Sunday, March 8, 2009

MENANTI PRK N.25 BUKIT SELAMBAU

UMNO MELANGKAH LESU, LOOY TEMUI PENGUNDI DI
PRK N.25 BUKIT SELAMBAU.


SPR akur mengumumkan PRK N.25 Bukit Selambau mengikut skrip.

Sekali pun Umno-BN mempunyai power kebal yang super, dalam monopoli menguasai kekuatan haram sejak berzaman. Iaitu mewarasi pesaka salahlaku penyelewengan amanah rakyat dan amanah negara. Diantaranya adalah menguasai super kehendak-mengatur dalam menunggangi kekang seperti menaiki belakang babi utan ke atas SPR dalam memutuskan tarikh hari untuk PRK P.59 Bukit Gantang dan PRK N.25 Bukit Selambau. Perlakuan menjana rasuah ini sejak jenama lama BPR dan branding baru SPRM sememangnya Umno-Bn kebal tak makan saman, ianya digeruni oleh SPRM atau BPR.

Tarikh penamaan calun ialah 29 Mac 2009 hari Ahad sebaik Umno selesai bersidang pada 28 Mac 2009. Serta tarikh hari mengundi untuk PRK - N.25 Bukit Selambau Kedah dan PRK - P.59 Bukit Gantang Perak serta di ikuti PRK – Batang Ai Serawak adalah pada 7 April 2009 hari Selasa. Sememangnya SPR menjadi pak turut dalam mengurut batang anu Umno disudut menerima saka. Dalam penentuan PRU sekalipun tindakan yang luarbiasa dibuat kepada tarikh penamaan calun dan pengundian di PRK dihadapan kita sekarang.

Pentafsiran Mesyurat Agong pemilihan dan peralihan kuasa, bacaan mantik kitab muktabar politik pondok. Kerjalaku tersebut hakikatnya adalah merupakan fenomina rampasan kuasa terancang oleh DS Najib Tun Razak merampas jawatan Presiden Umno dan jawatan Perdana Menteri dari YAB DS Abdullah Ahmad Badawi. Luka yang parah, luka yang teperuak, bengkak bengkil, selak menyelak bogel londeh semasa berperang beradu kekuatan menjana jadi pemimpin Umno. Dalam suasana parah itulah mereka menerjun kekancah PRK serentak. Pasti mereka akan terus menajam persengketaan antara yang kalah dan yang menang itu, dilunggukkan kepada pengundi di 2 Bukit dan Sebatang, khususnya di Bukit Selambau ini.

PRK N.25 Bukit Selambau Kedah Darul Aman terpaksa diadakan kerana kekosongan disebabkan perletakkan jawatan oleh ADUNnya juga merangkap Exco KNK iaitu YB Encik V. Arumugam pada 8 Februari 2009 hari Ahad yang lepas. Beliau telah memberi alasan tidak lagi tahan dengan ugutan oleh pelbagai pihak, termasuklah kononnya terdapat individu tertentu yang mewakili pemimpin Barisan Nasional (BN) menawarkan habuan RM5 juta supaya beliau melompat parti.
Selepas PRU12 pada 8 Mac 2009 yang lalu, Pakatan Rakyat telah mendapat kepercayaan rakyat untuk memerintah Negeri Kedah, sebaik berjaya memenangi 22 daripada 36 kerusi di DUN negeri. BN pula mempunyai 14 kerusi. Daripada 22 kerusi tersebut, 16 dimenangi PAS, PKR (5) dan DAP (1). V. Arumugam yang mulanya bertanding sebagai calon bebas, kemudiannya menyertai PKR dan dilantik sebagai ahli Exco KNK.


Pengemis berprofil tinggi di Bukit Selambau - Membelon ulangjanji keji.


Tempoh PRU-12 yang lalu 8 Mac 2009 (yakni hari ini ketika menyiapkan isi blog ini genaplah setahun PRU12 berlalu)) dan PRK - N.25 Bukit Selambau pada 7 April 2009 Selasa masanya adalah genap 1 tahun 1 bulan (30 hari). PR-PKR, Umno-BN dan calun-calun bebas sekiranya ada, kembali menghadapi undi keramat pengundi. PR melalui PKR akan selesa menemui pengundi-pengundi dan pasti akan berdepan bertarong mempertahankan DUN ini dari direbut oleh BN – MIC serta menghadapi beberapa calun bebas upahan. Sudah pasti Umno yang mendideh nafsu untuk bertanding terus mengigit gusi. Tidak dilayan dan diberi peluang serta ruang oleh MIC khususnya Samy Vellu Presiden MIC di PRK Bukit Selambau ini.

