Monday, April 6, 2009

PAS-PR PECAHKAN ROYONG DAPATKAN SAGU

PRK P. 59 BUKIT GANTANG: PAS-PR PECAHKAN ROYONG DAPATKAN SAGU.

REFERENDUM PENGUNDI KEPADA PM KEPALA RAMPASKUSA; RAMPAS TUBUH KERAJAAN HARAM PERAK KEPADA MB HARAM.

PADA 7 APRIL 2009 SELASA.

Negara secara amnya serta negeri Perak Darul Redzuan khususnya, maka pengundi-pengundi mudalah yang akan mencorak dan menentukan dalam pengisian politik negara dan politik negeri. Gelombang tiupan tsunami perubahan politik negara yang meletakkan PR yang didominasikan oleh PAS, PKR dan DAP dengan ‘Ketuanan Rakyat” telah menafikan UBN menguasai Parlimen dengan penguasaan mutlak.

Hatta anak muda telah merobek dan runtuhkan kerajaan UBN di Perak, Selangor, di Kedah, di Pulau Pinang, di Wilayah Persekutuan dan terus mempertahankan Kelantan dibawah Tok Guru. Anak muda yang telah mengerti dan memahami arah tuju dan keperluan politik negara yang tidak berpaksi kepada duri dan api dogma perkauman yang sentiasa disemai dibajai oleh UBN sekiranya diri mereka dalam keadaan teresak diasak untuk kembali bangun memerentah.

Besok, 7 April 2009 Selasa, anak Perak yang berjiwa besar yang berada diluar Perak kerana bekerja merealisasikan hidup dan kehidupan masing-masing diperantauan, yakni dimaksudkan rakyat dan pengundi di PRK P. 59 Bukit Gantang, kembalikan hari ini ke Bukit Gantang saya berseru dan merayu, kerana anak-anak semua mempunyai tugas keramat dan tanggungjawab besar, lebih besar dari Bukit Gantang itu sendiri, dan beratnya lebih berat dari timbangan Bukit Gantang itu sendiri, dengan pulang dan mengundi calun PAS-PR YB DS Ir. Nizar Jamaluddin.

Anak-anakku pengundi budiman, kembalilah dirimu dan tebuskanlah kerajaan PR yang anak-anak mertabatkan pada 8 Mac 2009 telah dirompak dirampas digantikan dengan KERAJAAN HARAM UBN oleh PM baru melalui mamak pedukang Pulau Pangkor. Anak-anakku tegakkanlah, persadakan maruah kita maruah kerajaan Pakatan Rakyat – PAS, PKR dan DAP Perak Darul Redzuan, dengan anak-anakku kembali dan pastikan memberi undi dan memangkah calun PR-PAS YB DS Ir. Nizar, Inshaallah. Pasang dan pasakkanlah selama dan semasa perjalanan pulang hari ini dan pagi besuk, pemusatan fokas adalah untuk mengundi calun PAS-PR di Bukit Gantang, Alhamdulillah, Jazzakumullahhukhirankasira kepada Allah lah kita tenttukan kemenangan itu.

Undi keramat, undi dipertanggungjawaban itu dengan anak-anak memangkah undi kepada calun PAS-PR YB DS Ir. Nizar Jamaluddin, ianya merupakan satu detik menyusur perjalanan kita menuju PRU13. Kemenangan tutas di P. 59 Bukit Gantang pada 7 April 2009 yang dibokti dan direaliti laksanakan anak-anak, ianya bukan kosong dan bersahaja. Anak-anakku! Ianya adalah ‘REFERENDAM-PUNGUTAN SUARA RAKYAT’ didalam peristiharan menolak Najib PM baru juga sebagai kepala lanun merampaskuasa kerajaan dan kepala perompak menubuh kerajaan haram UBN Perak. Penjarah dan banjingan wajarlah diajar dipeti undi Bukit Gantang, Bukit Selambau dan di Batang Ai serentak.

Tokoh yang mengepalai kerja-kerja haram rampasan kuasa tersebut adalah TPM DS Najib Ataspaya, yang semuanya mengikut skrip dan program terancang untuk nilai tambah dan lonjakkan sokongan keatas beliau di PAU baru-baru ini. Untuk memperkukuhkan kepercayaan perwakilan untuk beliau menduduki Perdana Menteri. Suara rakyat, undi keramat rakyat, yang membara berterusan tanpa padam. Diatas kemarahan dan untuk mengajar UBN yang mendapat IMMUNITI dari SPR, PDRM, KHN, PN dan banyak lagi rangkaian immuniti membias kepada UBN termasuk di PRK P 59 Bukit Gantang dan di dua PRK yang lain.

