidak mampu 10 kali dicitak edar. Setelah mengenal pasti itulah gejalanya, disamping pemimpin-pemimpin Umno-BN malu, kecewa patah hati dan putus harapan diatas penolakkan total ahli Umno keatas akhbar Umno tulin cap PWTC. Termasuklah pemimpin Umno tersendiri tidak membacanya kerana berita dikeluarkan adalah berpihak disebelah pihak dikalangan penguasa Umno, belasah dipehak Umno lain saingan lawan sesama Umno membina pengaruh dan sokongan.

Inilah hakikat nyata menjadi ramuan, ingridient utama kenapa akhbar buletin Umno berkubur tersungkur. Pemimpin lanun UBN menjadi fobia kepada kemajuan dan sambutan hebat akhbar lawan menyamai dan mengatasi akhbar perdan di sebilangan besar negeri menemui pembacanya. Najib melihat ini adalah bala besar akan dihadapi dan menimpanya. Peranan Harakah dan Keadilan adalah besar dan rakyat menerimanya dengan besar harapan dan rakyat menolak penuh kebencian keatas akhbar perana. Umno-Najib dan sekalian pemimpin Umno tahu almaklum fasal-fasal ini.

Selepas melihat komponen-komponen yang selama ini menjadi pendinding, wakiltindak, wakildiri barua kepada UBN khususnya Najib C4 Altantuya iaitu PDRM-FRU, SPRM-BPR, SPR, Perkhidmatan Awam. Sekalipun barua-barua ini turun sepenuhnya mengalang ganti kehadapan mendada buka menjadi tembok penyelamat kepada UBN khususnya Najib itu sendiri. Ubn-Najib merasakan tidak berkesan berperanannya komponen tebutkan menghapus sokongan dan tegar rakyat menyokong PR, khususnya untuk larian jarak dekat itu di PRK di 2 Bukit dan Sebatang itu, yang Umno dan Najib Inshaallah pasti tersungkur , terkubur dan bertabur gugur diadili dihukum pengundi-pengundi di Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Ai.kapalPemimpin Pemimpin yang menjaga perut dan tempolok.

Natijah besar yang terungkap diatas sikap rakyat yang menjana minda dan sikap politik negara hasil pembacaan Harakah dan Keadilan disamping siasah. Harakah dan Keadilan yang berperanan menyampaikan maklumat tepat, maklumat kepincangan akhlak, kedurjanaan jenayah berat dan jenayah rasuah lojistik kewangan dan rasuah wang politik Umno-BN. Sikap pemimpin Umno seperti Najib C4 Altantuya yang pengecut, jahil bacul pondan untuk menyambut cabaran dan keluar dari kepompong kehinaan segala tuduhan bunuh, rasuah, khalawat di PD dimahkamah terbuka.

Untuk membendung dirinya nampak bersih hakikatnya rakyat telah, sedang dan terus menghukum sememangnya Najib melakukan serba salah laku, jenayah bunuh dan rasuah, menafi untuk tampil kemahkamah. Sebagai bahan mangsa gantinya untuk mengelak, menghalang dan melupai bajingan menguasai Najib C4 Altantuya keatasnya. Sumpah Najib, nafi Najib yang dilakukan seperti bersaksiakn dikepala lutut umpama tahi dengan kentutu sahaja pandangan dan penerimaan keputusan rakyat. Rakyat mahu ianya dimuka pengadilan mahkamah, bermula di Mahkamah Seksyen, Mahkamah Tinggi, Mahkamah Rayuan, di Mahkamah Persekutuan dan Lembaga Pengampunan. Sekiranya semua modium ini Najib gagah perkasa berani mencabar dalam proses membersih dirinya, maka sayalah orang pertama akan mempertahankan diri Najib Al Khalili setiap patah perkataan akan menyusul pujian dan doa restu untuk Najib.

Kumpulan segala pelingkup negara dan perasuah telah mengesahkan diri masing-masing dan memperagakan diri masing-masing sejak 24 dan berakhir besuk di PWTC. Dan mereka akan menterjermah perlawan dan persaingan sebenar diluar kepompong UBN-PWTC dimedan realiti PRK di 2Bukit Sebatang. Perasuah yang tewas di PWTC akan melondeh pemenang-pemenang di PWTC di luar PWTC di PRK-PRK. Sebelum itu pun sebaik pemuda mendapat tahu keputusan pemilik KPU KJ, rusuhan dan pertentangan mencetus kekacuan berlaku dengan drastik di PWTC, PDRM, PSRM membisu itu terpilihnya UBN disisi undang-undang.bertarung menjatuhkan yang menang. Keselamatan muatsarat agong Umno hampir sama banyak perwakilan dengan anggota keselamatan. Ini perlawanan sesama Umno. Apa lagi diluar kepompong mereka C4 bersedia berpahala membela menghampus mangsa.

Maka langkah berani Najib yang terkebelakang, langkah songsang, langkah gila babi mempertahankan jawatan dan hak menjeka jawatan Perdana Menteri difikirkan dalam tindakan untuk menghapus an membasmi penghalang dan galang menjadi Perdana Menteri mengatakan ianya mendapat kepercayaan, mendapat sokongan, menafikan berita sensasi dan berita ekklusif dirinya, tindakkannya adalah mengharamkan HARAKAH dan KEADILAN itukah waris baka titih Bugis menyuci diri? Fikir-fikirkanlah.

Apabila Harakah dan Keadilan digantung dibunuh, maka Najib pun beranilah didalam keadaan pengecut bacul membersih diri seketika untuk menghadapi dan lindungkan dirinya dalam PRK Bukit Gantang terutamanya, Bukit Selambau dan Batang Ai. Bacul dan pengecutnya Najib ini, ia telah tewas dan menyerah kalah awal pengecut dan penakut memasuki berdepan bertemu pengundi di Bukit Gantang. Maka Najib lari menjadi panglima medan PRK Bukit Gantang itulah pahlawan kangkung raja polong.