Calun PKR dari keturunan India yang pasti mewakili PR dalam PRK N.25 Bukit Selambau ini, wajib memilih tokoh yang terpilih itu berkualiti, integriti, jatidiri setanding sekurang-kurang tetapi lebih dari tahap ketahanan integriti yang dipegang, ditelan dimamah oleh V. Arumugam tidak mengkhianati PR dan kepercayaan pengundi sekali pun berdepan dengan ugutan maut dan pelawaan mewah hidup yang secara haram dari tawaran Umno-Bn. Terima kasih setingginya V. Arumugam dan teruskanlah hidup dengan aman damai.

Kemenangan PKR mewakil PR dalam PRK N.25 Bukit Selambau ini amatlah utama dan penting. Kerana kemenangan tersebut dapat memenuhi komposisi kaum keturunan sedia menunggu jawatan Exco, kekosongan perlantekan kerana menunggu selesai PRK N.25 Bukit Selambau pada 7 April 2009 nanti memenuhinya. Jadi kemenangan adalah perlu untuk PKR dan amat perlu untuk PR dalam menangani iklim politik negara semasa yang cacamerba di tunggang oleh Umno-BN sebagaimana hancurluluhnya kerajaan PR di Perak dengan terwujudnya rampasankuasa dan kerajaan haram Umno-Bn dilahirkan.

Umno-Bn telah pun hampir sebulan memperkudakan beberapa jabatan kerajaan persekutuan turun mengemis dan amat sangat cakna dan mengambil perhatian dengan muka tebal di kawasan DUN Bukit Selamba ini, hinggalah menjelang 7 April 2009 ini. Broker politik Umno keluar masuk menemui pengundi Melayu dengan merimbun asap berkirap agar peluang PRK Bukit Selambau ini diberi kepada Umno untuk bertanding.

Juak-juak Umno memberi dan mengeluarkan kepelbagaian fatwa, alasan kenapa Umno perlu bertanding difaktorkan pengundi Melayu lebih ramai dari pengundi-pengundi India dan Cina. Kalau BN tidak memberi peluang kepada Umno bertanding dalaman Umno akan menaja calun bebas Melayu menghadapi PRK khususnya MIC-BN. Kelopak dan bunganya telah mengembang.


Bukit Selambau menjadi janji BN-UMNO/MIC, lambakan projek adhok. Pengundi kenyang muntah mengkelan projek angin.


Walaupun DS Najib Tun Razak sekarang ini, bertindak memindahkan untuk sampai tempoh 7 April 2009. Akan pejabat TPM dan pejabat Menteri Kewangan ditempatkan terus di Bukit Selambau atau di Bandar Amanjaya Sungai Petani beroperasi, saya membuat telahan awal kontang dan kosong jumlah ‘Bajek Mini’ diumumkan 10 Mac 2009 Selasa depan, dengan segala macam petunjuk, keburukan dan busuknya Umno, MIC dan BN itu sendiri serta kerajaan pusat BN yang ibarat jantan tua berbini 4 muda usia, keempat-empat bininya semuanya masih berstatus dara, kerana suami (Bn) tidak berupaya menyempurnakan tuntutan batin keempat bini tersebut. Lanie hakikatnya BN-Umno berdepan menghadapi fenomina muflis tunai.

Penduduk, rakyat dan pengundi-pengundi di N.25 Bukit Selambau, samada dikalangan orang Melayu, dikalangan orang India dan dikalangan kaum Cina, bahawa mereka sejak PRU12 8 Mac 2008 yang lalu, mereka telah merdeka dalam membuat pilihan pangkah mengundi calun. Mereka duduk dikampong, maupun diladang getaha atau kelapa sawit, mereka mampu membaca akhbar didalam bahasa ibunda mereka iaitu India dan Cina dengan harga yang amat murah. Surat khabar yang menggunakan lidah bahasa ibunda mereka tidak kecoh dan menipu dan manipulasi berita. Hatta terdapat akhbar mereka yang dicetak keluar edar jual 2 kali sehari. Mereka celek berita dan celek maklumat. Terdapat ramai dikalangan mereka yang mampu melayari jalor lebar.