Diatas kesatuan PR, membulatkan kemarahan kepada UBN disinilah penyokong PR akan bergandingan Melayu, Cina dan India untuk memberi undi kepada calun PR dari PAS YAB DS Ir. Nizar Jamaluddin MB PR. Pengundi akan mengajar dengan menterjermahkan ‘REFERENDUM’ tutas kepada UBN keatas calun mereka. Pengundi dan rakyat Bukit Gantang tidak menghirau dan berkesah dengan merayu dan meminta peluang undi dari pengundi. Rakyat dah bertekad 50 tahun kami bersama UBN dan kini kami bercerai talak 3 yang kami akan terjermahkan dipeti undi pada 7 April 2009 ini.

Semboyan yang bergema dan disambut rakyat dan pengundi muda P 59 Bukit Gantang. Diatas rangsangan dan bertanggungjawabnya anak-anak kembali ke Bukit Gantang untuk undi pangkah untuk memenangkan calun PAS-PR YB DS Ir Nizar Jamaluddin MB sah PR Negeri Perak Darul Redzuan. Diatas semangat itulah Pakcik Ibn Abdullah merumuskan kerja-buat kerja pangkah sokongan anak-anak besuk, dengan menganggarkan kemuncak pengundi yang akan keluar mengundi adalah dari jumlah pengundi berdaftar 55,562 pengundi membuang undi hetong panjang/pukul rata diantara 78% - 85% mengikut komposisi kaum.

Walau bagaimanapun saya mengambil jumlah jangkaan keluar mengundi dengan peratus yang realistik iaitu 81.5% keluar mengundi. Bermakna jumlah jangkaan keluar membuang undi dari jumlah pengundi berdaftar adalah seramai 45,283 pengundi. Saya menjangkakan bahawa calun bebas yang menyertai PRK Bukit Gantang akan hilang deposit, cuma mampu dapat undi Melayu 1% sahaja iaitu kira-kira 452 undi sahaja.

Menjelang PRK P 59 Bukit Gantang Perak Darul Redzuan, pada 7 April 2009 jumlah pengundi berdaftar disahkan seramai 55,562 pengundi. Pecahan pengundi mengikut kaum adalah: (1) - Melayu 63.51% berjumlah 35,287 pengundi (2) – Cina 27.28% berjumlah 15,157 pengundi dan (3) – India 9.21% berjumlah 5,117 pengundi. Seruan PR - PAS sebagai calun yang bertanding, yang mendapat sokongan 100% dari PKR dan DAP, dengan fokas satu matlamat dan satu tekad iaitu PRK P 59 Bukit Gantang ini merupakan “REFERENDUM – PUNGUTAN SUARA” rakyat diatas penubuhan kerajaan haram UBN dalam lagenda haram rampasan kuasa keatas kerajaan PR Negeri Perak Darul Redzuan.

Ø Jumlah undi Melayu 35,287 - 81.5% keluar undi : 28,759 (Bebas Melayu perolehi 1%: 452 undi) Bakinya: 28,307 undi.

Ø Jumlah undi India 5,117 – 81.5% keluar undi: 4,170 undi.

Ø Jumlah undi Cina 15,157 – 81.5% keluar undi : 12,352 undi.

(1) - Calun PAS- PR : DS Ir Nizar Jamaluddin – dapat undi Melayu 50% : 14,153 undi India 53% : 2,210 undi - undi Cina 58% : 7,164 undi – Jumlah undi diperolehi : 23,527 undi. Majoriti 2,510 undi.

(2) - Calun UMNO-BN – Encik Ismail Safian – dapat undi Melayu 49% : 13,870 undi India 47% : 1,960 undi – undi Cina 42% : 5,187 undi – Jumlah undi diperolehi : 21,017 undi.