Sekalupin orang Melayu sudah pupus akhbar bahasa dan tulisan ibunda mereka yakni tulisan jawi-arab sejak 40 dahulu. Ketua dan Penghulu yang bertindak menghapuskan tulisan Melayu Jawi, Akhbar Melayu Jawi adalah pemimpin dan Menteri Pelajaran Umno. Tulisan Melayu telah dikuburkan oleh Umno itulah jasa keramat dan jasa teragung Umno/Perikatan, Umno/Bn mengkuburkan Tulisan Jawi akhbar-akhbar Jawi dan Majalah-majalah Jawi untuk seluruh negara. Umno dan pemimpin Umno dan pemimpin pewaris Umnolah yang bertanggunjawab mutlak menkafan, menguburkan tulisan jawi dimuka bumi Tanah Melayu ini bersekali dengan kuburnya nama negaranya.

Musnah menjadi padang jarak padang terkukur mereka pula sejak 6 tahun yang lepas 2003 dikepalai oleh mamak PM Mahathir Mohammed Kutty telah mengeluarkan perbelanjaan wang rakyat/wang negara sejumlah RM5.2 billion untuk memusnah pula tempoh 40 tahun pula Bahasa Melayu di Bumi Malaysia dengan mewajib PPSMI dan menafikan Bahasa Melayu. Umno-BN/Mahathir Kutty membelanja kira-kira lebih kurang RM867,000,000,00 membelanjakan wang setahun untuk meruntuh dan memusnahkan Bahasa Melayu.

Rakyat negara khususnya pengundi Bukit Selambau menghala soal dan pertanyaan kepada pemimpin Umno khusus dan khasnya kepada Menteri Pelajaran Datuk Hishamuddin Tun Hussein kalau sejumlah wang RM5.2 billion dan agihan setahun RM867,000,000.00 dibelanjakan untuk mengembali dan mertabatkan kembali Tulisan Jawi dan penguasaan membaca Jawi, bayangkanlah bagaimana kemajuan dan melonjaknya bilangan yang mampu ditahap terbaik kembali menguasai Jawi membaca dan menulis hatta progrem mendaulatkan Bahasa Malaysia. Tetapi pitih, duit, wang sejumlah itu mereka gunakan untuk memusnahkan Bahasa Melayu secara terancang. Setelah mereka berjaya kafan kuburkan Tulisan Jawi, akhbar Jawi yang tinggal jawinya adalah di Perlis dan di Seberang Prai Pulau Pinang setahu saya.

Justeru orang Melayu Bn-Umno tak mampu terus menipu di PRK N.25 Bukit Selambau apalagi kelmarin, semalam 7 Mac 2009 Sabtu mereka melihat Pahlawan/Wira Bahasa, Seniman dan para Profesor yang turut serta 120 NGO dengan rakyat mahen 150,000 dari kalangan pelbagai bangsa turun bahu membahu membantah Umno-BN tentang penggunaan PPSMI untuk menghapukan pula Bahasa Melayu sekalipun berdepan peluru pemedih mata dan air beracun disemburkan. Melayu Bukit Selamba ingat tentang ini. Mereka berpadu pangkah bersatu hati untuk mengurangkan sebanyak yang mungkin undi dicapai oleh MIC/BN dengan memberi kemenangan besar kepada PR-PKR pada 7 April 2009 nanti, Inshaallah.

Kaum India dan Cina mereka tekah melihat dan merekodkan apa yang kerajaan melalui agen pemusnah berlesennya keatas M. Kugan dan baru-baru ini berhampiran dengan kita di Karangan. Peristiwa pembunuhan tembak oleh pemegang lesen pembunuh wakil Umno/Bn sekalipun rakyat serender meletak tangan diatas kepala, peluru terus memuntah membunuh. Kami perhati, kami menyaksi dan kami mendengar. Yakin dan percayalah kami kaum India dan Cina akan menterjemahkan undi kami ini lanjutan dari undi PRU12 dahulu dengan lebeh besar dan lebih bergaya untuk memenangkan calun dari PR diwakili PKR untuk kami memdapat kembali status Exco kepada ADUN kami yang baru.

Perkataan yang keluar dari lidah TG Nik Aziz MB Kelantan dan tuturkata diluahkan oleh Presiden PAS TG DS Haji Abdul Hadi Awang, kami lebeh menyaki dan mempercayainya dari yang berhambur keluar dari mulut Samy Vellu dari MIC. Kami menunggu untuk mengajar dan menolak BN-MIC di Bukit Selambau pada 7 April 2009 nanti.