Untuk mencapai anggaran majoriti menang 2,510 undi maka kepulangan anak-anak pengundi yang berada diluar Bukit Gantang adalah wajar pulang dengan jiwa yang besar sebagai wira dan pahlawan moden bertarong dimedan peperangan demokerasi yang senjata umph yang ampuh adalah tenaga pembunuh peledak C4 yang berada disetiap tangan anak-anak dan pengundi sedia dalam kawasan iaitu PANGKAH CALUN PAS YB DS Ir Nizar Jamaluddin. Pasti kejayaan selanjutnya menanti dan pasti kedudukan Najib PM di persoalkan dengan 3 referendum rakyat keatasnya.

Seluruh tenaga kerja, yang terlibat didalam semua posisi keperluan menjana dan mengembeling PRK P 59 Bukit Gantang atas fokas menjana kemenangan besar PR. Modal insan yang mewakafkan diri anda, perkhidmatan anda sehingga jam 2 pagi 8 April 2009, sabarlah dengan cabaran yang lebih besar besuk dihari pembuangan undi. Tabahkanlah hati, rapatkan kerjasama erat dikalangan ahli-ahli, penyokong khususnya dikalangan kepimpinan PR – PAS, PKR dan DAP.

Anak muda yang berjiwa waja perkasa, kawalkanlah poster, bena khususnya pos dan MTD anda, bertindaklah berpandu kewarasan dengan menerima pandangan tegur ajar dari orang-orang tua, sekalipun datangnya dari pemimpin Cina, pemimpin India hurmatilah demi untuk kmenangan. Malam terakhir ini, bagi yang mempunyai lidah masin hamburkanlah amanat akhir pegangan kukuh pengundi tekad untuk memangkah undi kepada calun PAS-PR YB DS Ir Nizar Jamaluddin. Untuk perisai dan defending terakhir sejak penamaan calun segala daya usaha dibulatkan. Maka besuk jam 6.30 pagi 7 April 2009 Selasa wahai wiraku PACA iaitu petugas Polling Agen dan Caunting Agen, ditangan andalah Ir Nizar Jmaluddin, PAS dan PR selain dari Allah, anda semualah tempat bergantung harap, menyempurnakan tugas sepenuhnya dengan tanggungjawab dan dipertanggungjawabkan, sebagai benteng pertahanan terakhir.

Sempurnakan semua tanggungjawab anda, bantahlah ditempat yang wajib dibantah sampai ketengahkan. Ketua kaunting agen setiap saloran, wajib Borang perjumlahan Unsi kalau tidak salah ingatan saya Borang 14 (maaf kalau tersilap) pastikan ditandatangani oleh KTM, di TT PA BN dan kita sendiri, nyawa bercerai badan sahaja yang mampu memisahkan B14 tersebut, pastikan B14 bersama anda selamat bersama peti undi dengan satu salinan untuk diserahkan di tempat perjumlahan undi. Harganya bernilai besar disisi pilihanraya yang dihadapi ini.

Anak-anakku dan adik-adikku!!!!! Ingatlah sebulan seluruh kepimpinan Perak setiap malam mengadakan ceramah menghadapi pengundi dan pengundi-pengundi telah bersama kita. Tidak perlulah disebut tokoh besar PAS, PKR dan DAP yang berceramah. Pengawasan selia UPU, markas dan sebagainya dengan gigih dan semangat yang waja kental. Maka anak-anakku dan aik-adikku yang bertuga sebaga PACA dengan perkasa stamina, minda sejahtera. Alim Ulamak berdoalah anda kita tunaikan peranan masing-masing mengikut urutan dan susunan kemampuan.

Bagi pahlawan uzur syaraai sepertiku ini (Ibn abdullah Al Awab) inilah modium dan medan peperangan yang sisa-sisa satu-satunya dimiliki. Iaitu gerakjari ditetikus laptop dengan minda yang terbatas, turut berjuang bersama. Rayuanku, sebaik Allah tentukan takdirnya kita mempertahankan kemenangan dan tinta menang, seluruh hadirin yang berada didewan maupun iluar dewan Pusat Perjumlahan Undi, tunaikanlah gemakanlah serentak mengalunkan lagu KEBANGSAAN KITA-NEGARAKU diikuti dengan doa yang dipanjat syukurkan oleh AlFadzil Ustaz Ahmad Awang. Itulah daulatkan negara junjung kesukuran kepangkuan Allah.

Selamat mengundi, selamat bertugas dan redza dan relalah dengan perjuangan ini, Inshaallah, Alhamdulillah.